Baby’s geboren in september

Wij zitten hier ook in een megasprong. Voor het eerst dat ik denk 'wat is dit nu toch?' Onrustig met de eerste paar uur slapen, wakker-huilen-paniek en alleen mij voelen en ruiken brengt rust. Terug in bed en na 5 minuten weer huilen en paniek. Overdag slaapt ze wel goed gelukkig, maar daarvoor 's nachts 11u achter elkaar zonder wakker te worden. Ik heb even gekeken en dit is echt de tijd van de objectpermanentie en verlatingsangst dus ik denk dat dat het is. Ook griepje gehad begin vd week, twee dagen verhoging/koorts etc. Dus onrustige week voor ons.
Respect voor iedereen die normaliter al meer met huilen en onrust te maken heeft.. echt! 
Wij zijn sinds gisteren over op 3 flessen ipv 4 IrisK (ze is over een week 8 maanden). Ik merkte dat de fles van 1600u te dicht op avondeten en laatste fles leek te komen. Ze begon melk te laten staan. Nu 's ochtends fles, fruit, tussen de middag fles, in de middag soepstengel/rijstwafel oid met water in tuitbeker, warm eten en laatste fles melk. 
Ik zoek nog wat tips voor het middagtussendoortje. Liever niet teveel biscuits etc.. Jammer dat ze nog niet echt komkommer kan bijten, maar ik kan wel wat snoepgroente gaan pureren natuurlijk.
Hier in het algemeen 2 slaapjes van 1,5u overdag. Moet ik weg in de middag dan slaapt ze korter (wakker maken om mee), maar dan tukt ze wel weer powernapje in de auto. Op dagen met veel indrukken zowiezo nog wel eens dat 3e korte slaapje op einde vd dag in het babykuipje, in de draagzak met wandelen of soms in bed. Maar komt steeds minder voor.
LadyJ lees je nog mee??
Fijn van je schoonouders Zazou!

Iris, het lijkt wel of ik je bericht gelezen hebt. Hier ineens ook ellende met slapen en ook de 2e fles niet meer leeg drinken. Ik ga ook eens kijken of ze aan 3 flessen genoeg heeft. Eerst ging ze altijd gelijk slapen, maar deze week zijn we 1.5 uur bezig. Zodra ze ons niet meer ziet is ze compleet overstuur. Hopelijk is deze fase snel over. 

Wij hebben deze week ook 2 panieknachten gehad, waarbij ze krijsten en compleet overstuur werd. Wederom helpt het om iets met mijn geur in haar bedje te leggen, misschien bij jullie ook? 

Afgelopen week alweer 7 maanden oud. Bedacht mij dat we nu meer richting 1 jaar zijn dan de geboorte, wat gaat dat snel zeg!!
2-3-4 zou bij ons nog niet gaan. Ze slaapt 's ochtend hooguit 30 minuten soms minder. Is dan om 11 uur al kapot, dus dan geven we de fles en gaat ze slapen. Hooguit 1,5 uur en moet dan echt nog een derde slaapje. Die laatste verschilt heel erg, soms een powernap en soms slaapt ze dan ook nog een uur. Ik volg haar maar gewoon en denk dan ze zal het wel nodig hebben.
Ze oefent sinds twee dagen wel met de kruiphouding, gaan dan op haar handen en knieen zitten en trots kijken. Super schattig. 

Het gaat echt mega snel hè? Ik zag laatst (op afstand) een baby van een vriendin, die is nu 2 maanden en het verschil is echt bizar!! Ze ontwikkelen zich enorm in het eerste halfjaar.
Ons kindje heeft een nieuwe hobby: meubelpoten in huis likken. Volgens mij heeft ze nu alles gehad ? Het zijn ook wel allemaal verschillende materialen, van hout tot metaal. Zij ontdekt echt alles met haar mondje. 
Succes met alle onrustige baby's.. Wij zijn altijd wat later met alles dus dan weet ik alvast wat ik over twee weken eventueel kan verwachten ?

Haha Minni, ik zie het helemaal voor me dat stoelpoten likken. ?Die van ons beweegt zich nog niet voort dus wij zijn nog niet verder gekomen dan de spijlen van de box qua smaak ? 
Eefje, ik geef wel komkommer hoor. Een wat groter stuk (zonder schil) zodat hij het goed vast kan houden en er zelf kleine stukjes af kan bijten. Als het bijna op is haal ik 't wel weg want bij 't laatste stukje vind ik wel een beetje eng qua verslikken. Wij geven geen dingen met toegevoegde suikers etc, ik denk dat jij ook geen liga's etc wil om die reden? Wat misschien wel een leuke is om te proberen zijn maisvingers (in die van ons zit niks anders dan mais en plantaardige olie) of veggie sticks. Die zijn lekker knapperig en daar stimuleer je het kauwen goed mee. 

@minni hahaha die van ons doet precies hetzelfde? Het lijkt zelfs alsof het een nieuw speeltje is want ze rolt/tijgert er steeds weer naar toe! Gelukkig niet de enige dus? 
@loma tuurlijk je mag altijd meepraten, welkom!!☺️

Terug
Bovenaan