Baby’s geboren in september

Zijn er hier meer moeders die een buikslaper hebben? Die van ons slaapt sinds 2 nachten echt op haar buik. Wel 10 keer omgedraaid maar werkt niet. Ik vind het toch een beetje eng door de veilig slapen advies. Iemand toevallig een tip hoe je ze op hun rug kan laten slapen?

Liesforum lekker laten liggen! Vanaf zes maanden gaan ze hun eigen slaap positie zoeken en als dat fijn is lekker zo laten. Komt echt wel goed. Anders misschien lange slaapzak onder het matras? Extra strak lakentje van fedde en kees?
zelf zou ik het accepteren haha hier gebeurt het ook snachts 

Hier houd ze zich vast aan de spijlen van het bed en slaapt ze vaak op haar zij ? 
Hier zijn we denk ik aan de nieuwe sprong begonnen mvr is erg ontevreden en de flessen met melk heeft ze ook niet echt zin ? 

Die van ons slaapt ook sinds een maand op haar buik, eigenlijk zodra ze makkelijk van rug naar buik kon draaien. De eerste paar keer vond ik het ook eng hoor! 
Nu slaapt ze regelmatig ook met haar bips in de lucht. Hoe dat comfortabel is weet ik ook niet ? En inderdaad ook op haar zij met de handjes om de spijlen ?

Ons ventje slaapt sinds hij 8 weken is op zijn buik. De enige manier om enigzins aan slaapuurtjes te komen. Hij sliep al op z'n buik in de co sleeper dus heb 't in het begin goed in de gaten kunnen houden. Inmiddels sta ik er niet meer bij stil. 
Gefeliciteerd met de zwangerschap Marieke! Wat fijn dat het zo snel heeft mogen lukken.
Ik weet zelf niet of er ooit een tweede komt. Aan de ene kant wil ik het dolgraag, maar vooral omdat ik zo verlang naar een mooie kraamperiode. En wat nu als het weer tegenvalt. Als er weer een huilbaby komt of erger. Ik heb oneindig veel liefde voor mijn zoontje, maar ik ben zo dichtbij een postnatale depressie geweest, dat ik niet weet wat ik zou doen als het ons weer zou gebeuren zo'n nare start te hebben. Aan de andere kant. Geen kind is hetzelfde. Ik heb altijd gedroomd van twee kindjes en ik wens nog steeds die roze wolk eens te mogen ervaren. We zijn er dus nog niet uit, gelukkig hebben we alle tijd. We zijn pas 28.

Geen zorgen maken hoor om het buikslapen. Ik vond het de eerste nacht ook spannend maar nu leg ik hem automatisch op zijn buik weg als ik wil dat hij gaat slapen. Hij rolde met 3,5 a 4 maanden al dus toen hij op zijn buik ging slapen met een maand of 5 bedacht ik dat ik maar vertrouwen moest hebben dat hij vanzelf zou terugrollen als het nodig was. Zeker nu onze kindjes allemaal een maand of 7 a 8 zijn zou ik vertrouwen hebben dat ze het zelf kunnen regelen!! 

Thanks voor jullie berichtjes! Fijn om te horen dat er meer buikslapers zijn en dat jullie er zo relaxt onder zijn, ga ik toch proberen dit ook meer los te laten? Ze rolt inderdaad als wel sinds 4 maanden dus sterk genoeg zal ze wel zijn. Met de billentjes omhoog vond ik haar ook vanochtend, zag er stiekem zo lief uit.

Ik vind het er heerlijk relaxed uit zien, zo op de buik en dan dat kontje omhoog. De kinderfysio vertelde dat kinderen vaak in diepere slaap komen als ze op hun buik liggen. 

Hier blijft het een beetje rommelen qua slapen. Tot hij 6 maanden was ben ik echt verwend met hoe goed hij sliep. Ik probeer nu wel consequenter te zijn met slapen. Vroeger sliep hij overal en nergens dus vond ik het wel best ? maar nu valt hij niet meer in de box of wandelwagen oid in slaap dus ik leg hem nu steeds boven in zijn bedje als hij moe is. Maar meneer geeft zich niet zomaar gewonnen. Soms loop ik een uur lang heen en weer naar boven. Ik weet dat het erbij hoort maar ik ben het niet gewend haha. Net als om vijf uur wakker worden,.. dat went ook niet echt. Hij slaapt nu wel vanaf zeven of acht uur boven 's avonds. Als hij dan om half twaalf wakker wordt voor zijn laatste voeding ga ik ook naar bed. Ik mis het gewoon om hem in de avonden niet meer om me heen te hebben. ?

Terug
Bovenaan