Baby’s geboren in september

Hier echt om de 2/2,5 uur naar bed en 3 dutjes. Het laatste dutje is vaak maar een half uurtje maar daardoor is houdt hij het wel vol tot 7u, bedtijd. 
Hier even een onrustige periode, er komen 2 tandjes door. 
vandaag is het hem voor het eerst gelukt vooruit te tijgeren. Heel fijn!

Bij ons is het ook afhankelijk van de lengte van de slaapjes of we nog een derde slaapje doen. Ik laat hem altijd slapen zo lang hij kan/wil. 
Wordt hij tussen half 3 en 3 uur wakker na z'n tweede slaapje, dan redden we het wel tot half 7/7 uur. Vandaag was z'n eerste slaapje een half uur en z'n tweede slaapje een uurtje. Daardoor was hij vanaf kwart voor 2 alweer wakker. Dan vind ik de lengte tot bedtijd te lang en doet hij nog een derde slaap van een half uur. Hierdoor kwam hij net wel weer lastig in slaap. Duurde een uur na z'n avondfles voordat hij sliep. 

Juffielies gefeliciteerd! Hier alleen nog in en rondje tijgeren ?
Prilgeluk jij hebt de BSP barista e toch? Hoe bevalt hij? En ze hebben ook en mama e-bike, waarom heb jij voor deze gekozen?
Ik merk dat mijn knul moeilijker in slaap komt om 19.00 dus ik ga ook maar eens proberen om hem overdag wat langer op te houden. 2 4 3 werkt misschien wel voor hem, want 4uur tot 19.00 is echt te lang.
Ook merk ik dat hij bij het 2e voedings moment van de 4 minder drinkt. Zijn er al kindjes die 3 x borst/ fles krijgen?

Hier ook 2 slaapjes overdag nu: ochtend en middag, meestal 2x1.5 uur slaapt ze dan. Bij ons is het vaak 2-3-3, merk dat ze 's ochtends na 2 uur vaak echt weer moe is en gaat dan ook snel slapen. Is dan best uitgerust daarna en houdt dan zo'n 3 uur vol, net als na haar middagslaapje. Om 19.00u leggen we haar dan op bed en dan slaapt ze meestal binnen een kwartiertje. Is vaak eerst nog even aan het brabbelen en kletsen met haar knuffeltje?? Vaak wordt ze nog wel rond 22 uur wakker en dan voed ik haar nog (borstvoeding) en dan slaapt ze door tot 5/6/7 uur (wisselt per dag), dan voed ik haar en als ze 5/6 uur wakker is, leg ik haar altijd wel terug en slaapt ze tot uur of 8 (als ik vrij ben. Kan ik zelf ook nog even wat uurtjes pakken?). Werkt prima allemaal hier.
IrisK Mevrouw hier doet ook continu pogingen tot tijgeren, maar komt nog niet vooruit. Draait nu ook nog vooral rondjes? ze verplaatst zich nu al rollende door de kamer haha. Hier qua borstvoeding nog steeds 6-7x alleen bv.. dus kan je geen tips geven.

@Prilgeluk: ik laat hem gewoon slapen. Meestal betekent dit 1 uur in de ochtend en 2 uur in de middag. Als hij niet bij elkaar 2,5 uur slaapt dan gaan we einde van de middag nog even wandelen voor een 30 minuten powernap. Wij hadden echt een slechte slaper overdag (maar hij had er niet heel veel last van), door dit schema nu ruim een week succes met de slaapjes, wat thuiswerken voor mij ook een stuk makkelijker maakt... Wij hebben nu een 2-2:45-4:30 schema (ongeveer, ik kijk naar de slaapsignalen). Hij kan einde dag gewoon echt langer wakker blijven maar die 3 uur in het midden is nèt te lang. 's Nachts slaapt hij nu ook ruim 12 uur, voor dit schema was het 11-11,5 uur. 

Ja Iris hier al een tijdje 3 flessen. Sochtends, smiddags bij de boterham en savonds. Gaat goed. Qua vast voedsel eet hij ook echt alles en veel dus hij mist die vierde fles niet. Hij dronk ook steeds minder goed zijn flessen leeg en nu bij 3 gaan ze wel allemaal zo goed als op. 

Iris K dat klopt. Ik weet nog niet of hij bevalt want ik mag m aankomende week pas ophalen ?. Maar het proefritje was top.
Ik heb geen mamabike omdat die vaak aanzienlijk duurder zijn puur door het woord mama. Ik koos voor deze fiets vanwege de prijs / kwaliteit verhouding. Daarnaast is dit een perfecte fiets voor een kinderzitje vanwege de ruimte tussen het zadel en het stuur. Er zit een stuurslot op en een stevig zadel. Niet zo'n lage instap als met een echte mamabike maar ruimte genoeg.
Ik woon 5 km van mijn werk en ben geen fanatiek recratief fietser. Ook dat maakt dat ik voor een iets minder bekend merk koos. BSP is een Utrechts familiebedrijf. Nederland is een fietsland, dus kan niet mis gaan toch!

Best een heftige week achter de rug met slapen vooral de nachten. Sinds de oorontsteking wil ze al geen fles meer drinken water en vast voedsel wel, woensdag maar even langs de dokter gegaan voor de zekerheid maar het oortje zag er gelukkig goed uit. 
Sinds gister gaat het al wat beter met melk drinken. Alleen  de fles van 18;30 blijft ze weigeren, pap al geprobeert ze wil niks.a
bijna een week weer aan de nachtvoeding, wat ik best pittig vind 2 keer eruit per nacht
ze huilt zichzelf bijna elke avond in paniek wakker net of ze een nachtmerrie heeft ? ik hoop dat dit een sprong of fase is. 
Terwijl ik dit typ zit mevrouwtje er weer gezellig bij ??

Terug
Bovenaan