Baby’s geboren in september

Hier een dame die werkelijk ALLES eet. Heb nog niks gevonden wat ze niet lekker vind. 
Misschien raar maar ik ben bang dat ze 'te dik' wordt. We hoeven natuurlijk niet naar het cb en ben met haar op de weegschaal gaan staan en ze is gewoon ruim 9 kilo! (en 73 cm, wat ik natuurlijk minder makkelijk kan meten)
Maak ik me terecht zorgen? 

Kusjem hier ook een alles eter! 9.7 kilo afgelopen week bij CB 72.5 cm. Was allemaal prima! Liever wat vetjes teveel dan te weinig kreeg ik te horen. Komt wel weee goed als ze meer gaan bewegen. 

Hier ook een alles eter? 23 juni eindelijk weer naar het consultatieburo alweer 5 maand geleden.
Nu het wat warmer word wat doen jullie de kleintjes aan in bed ? Blijf er overtwijfelen of het niet tewarm is, wonen in een appartement en de zon schijnt vanaf smiddags vol op haar kamertje dus is het vaak wel goed warm daar ! 

Kusjem, niet te veel zorgen over maken. We waren vorige week op het cb en hij woog 9,5 kg. Vond ze helemaal prima!
(hij was ook wel 4300 gr bij de geboorte)

Majom bij ons ging het vaste voedsel er ook weinig in. Soms was het 1x proeven en meteen belandde het op de grond. Tot soms grote frustratie van mijzelf? Nou volg ik wel de Kleintjes methode en daar geven ze aan dat het in principe weinig uit maakt hoeveel vast voedsel ze eten in het 1e jaar, zolang ze nog maar genoeg melk krijgen. Ik geef nog wel volledige borstvoeding en ik weet dat ze daar alles uit haalt, dus als ze een dag weinig vaste voeding eet, maakt dat ook niet uit. Anyway, ze is nu net 8 maanden maar de afgelopen 1.5 week zie ik het vooruit gaan. Ineens heeft ze de smaak te pakken en gaat veel/beter eten en wil ook echt alles proberen nu. Achteraf denk ik; misschien had ze er 2 maand geleden gewoon nog weinig behoefte aan en vond ze het wel prima zo. Maar achteraf makkelijk zeggen want toen frustreerde het me ook wel als ik dan van anderen hoorde wat er soms op die leeftijd al gegeten werd? De hoeveelheden zijn nog steeds niet enorm, maar dat maakt niet uit. 
Mijn dametje kan sinds vorige week nu ook vooruit tijgeren! Heel leuk. Daarnaast doet ze nu in buiklig haar kontje omhoog en gaat ze op handen en knieën zitten! Langzaamaan beetje proberen richting het zitten te gaan. Het zelfstandig los zitten zelf gaat al wel heel goed, maar ze kan nog niet zelf in zit komen. Ze is ook net 8 maand dus hoeft natuurlijk ook nog niet ☺
Wij hlekker vakantie nu! 2.5 week. Nu even lekker thuis kneuteren en na de Pinksteren een weekje weg naar een vakantiepark. Met zwembad, bossen, heide, lekker fietsen en wandelen dus. Heerlijk? 

Die van ons is ook 9.5 kilo ? Heb al het idee dat ze relatief iets minder dikke beentjes heeft nu ze wat meer aan het tijgeren is enzo.
Zolang je gezond eten geeft komt het vast goed! Baby's mogen ook gewoon een beetje chubby te zijn :)
Die van ons eet al echt met de pot mee, ook een alleseter, ben ik blij mee, al weet ik dat ik er niets bijzonders aan gedaan heb en dat we gewoon boffen! Ik vind het leuk dat ik echt lekker voor haar kan koken. 
Hoewel ik laatst een gegrilde paprika gaf dat was het eerste dat ze echt niet lekker vond. Ze at het wel op, maar met een zuur gezichtje :')
Ik denk ook dat het misschien nog even afwachten is wat betreft het slechte eten... Gewoon blijven aanbieden? Eerst alleen groente en fruit blijven proberen, dat is toch het makkelijkst te verteren (volgens mij).
Vandaag had ons meisje zichzelf ineens zelfstandig tot zit geduwd! Ik heb het niet gezien dus weet nog niet hoe het gaat haha. Zag er zo schattig uit, zo trots dat ze was! Het bleef helaas maar bij 1 keer. Misschien duurt het weer een paar weken voor het nog eens gebeurt :p
Maaike, ik heb 1 laagje minder aan gedaan nu. Romper lange mouw + 1 slaapzak (die van ons bestaat uit twee delen).
Mientjeee, lekker vakantie! Wij gaan over een maand in eigen land :)

Minni & Mientje: wat een heerlijke vooruitzichten met jullie vakantie! Lekker genieten.. ? Wij zijn ook al een beetje aan het nadenken. 
Marieke Wat een lekkere boel aan tafel haha ? Ik gebruikte eerder nog wel eens groene zeep. Dat smeerde ik op de vlek en dan de wasmachine in (gewoon mee met een gewone was). Wat ik nu vaak doe is de vlek eruit 'schrobben' met afwasmiddel. Doet het ook vaak goed!
Hier ook een alleseter (maken jullie alles vers of ook uit potjes?) Maar wel een kleintje: 67 cm. Ik verwacht qua kilo's ergens in de 7 kilo. We hadden een telefonisch consult met CB dus zelf even meten. Maar we hebben geen weegschaal dus gewicht weet ik niet exact op dit moment.
Brood eet ze nog niet als maaltijd, maar al wel stukjes geroosterd brood laten proeven. Tip van het CB, omdat brood vaak (in het begin) zo blijft plakken aan het gehemelte.
Hier zien we heel duidelijk dat ze dieren van mensen lijkt te gaan onderscheiden en gaat categoriseren. Opeens buitenwone interesse in alles op vier poten, alsof ze nu echt doorheeft dat het andere wezens zijn. ? Ze groeit met diverse dieren om haar heen op, dus elke dag is er wat te kijken en bestuderen.

En Mientjeee wat mooi dat je nog volledig borstvoeding geeft! Inderdaad is vaste voeding bij bv nog helemaal niet zo belangrijk onder de 1.

Terug
Bovenaan