Baby’s geboren in september

Zazousept, ik vind het zo leuk om te lezen hoe verschillend het toch is met dat slapen! Ons meisje sliep al vanaf 2 maanden en volgens mij zelfs eerder, in ieder geval de hele avond in haar bed. Ik vond dat toen echt al een verademing om weer lekker de avond een paar uurtjes voor onszelf te hebben ? 
Maar wij wonen gelijkvloers dus ik denk dat je dan iets sneller naar het bedje brengt, want dan ligt ze nog steeds op een paar meter afstand. Haar slaapkamertje grenst aan de woonkamer en de deur staat eigenlijk altijd open, dus we horen haar dan de hele avond zagen, haha. Zo is ze ook heel erg aan "herrie" gewend en slaapt overal doorheen. 
Maar het is wel pittig hè, zo vroeg wakker of een uur op en neer. Hier hebben we ook ineens weer een vroege vogel, 05:30 iedere ochtend lachen, gieren, brullen in bed. Ik leg me er maar bij neer en hopelijk is het over een paar weken weer wat later dag ?

Minni, inderdaad geinig al die verschillen. Ook wat de een spannend of moeilijk vindt en voor de ander heel gewoon is. Je weet het allemaal ook pas als je het zelf ondervindt. Ik ben bijv veel eerder brood gaan geven dan ik dacht, maar ga langer door met de borstvoeding dan ik had gedacht. Ik zei altijd; als ze in een kinderstoel een boterhammetje zitten te eten is dat wel klaar. Nu denk ik daar heel anders over ;)
Ik merk wel dat ik dingen loslaten moeilijk vindt. Hij ligt ook nog bij ons op de kamer maar groeit uit zijn co-sleeper. Nu gaan we zijn ledikant maar bij ons op de kamer zetten. Ik ben niet de enige want manlief wil hem echt nog niet naar zijn eigen kamertje doen. Geen idee waarom want die hoort of ziet helemaal niets als hij slaapt haha. 

Hier ook sinds kort een buikslaper.. Ik kan het wel loslaten, ze is heel sterk en trekt zich al op aan de box en was ook een vroege roller. Vanavond weer 1 van het onrustige soort, ze leek net weer door de 8-maandensprong te zijn. Maar ligt dus tussen ons in op haar buik, man slaapt ook al en ik lig op mijn zij op de laatste 15 cm rechts in het bed.. ? 'Miljaar!' zou Lambik zeggen uit de Suske en Wiske.. ? Ik hoop dat ik haar straks iig terug kan leggen.. ? Ze lijkt op haar buik wel dieper te slapen.

Hier ook sinds dat hij 5 maanden oud is een buikslaper. Ik vond het toen niet meer zo eng omdat hij een sterke nek had. Eerste nacht wel een aantal keer gaan checken hoor ;-). Nu slaapt hij alleen nog maar op zijn zij. 
Sinds afgelopen zondag nu ook aan het optrekken aan werkelijk alles wat hoger is dan hijzelf. Echt niets meer is veilig nu. Ik ben er alleen maar achteraan aan het kruipen haha. Hij heeft volgens mij ook een groeispurt nu want hij eet inmiddels twee boterhammen tussen de middag. Ik mag ook geen stukjes meer geven maar ik moet repen snijden, die hij dan zelf in zijn mond doet. Het is werkelijk een chaos hier aan tafel, broodbeleg zit zelfs in zijn haar. Wat een type..
Ik heb nog even een vraag aan jullie: wie heeft dé tip voor een vlekverwijderaar / wasmiddel om die vreselijke eetvlekken uit kleding te krijgen? Meneer wil hier met enige regelmaat de lepel wegslaan uit enthousiasme waardoor het eten overal zit. Uit sommige kledingstukken gaat het er niet uit met een normaal wasmiddel en ik vind het zo zonde. Tips zijn heel welkom!

Yep, ik zweer ook bij Vanish ? vandaag 2e hands tuigje gekocht voor de stokke tripp trapp, die ligt nu ook lekker en nachtje te weken in vanish, komt er weer als nieuw uit. Ook gedaan met de riempjes van de maxi cosi. 
Hier nog meer kindjes die nauwelijks slapen op het kdv? De leidsters zitten echt met hun handen in het haar... Ik denk dan joh.. kindjes huilen toch.. Ik begrijp dat het leuker is als elk kindje lief ligt te spelen maar kom op.. krijg bijna medelijden met ze zo dramatisch doen ze ?

Hier ook een onrustige slaper. Uit het niets wordt hij wakker en is hij helemaal overstuur. Ik moet hem echt uit zn bedje halen om hem uiteindelijk weer rustig te krijgen. Als hij dat eenmaal weer is, na een kwartier of half uur, kan hij wel weer in bed. Ik denk ook de sprong en verlatingsangst. Volgende week is hij 8 maanden. 
Ik gebruik voor vlekker in kleding vaak vloeibare ossengalzeep. Dat laat ik dan even een uurtje intrekken en dan de wasmachine in. 
Wow 2 broodjes. Ondanks zijn lengte, laatste keer bij meten 74 cm, eet hij echt slecht. Fruit en groente wil hij niks van hebben, hoogstens 4 hele kleine stukjes. Pureren wil hij niet, zelf eten niet. Van alles al geprobeerd. Hij eet nu ongeveer een kwart broodje met pindakaas. En zo'n maïschipje eet hij zo 1 a 2 van op. Ga dit weekend ook eens soepstengeld proberen. Iemand nog meer tips?
Vrijdag gaan we fietsen testen :) Zoals het nu lijkt wordt het een gazelle heavyy duty NL met een Bobike of een Yepp voorzitje.

@marieke aah ik zie het helemaal voor mij, stiekem wel heel grappig. Ik gebruik voor erge vlekken ossengalzeep even er in laten trekken en dan de was in. Bij ons wil mevrouw inderdaad ook grotere stukken boterham en die krijgt ze snel weg zonder tandjes, net haar vader die schrokt ook alles naar binnen?
@irisk haha je zou denken dat ze bij de opvang wel wat gewend zijn ja. Bij ons wil ze de middagslaap niet doen op de opvang. Normaal slaapt ze rond 11.30 in en nu lukte het pas om 14.30 en maar half uur.. Ik heb afgesproken dat ze mij op de hoogte houden en als ze zo weinig slaapt haal ik haar rond 16 op, kan ze thuis even bijslapen. Daardoor verschuift haar bed tijd wel iets 's avonds, maar ach slaap doet slapen zeggen ze.
@majom mm lastig dat hij zo slecht eet. Ik heb eerlijk gezegd geen tips, hier juist een makkelijke eter. Misschien niet te veel opdringen, kijken wanneer hij er wel klaar voor is? Zo te horen groeit hij iig goed. Heb je trouwens pap al geprobeerd ipv een boterham? 

Terug
Bovenaan