Baby’s geboren in september

Fijn om jullie reacties te lezen. Bij mij ging het de afgelopen weken inderdaad ook wisselend. Ineens deed de wond een paar dagen weer meer pijn en nu gaat het weer beter. Blijkbaar is dat toch normaal,.. Ik zit nu bijna op vier weken dus ik geloof inmiddels wel dat je echt die zes weken (of langer!) moet aanhouden voor het herstel. 

@mimi/gebruiker: bedankt voor de uitnodiging voor de Whatsapp groep, maar ik sla even over. Probeer mijn mobiel gebruik te beperken. Dit forum is voor mij zo even voldoende qua uitwisseling van ervaring. 
Qua behoeften tussen de lakens, dat is bij mij en mijn vriend ook niet weg gegaan. Eigenlijk konden we niet wachten tot het vloeien over was en nu dat ook zo was zijn we ook weer all the way intiem geweest zeg maar? (maand na de bevalling). Voelde fijn om weer op die manier ook intiem te kunnen zijn? 
Van de week bij het consultatiebureau geweest en kleine Amy is in een maand 700gram en 4cm gegroeid ? voelde toch wel ff als een trots moment. Hard werken en doorzetten met borstvoeding werd beloond op de weeg en meet schaal?
Wij zijn nu voor de krampjes over op Sab simplex uit Duitsland. Werkt hier een stuk beter. Wel vrij explosieve werking, maar geen uren meer in de weer met die huiltjes van pijn die door merg en been soms gingen. nu zijn het een paar dikke boeren en soms een broek vol? maar dan zie je daarna verlichting bij haar en kan er weer ontspannen worden 
Verder toch best een emo momentje dat ze uit haar eerste kleding maatje is gegroeid. Kleine meisjes worden groot ???
Fijn AvdS dat je naar de bruiloft kon en daarna die nacht.. woww lekker hoor. Ik heb een enkele kolf van Sisibaby geloof ik. Goedkoop merk in ieder geval en die doet het prima

Hoe is het met vloeien voor de mama’s die keizersnede hebben gehad? Bij mij nog steeds beetje bloedverlies als ik meer loop. Heb tot nu toe alleen nog maar rode bloedverlies gehad, nog niet echt bruine bloed gezien. Heb ook nog stekende pijn/prikkende pijn nu ik 4 weken verder ben. 

Hoi gebruiker. Bij mij wordt het vloeien nu duidelijk minder, vandaag is de keizersnede precies vier weken geleden. Sinds twee dagen gebruik ik een inlegkruisje ipv maandverband. Het weinige bloed dat er nog komt is idd wat bruinig nu. Niet meer echt dat helderrode. 

Pff moet even mijn frustratie kwijt. Vandaag was pittig, ze wilde steeds niet goed aan de borst. Echt trappen tijdens de voeding, steeds tepel loslatne en dan heel hard huilen omdat ze wel honger heeft en het niet lukt (denk ik). Zo erg dat de laatste voeding net gewoon niet lukte, gelukkig snel flesvoeding kunnen halen. Nu zelf pijnlijke borsten want kolven lukt niet zo goed, komt maar 50 ml uit bij elkaar opgeteld. Daardoor twijfel ik nu ook wel of ze wel genoeg voeding uit mijn borst haalt.. Ze heeft ook weer is heel de dag niet geslapen dus misschien is het wel oververmoeidheid. Zo vervelend dat je niet weet wat er is met je kind en waarom ze niet drinkt en slaapt. ?

oh wat pittig Liesforum. Klinkt inderdaad als zeer hongerig en oververmoeid. Wij kwamen uit het ziekenhuis na keizersnede met een ondervoede en oververmoeide baby. Ik voelde me zo machteloos en wanhopig. Bij ons hielp het wel om twee keer flesvoeding te geven, zijn honger was gestild een hij kon ook weer slapen. Ik hoop dat dat voor jouw kindje ook helpt. Voor het aanhappen kreeg ik van de verloskundige de tip om van een hydrofieldoek een rolletje te maken en die al steuntje onder je borst te stoppen. Misschien helpt deze tip jou ook. Minder handig als je stuwing hebt overigens... 
Ik was al regelmatig op het 'uitgerekend in september' forum te vinden, prettig om hier weer even bij te lezen en de struggles te herkennen waar we allemaal mee te maken hebben. Ik vind de nachten erg zwaar, ben altijd een hele goede slaper dus die gebroken nachten zijn niet leuk. Soms denk ik 'waarom heeft niemand mij dit verteld' ? ik had nooit gedacht dat deze eerste weken zo pittig zouden zijn. 

Pittig Liesforum, wat kan dat zoeken zijn he..
Ja, die eerste weken (en andere fasen) kunnen pittig zijn. Als al moeder (van 2, nu 3) zijnde voelde ik me op het andere forum niet geroepen om te 'waarschuwen' voor minder roze wolken. Iedereen moet toch zelf ontdekken hoe het zal gaan, het is zo persoonlijk...
Wij zijn vanavond aan het experimenteren en hebben de laatste voeding van 23:00u geschrapt (tot nu toe 6 voedingen per dag). Kleine dame lag heel diep te slapen en het voelde als pesten om haar wakker te maken. We gaan kijken of ze nu toch weer komt om uur of 4 of toch doorslaapt tot 07:00 uur zoals 'normaal'. Overweging zou kunnen zijn om voeding overdag dan op te hogen, maar zie ik niet zo zitten, want ze drinkt 120-130cc, maar geeft de laatste week soms ook wel het nodige terug (soms uur-anderhalf uur na de voeding nog terwijl ik haar vrij lang na het voeden omhoog houd voor boertjes etc) en enkel keertje blijft het bij 100cc. Dus wie weet is het juist in balans bij laatste voeding schrappen en krijgt ze met 120 cc voldoende binnen en geeft ze niet meer zoveel terug? Zeer benieuwd hoe het zal gaan qua slaap en wat ze dan morgen overdag drinkt! 
Net was ze toch even een momentje heel wakker. Net toen we haar van box naar boven wilden brengen gaf ze wat op en moest haar romper verschoond worden. Met verschonen werd ze wakker. Gauw met speentje in de wieg gelegd en lamp uit.. ohoh.. ?
Daarom ga ik nu maar beneden kolven om niet teveel lawaai te maken. Daar ben ik zowiezo al laat mee, normaliter doe ik dat om 23:45u voor het laatst. Maar einde vd middag liep alles anders, met lekkage in de wc.. monteur.. alles opruimen.. dweilen.. later boodschappen doen, voeden, koken, eten en daardoor schoof er even wat op en loop dus iets uit. Ik moet zeggen dat ik het kolven wel wat zwaarder vind dan de vorige 2x. Komt mn vanwege de activiteiten en school vd oudsten waarvoor ik redelijk veel 'on the move' ben. Vraagt behoorlijk wat planning.
Nou.. weer heel verhaal.. welterusten!

Hoe gaat bij jullie het boeren na de voeding? Ik geef bv maar merk dat het boeren niet altijd lukt. Ze is soms zo beweeglijk dat als ze over m’n schouder ligt ze helemaal naar beneden wurmt. Heb dat zittend boeren ook geprobeerd maar dat werkte nog minder..

Terug
Bovenaan