Baby’s geboren in september

@irisk wij hebben die met de regenboogjes van de Hema. Maar hier op het kamertje wordt het overdag best warm, dus af en toe wel zweten. De armen kunnen er wel afgeritst worden, dus als er weer warmere dagen komen doe ik dat. 

Wij hebben een zomer slaapzak aangetrokken na de warme dagen van afgelopen week wonen in een appartement, en de zon schijnt altijd smiddags op haar kamer dus is het behoorlijk warm bij haar op de kamer. 
Hier zit ze sinds een week of 2 al best zelfstandig best trots ? 
Ik hoop dat ze als ze zaterdag klaar is met de antibiotica ze ook weer goed gaat drinken, hier gaat er op een dag vrij weinig van in.

Iris k, wat akelig een borstontsteking. Hoop dat je er goed van opknapt en je bv op peil blijft! 
Hier gaat het gelukkig weer goed qua borstvoeding. Ik heb er geen zorgen meer over. Ik zit er wel over te denken om als ik weer aan het werk ga niet meer te gaan kolven tussen de middag dus dan wordt het weer ff spannend. 

Ik gebruik geen slaapzakjes met mouwen meer, daar vind ik het nu te warm voor worden. 

Mama F het is heftig he, als het zo anders gaat dan gehoopt of verwacht. Slapen gaat hier snachts wel goed. Over het algemeen van 18.30 tot 05.30 a 06.00. Die blokken van max 3 lijken me zo heftig voor je! 
Overdag zijn het hier ook halve uurtjes (wel in bed, op de arm slapen kan hij niet). Soms slaapt hij sochtends ineens 1,5 uur. Onze slaapcoach adviseerde ons hem na 45 minuten wakker te maken om voldoende 'slaapschuld' te bewaren voor een goede middag dut. Dit werkt helaas niet. Of hij s ochtends nu 30, 45 of 90 minuten slaapt, smiddags slaapt hij maar een half uur. Dus we laten hem liggen s ochtends, pakt hij in ieder geval iets aan slaap.
Waar ik er in het begin af en toe gek van werd dat ik continu als matras fungeerde, baal ik nu soms dat hij nooit meer op mij slaapt. Hij heeft daar echt geen rust voor. 
Nu inderdaad hopen dat we snel terecht kunnen in het ziekenhuis. Een andere mama met een kindje met dezelfde aandoening als mijn zoontje in combinatie met slecht slapen is heel tevreden over de zorg in het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Dus fingers crossed.

Zo lekker om alles mee te lezen.
Onze kleine man is gister 7 maanden geworden. Hij tijgert al twee maanden en sinds een week kan hij zich optrekken aan de bank. Het gaat allemaal zo snel. Het allerliefste klimt hij de hele dag over me heen om ondertussen te spelen met iets op de grond.
Zelf gaan zitten doet hij nog niet. Net alsof hij daar het nut niet van in ziet. Ach ja, ieder kind z'n eigen tempo. 

Ik ben ook erg blij met de tip van 2-3-4 uur wakkertijd overdag. Hij wilde 's avonds niet meer slapen, maar nu we dit hanteren valt hij als een blok in slaap na zijn laatste fles. 

Mama F, kan me zo goed voorstellen dat een lieve opmerking je zo kan raken. Wat moet het heftig zijn zeg. Maar 3 blokken slaap echt, ik vind het bizar wat je moet volhouden. Lijkt me ook heel lastig met die voeding en niet weten waar je goed aan doet... Ook zo ingewikkeld als het eerst wél werkt en daarna niet meer! Sterkte meis! 
Prilgeluk, prettig dat je al ervaringen hebt gehoord van een "lotgenoot"over de behandeling. 
Dannie, wij doen soms 2-4-3, dat bevalt mij persoonlijk ook heel goed. Is voor mijn dochter beter dan aan het einde van de dag lang wakker blijven. Lukt nog niet elke dag, echt weer een lastige overgangsfase van 3 naar 2 slaapjes.

Even een vraagje voor de mama's die het 2-3-4 danwel het 2-4-3 slaapschema hanteren. Bij dit schema ga je uit van 2 slaapjes, iets dat ook wel klopt bij de leeftijd.. Maar laten jullie ze bij beide dutjes zo lang slapen als dat ze zelf aangeven? Of beperken jullie het eerste dutje?

Het is bij ons een "voorwaarde" dat ze in de ochtend 1,5 uur slaapt, anders redt ze het niet op 2 slaapjes. Dus als ze eerder wakker wordt zijn het er 3. Ik wek haar niet: wel een tijdje geprobeerd maar dat had niet het gewenste effect ;) dus we laten haar nu zolang slapen als ze wil. 
Blijft wel zoeken hoor, geen enkele dag hetzelfde. Maar nu wel vaker 2 dan 3 slaapjes.

Terug
Bovenaan