Baby’s geboren in september

Hallo allemaal,
Ik was ineens benieuwd of er nog meer mama's zijn die ervoor kiezen om de kleine bij hun op de slaapkamer te laten slapen. Onze bink paste echte niet meer in de co-sleeper. Nou ja, het paste nog wel maar als hij aan 1 kant lag zag je hem helemaal schuin hangen en als hij lag te wiebelen ging heel dat ding heen en weer ?. Omdat ik hem toch nog graag bij me wil houden en ik het wel erg handig vind met de borstvoeding hebben we nu zijn ledikant bij ons op de kamer gezet. 
Hij heeft tot half acht geslapen ??

Zijn er hier nog meer baby's die nog drie slaapjes doen? Mevrouw wilt ochtend en eind middag maar een half uur slapen en smiddags 1 uurtje. Ze komt dus aan 2 uur slaap en de nacht 12 uur tukt ze door. Ik zie dit voorlopig niet naar 2 slaapjes gaan want het ochtend slaapje wilt ze echt niet langer doen. even benieuwd of ik de enige ben:) 

Anemoontje wij hebben ook 3 slaapjes. Sochtends vaak 1.5u, smiddags 45/60 min en eind van de middag vaak nog een powernapje van 30min.

onze zoon sliep sochtends ook altijd kort maar nu we hem zijn fles en daarna een boterham geven (ipv alleen de fles) slaapt hij in de ochtend beter. 

Wij zijn wel naar 2 slaapjes, puur omdat het laatste slaapje niet meer lukt. Op zich rust hij wel wat uit maar slaapt niet. En vaak is het ook huilen. Nu gaat hij een uurtje eerder naar bed.
Vannacht was hij ineens om 4 uur hard huilend wakker geworden, probleem was dat ik het niet door had ? mijn man vroeg ineens: ben je al bij jaap geweest? Huh hoezo dan. Lag kennelijk in coma, hihi.
We waren een uur in de weer, toen sliep hij nog tot 7u door. Geen idee wat er aan de hand was. Misschien te warm, of zijn eerste nachtmerrie.. ?

Anemoontje wij zitten ook nog op 3 slaapjes maar gaan de komende week even hard aan de bak daar 2 van te maken. Dat laatste slaapje lukt namelijk nooit in bed dus die doen we al zolang ik me kan heugen in de reiswieg en dan gaan we wandelen. Regelmatig geprobeerd in bed, misschien 1 of 2 keer met succes. Maar een baby van 75 cm en 9,5 kilo in een reiswieg ziet er natuurlijk niet uit. Zn benen komen onder de flap uit en hij trekt zichzelf tot zit om over de rand te kijken haha.
S ochtends slaapt hij tussen de 30 en 45 minuten en smiddags meestal een uur a 5 kwartier. In totaal is dat te weinig om het te redden tot bedtijd. Maar we gaan de komende dagen iets strenger zijn voor we hem eruit halen in de middag. Kijken of hij weer in slaap valt als we hem wat langer laten huilen. Hij wordt na die 5 kwartier namelijk altijd krijsend wakker. Helemaal nog niet klaar met zn dutje maar al laten we m 10 minuten gaan.. slapen, ho maar.. dus misschien nog iets langer de kans geven. De wagenbak gaat echt niet meer ?

Slapen gaat hier momenteel relatief slecht (nog steeds prima hoor, niets te klagen). Merk echt dat ze last heeft van die overgang van 3 naar 2 slaapjes. Ze heeft er niet genoeg aan, maar weigert nog een derde keer te gaan slapen. 
Iedere dag is het anders, heeeel soms slaapt ze 2x anderhalf. Maar vaak is het maar 2x 30-45 minuten. Gisteren was ze van 13:45 wakker tot 19:00. De laatste 2 uur is het niet gezellig hier hoor. Zelfs in de draagzak slaapt ze dan niet. Verder is ze gewoon vrolijk de hele dag.
Ze wordt nu ook alweer een tijdje tussen 5:00-5:30 wakker. Er gebeurt ook zoveel qua ontwikkeling nu... Ik denk/hoop dat het daarmee te maken heeft en dat ze binnenkort weer wat meer gaat slapen. Maakt ook geen verschil of ze overdag goed of slecht slaapt, vroeg of laat naar bed etc. Iedere ochtend is het weer vroeg dag. 
Prilgeluk ik zie het helemaal voor me, haha, beetje over de rand heen turen. Ik heb dat in bed laten liggen ook geprobeerd, maar wakker is wakker bij ons die is echt nog nooit opnieuw in slaap gevallen.. maar wie weet is het inderdaad een kwestie van langer wachten ??
Zazousept, klinkt heerlijk joh, dat hij zo goed slaapt bij jou, begin bijna te twijfelen of die van mij ook weer terug moet haha. Maar dat wil mijn man niet :p
IrisK, haha ook fijn, zelf zo'n coma slaapje, even bijkomen ;) nachtmerries zou kunnen, zielug!
Eefje, ik zie nu voor me dat jullie op een woonboerderij in een bos wonen met schapen, kippen en een koe ? Klopt dat? Bij ons hebben we twee stadsboerderijen op 10 minuten loopafstand, die zijn weer open en we zijn daar bijna dagelijks. Schapen zijn hier favoriet en ons meisje zit ook naar ze te blaten. Echt hilarisch: "BAAAAA". 

Minni Je komt in de buurt! ??? We wonen wel heel vrij met ook buren met veel dieren..
Hier al een poosje maar 2 slaapjes. Maar wel 2x anderhalf uur. Soms ook wel eens wat eerder wakker hoor.
Man, wat gebeurt er veel. Nu begint ze ook het zwaaien te imiteren of uit zichzelf te doen en zegt dan 'dá' ('dag').. ?
Lekker ding is het. Of beter: stuntpiloot. Trekt zich op aan de schuifdeur en hoplakee.. verliest de grip en in een rollende val met de benen in de lucht zo naar opzij met hoofd tegen de deur en de vloer.. ? Wil van alles! De wereld is leuk, vooral met 2 grote zussen met allerlei interessante spullen op hun kamers.. haha.

Haha Eefje gezellig zo'n stuntpiloot in huis. Je vroeg laatst trouwens naar de voeding, potjes of vers, hier wisselen we af. Ik denk dat hij zeker 5 dagen vers krijgt. En de dag dat papa alleen thuis is met hem krijgt hij een potje (gedoe joh dat koken) en als we een dagje onderweg zijn naar mijn ouders oid hebben we een potje mee. Warm eten krijgt hij als lunch en dan savonds vaak het restje (als het überhaupt iets over is) en anders wordt ons bord geplunderd. T is net een vogeltje. Elke keer als ik de vork naar mn mond beweeg, gaat zijn mond open.
Wil even melden dat wij vandaag een hele goede dag hadden. En eigenlijk ook best een goede week. Ook wel eens leuk om te melden toch ?.

Terug
Bovenaan