Baby’s geboren in september

Gefeliciteerd Marieke! Heb je al last van kwaaltjes?
Bij ons is hij altijd naar de opvang blijven gaan vanwege onze beroepen, dus daarin is niks veranderd. Hij is wel heel onrustig snachts. Moet er heel vaak uit voor een speen. Ik twijfel ook of ik het drama aan wil gaan om hem weg te laten aangezien hij ook weer in een sprong zit. 
Wie was er ook alweer allergisch voor pinda's? Je kunt ook net zoiets als maïsfingers kopen maar dan met pinda. Dat doen ze in bepaalde landen ook waardoor er daar geen pinda allergie is. Misschien is dat nog een idee? Lijkt mij een lastige situatie.

Wow MariekeSept wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd? volgens mij de eerste hier van de september babietjes die weer zwanger is he?
Hier dinsdag ook weer voor het eerst naar de opvang gegaan. Ook niet helemaal het ritme zoals ze thuis heeft, allemaal indrukken, heel veel gespeeld dus mevrouw heb ik om 18.00u gevoed, viel al bij mij aan de borst ij slaap en gelijk in bed gelegd. Hele avond niet meer gehoord..?
Volgende week nog 2 dagen werken en dan 2.5 week vakantie. Vakantie in eigen land, maar het wordt prachtig weer zag ik dus dat wordt top! We willen nog een weekje weg naar 1 of ander vakantiepark... Iemand tips waar heen te gaan met baby van 8 maand?

Wowie, wat een prachtig nieuws Mariekesept! Moest er toevallig deze week nog aan denken! Ik duim voor jullie dat het goed blijft gaan en het kindje gezond is. Wat spannend weer! En alles weer opnieuw beleven!
Oh jongens, wat naar van de overhoop liggende ritmes! Wat moeten ze weer wennen he, die dingen moeten zich echt weer even 'zetten'.
Hier is de avondrust terug. Toevallig vandaag telefonische afspraak met het CB voor 8-mnd moment en de verpleegkundige zei ook dat rond de 8 maanden echt een gigantische ontwikkeling op gang is/komt die je nooit meer in je leven zo intensief zult meemaken: mentaal, fysiek en qua beweging. Die hersentjes draaien overuren. 's Nachts kan dat eruit komen in de vorm van onrust, maar dat kan ook zo ineens over zijn.
Lekker hoor vakantie.. dat klinkt goed! Geniet Mieeentje Even bij Landal kijken? 

Dank voor de felicitaties! Inderdaad een soort moederdag cadeautje (al wist ik het toen nog niet ;-)). Vandaag telefonische \ intake bij de verloskundige en dan gaan die dingen weer allemaal lopen, gek idee! Uitgerekende datum is 21-01-2021 (maar laten we eerlijk zijn, na de eerste verwacht ik dat het een februari baby wordt..). 
Nog nul kwaaltjes, dat maakt het ook wel spannend. Ik weet dat dit niets hoeft te betekenen maar bij de eerste zwangerschap was ik zó moe, had ik pijnlijke borsten en een beetje raar gevoel in mijn maag bij dit termijn. Nu niets. Dus ik voel me goed!
Vandaag ga ik mijn nieuwe fiets ophalen en dan gaan we een klein testritje maken. Hij kan nu goed zelf in zit komen en blijven zitten dus ik durf een klein stukje wel aan. Ben heel benieuwd hoe hij het vindt!
@Liesforum: hier inderdaad ook gister lekker eerder naar bed. Overdag is hij gewoon gezellig bij de opvang, ook al slaapt hij bij elkaar misschien net 1,5 uur. Thuis stort hij dan wel echt in en vaak zijn de nachten bij ons korter als hij overdag niet goed slaapt (verhoudingsgewijs hoor, want hij is echt gek op slapen 's nachts). Nu heeft hij weer drie dagen om lekker bij te slapen!
@Eefje: je merkt inderdaad echt dat er heel veel gaande is. Het is ook niet zo raar dat we nu meer merken van de karakters en soms rommelige nachten hebben.
@Mientjeee: heerlijk vakantie! Ik zou inderdaad naar een leuk park gaan, misschien ergens in het zuiden van ons land? Zijn ze zwembaden eigenlijk al weer open? Anders zou je daar ook nog op kunnen kiezen. Je hebt echt goede weken uitgezocht. Wat een lekker weer!

