Baby’s geboren in september

@eefje, wij hebben vorige week zo'n week gehad. Als het een sprong is, is het de eerste waar ik echt last van heb/het merk. Gelukkig is dit sinds vrijdag weer ineens verdwenen en hebben we weer ons vrolijke meisje.
Ander vraagje, brengen jullie je kindje weer 'gewoon'  naar de opvang volgende week? 

Kusjem: Voor ons hetzelfde, voor het eerst dat we echt iets van een sprong merken waarop ze reageert met onrust. Wel sprongen gezien, maar ze had er geen last van. Fingers crossed.. het lijkt weer goed te gaan vanavond.. Ik houd me even aan jullie week vast ? Verlatingsangst is niet niks voor die kleintjes. Grote sprong dit.
Over sprongen gesproken: vandaag ging ze van handen en knieën naar bijna zitten op haar kont. En er komen 2 ondertandjes door!
Minni dat likken inderdaad.. whaha ? Hier ook hoor!! Niet alle stoelpoten, maar wel een aantal en ook andere dingen. Wat niet eigenlijk.
Zazou inderdaad toegevoegde suikers niet teveel. Maisvingers hadden we al, goede tip van groter stuk komkommer!
Zijn jullie al aan de yoghurt?

Wow dikke drama net met naar bed gaan! Tijd geleden ? inderdaad zo veel respect voor mama's met huilbabies!! Heb zelfs mijn 20 min wekker weer aangezet, gelukkig toch na 10 min stil. 
Ik ben ook blij dat hij weer naar het kdv mag. Ben wel bang dat hij weer erg moet wennen, en ik ook ? nouja we gaan het merken. 
Hier trouwens (Nog) geen likker ? vooral nog alles in zijn mond stoppen. Hij vindt het wel heel leuk om stukjes banaan te eten dus ik ben blij met tips als komkommer ? ik blijf brood nog een beetje eng vinden eigenlijk..

iris k, niet te bang voor zijn! Als je kleine stukjes maakt en het in de wangzak/tussen de kaken stopt kunnen ze het niet meteen doorslikken maar moet het eerst met de tong naar het midden gehaald worden. Goede training en in de tussentijd is het brood al wat zachter geworden. Het klinkt een beetje ongezellig maar begin liever met een beetje een oude boterham dan een hele verse, die plakken nml nog meer aan het gehemelte. Ik deed in het begin om de paar hapjes ook even een check of zijn gehemelte niet vol brood zat. (Dat was toen wel zo). De korstjes haal ik eraf en ik geef naderhand een korst om nog een beetje op te bijten. Inmiddels gaat daar ook al aardig wat van naar binnen tussen het kliederen door ;)

Jaaa.. een kruiper hier op handen en knieën ?, twee ondertandjes doorgekomen en natuurlijk de verlatingsangst/sprong van vorige week en het griepje. Van alles tegelijk. Maar madam zit weer lekkerder in haar vel gelukkig. En oh wat is ze toch gek op haar zussen en andersom. Zou stiekem zo graag een fotootje willen delen.. maar houdt het toch maar even af.. ?
Ik vond brood bij mijn oudsten trouwens in het begin ook een crime, bij deze druif nog niet aangeboden.
En wat is het heerlijk lenteweer he..!

Heb mijn fiets inmiddels opgehaald, de BSP barista e met Urban Iki kinderzitje. Hij fietst super fijn maar jeetje wat is het wennen om met een zitje te fietsen. Vooral afstappen en even wachten bij een stoplicht vind ik nog spannend. Maar ik kan nog een maand oefenen voordat de kleine voorop mag, dus komt goed.
Ook wij brengen hem volgende week weer naar het kdv. Ik kijk er naar uit. Ik mag drie dagen werken en daarvan gaat hij er twee naar t kdv. Drie dagen geen gehuil en geschreeuw. Ben heel blij dat het allemaal weer een beetje gaat starten. Hier namelijk nog steeds hetzelfde liedje. Weinig slapen, veel huilen. De artsen in het ziekenhuis overwogen zelfs hem te onderzoeken op een syndroom vanwege bepaalde karakteristieke trekken in zn gezicht. Uiteindelijk is dat niet gebeurd. Het bleken zijn wallen te zijn. 

Telt ipv likken je zelf vast proberen te zuigen aan de onderplaat van de box ook? ?
Hij schuift zijn boxkleed steeds opzij, gaat er dan naast liggen en dan hoor ik ineens van die geluiden alsof hij zichzelf vacuüm probeert te zuigen haha. Wat doen ze toch gekke dingen.
Iemand vroeg of we al yoghurt gaven. Ik ben toevallig net begonnen met kwark. Eerst gewoon eens een paar keer een likje gegeven om te proeven en gisteren had ik een banaantje met een beetje kwark erdoor gegeven. Hij lijkt de laatste tijd niet meer zo gek op banaan dus ik vroeg me af of het zo lekkerder zou zijn voor hem en ik moet zeggen dat het er goed in ging. Hij trekt eerst een beetje een zurig gezichtje als hij de kwark proeft maar daarna zei hij mmmmm en ging dat mondje meteen weer open. 
Motorisch gezien lijkt er niet zo heeeel veel te gebeuren. Hij kan wel beter blijven zitten (komt niet zelf tot zit) en staat af en toe in kruiphouding maar echt voortbewegen is er nog niet bij. Volgens mij is hij nu vooral bezig met 'praten'. Hij kan nu ook blazen en kijkt met veel aandacht naar de plaatjes in boekjes. Ik vind het ook leuk om te zien dat beurtgedrag en het begrip van actie-reactie begint te ontstaan. Vanmorgen had hij helemaal lol toen we om de beurt op zijn tafelblad klopten. Ik blijf het geweldig vinden om dit allemaal zo van dichtbij mee te mogen maken.
Veel sterkte voor de dames waarbij het nog steeds erg pittig is! Hopelijk geeft het inderdaad wat rust als de kleintjes weer meer naar de opvang kunnen.

Hier ook weer naar de KDV vanaf maandag. Ik heb eerlijk gezegd wel een klein beetje ademruimte nodig na 4 dagen per week thuiswerken en zorgen voor een baby.. Mijn vriend is blijven doorwerken (zoom sportlessen vanaf hun locatie). 
We zijn een tijdje terug begonnen met een beetje Griekse yoghurt maar dat was nog geen succes. Sowieso gaat eten hier sinds een week wat moeizamer. Heel sterk het vermoeden dat zijn twee boventanden (hij heeft als twee ondertanden) door gaan komen en dat eten niet fijn is. Alleen korsten gaan heel goed. 
We hebben nog steeds een tijgeraar maar hij kan nu zelfstandig in zit komen. Opeens had hij het in de gaten en nu is er niets leuker. Nog wel een beetje wankelig (met soms een val als gevolg) maar leuk om te zien hoe trots hij is. Kruipen zit er aan te komen, soms al klein stukje maar glijden z'n benen weer onderuit. Hij is nu 8 maanden en 2 dagen dus aftellen tot we gaan fietsen!
Vanmiddag ga ik naar de fietsenwinkel voor de zoektocht naar een fijne fiets, ben benieuwd!
@Prilgeluksep: ik hoop zo voor jullie dat er snel duidelijkheid komt. Is het nog steeds de bedoeling dat hij voor observatie wordt opgenomen zodra die mogelijkheid er weer is?

Terug
Bovenaan