Majom bij ons ging het vaste voedsel er ook weinig in. Soms was het 1x proeven en meteen belandde het op de grond. Tot soms grote frustratie van mijzelf? Nou volg ik wel de Kleintjes methode en daar geven ze aan dat het in principe weinig uit maakt hoeveel vast voedsel ze eten in het 1e jaar, zolang ze nog maar genoeg melk krijgen. Ik geef nog wel volledige borstvoeding en ik weet dat ze daar alles uit haalt, dus als ze een dag weinig vaste voeding eet, maakt dat ook niet uit. Anyway, ze is nu net 8 maanden maar de afgelopen 1.5 week zie ik het vooruit gaan. Ineens heeft ze de smaak te pakken en gaat veel/beter eten en wil ook echt alles proberen nu. Achteraf denk ik; misschien had ze er 2 maand geleden gewoon nog weinig behoefte aan en vond ze het wel prima zo. Maar achteraf makkelijk zeggen want toen frustreerde het me ook wel als ik dan van anderen hoorde wat er soms op die leeftijd al gegeten werd? De hoeveelheden zijn nog steeds niet enorm, maar dat maakt niet uit.
Mijn dametje kan sinds vorige week nu ook vooruit tijgeren! Heel leuk. Daarnaast doet ze nu in buiklig haar kontje omhoog en gaat ze op handen en knieën zitten! Langzaamaan beetje proberen richting het zitten te gaan. Het zelfstandig los zitten zelf gaat al wel heel goed, maar ze kan nog niet zelf in zit komen. Ze is ook net 8 maand dus hoeft natuurlijk ook nog niet ☺
Wij hlekker vakantie nu! 2.5 week. Nu even lekker thuis kneuteren en na de Pinksteren een weekje weg naar een vakantiepark. Met zwembad, bossen, heide, lekker fietsen en wandelen dus. Heerlijk?