Gefeliciteers MariekeSep,
hier sinds gister het 1e tandje erdoor ? het was me niet opgevallen geen spuitluier gehad en kwijlen deed ze al veel, ook het achteruit tijgeren heeft ze door, vind het ineens heel snel gaan over 1.5 week alweer 8 maand ☺️

Majom, dat ben ik. Ik snap wat je bedoelt, van die kaasflips maar dan de pindavariant. Het nadeel is dat je daar in verhouding heel veel van moet eten om aan de beoogde hoeveelheid te komen. Door een fruithapje of op brood is dus het makkelijkst. Het CB zei dat ik het wel even mag overslaan als hij het zo akelig vind. Als hij een allergie had gehad dan hadden we dat inmiddels geweten. Volgende week vrijdag gaat hij voor t eerst weer een dagje naar opa en oma dus dan mogen die er weer mee aan de slag. ?

Hi hoi! Wat is iedereen weer actief. 

Gefeliciteerd maaikesep! Ik kan het mij echt niet voorstellen dat ik nu zwanger zo zijn. Wij blijven maar een onrustige meid houden en lat staan dan nog 1 erbij. 
Gelukkig gaan de nachten hier wel goed ondanks dat we vorige week verhuisd zijn naar ons droomhuis. 

Minni die speen herken ik hier gaat het nu goed nu ze hem zelf bedient, maar ik heb mij verdiept in het bedje te omringen met hor gaas zo zat waren we het. 

Hier ook 2 ondertanden. Maandag eindelijk weer naar CB sinds 3,5 maand oud..

Ons zoontje heeft nooit zo veel met zijn speen gehad en had al heel snel zijn duim gevonden, maar sinds kort toch weer in zijn bed gelegd want hij vindt het fijn om op te bijten ? heb er zo'n tuttel aan en zo kan hij hem makkelijk vinden en valt hij ook niet uit zijn bedje. 
Gefeliciteerd Mariekesep! Eerlijk gezegd moet ik er zelf nog niet echt aan denken maar aangezien we tegenwoordig wat later aan kinderen beginnen wil ik ook niet te veel tijd ertussen. Maar ik mag sowieso nog een half jaar niet zwanger worden ivm keizersnee..
Wij zijn sinds 1 week over op 2x bv en 2x kv. Na herstel van borstontsteking lijkt het nu goed te gaan ? we zitten wel in overgang van 3 naar 2 slaapjes. We moeten echt weer even een nieuw ritme vinden, ook qua eten. 
7.00 opstaan en bv, rond 8.00 wat stukjes banaan, 9.00 naar bed. 
Als hij dan weer wakker wordt, en dat verschilt nu dus van eerder.. Hij slaapt nu langer door.. fles kv en daarna gepureerd fruithapje en dan lekker spelen. Proberen tot 13.00 maar meestal is hij eerder moe.
Rond 14.30 wakker, 15u fles kv, en nu moeten we dus door zonder slaapje, hij is om 17.00 echt moe, dan krijgt hij nog een groente hapje en boven nog wat bv. Meestal dus voor 18.00 op bed. 
Ik vind het geen fijn ritme. Maar goed we moeten weer wennen. Probeerde gisteren de 2e fles na het fruithapje te geven maar daar was meneer het niet mee eens ? misschien toch ook een lunch moment gaan invoeren en nu dan toch echt aan brood beginnen ? 
Oja en sinds gisteren zit hij met hapjes in zijn kinderstoel! Dat voelde voor mij echt als het begin van een nieuw tijdperk! 

Terug
Bovenaan