Baby’s geboren in september

Haha Eefje wat heerlijk! Kan niet wachten tot ze hier ook wat meer kan bewegen. Tot nu toe draait ze alleen rondjes om haar as. En op het moment wil ze ook niet echt oefenen en wordt ze driftig als ze te lang op de grond ligt.

@anemoontje. Hier een beetje wisselend. Maar ook standaard een half uur in de ochtend. En als ik pech heb in de middag ook. Vanmiddag gelukkig wel anderhalf uur. Het 3e slaapje wisselt hier. De ene keer wil ze wel en de andere keer niet, met als gevolg dat ze soms al om 6 uur op bed ligt voor de nacht. 

@zazousept. Hier slaapt ze ook nog bij mij op de slaapkamer. Vooral uit nood omdat ze soms elk uur nog steeds wakker wordt. Maar zo lang het voor jullie nog goed voelt en iedereen lekker slaapt zou ik het lekker zo houden.
Graag ook wat tips van jullie. Mevrouw slaapt bij mij in bed. Gemakzucht van mezelf omdat ik het zat was om er zo vaak uit te moeten, maar niet ideaal. Ze is super bewegelijk en neemt meer dan de helft van onze 1.80m boxspring in beslag met al haar gedraai. Wanneer ik haar in de ledikant leg draait ze een aantal keer van links naar rechts heen en weer en knalt dan tegen de zijkanten op of komt klem te zitten met haar arm tussen de spijlen wanneer ze op haar buik draait. Is er iemand die een bedbumper gebruikt? Lees er veel wisselende verhalen over. Of iemand nog andere inspiratie? Zou er wel gelukkig van worden om ons bed weer terug te hebben;)

Liefs
Owja....na 2 maanden slecht drinken en flessen weigeren en vele dokters bezoekjes, lijkt de osteopaat nu eindelijk het verschil te kunnen maken? bizar dat iemand met een beetje friemelen(zo leek het) zo een verschil kan maken. 

Prilgeluk dat klinkt goed! Zeker fijn nieuws wat gemeld mag worden! ? 
Hier een heerlijke avond. Ons zoontje naar opa en oma, logeren, mijn man haalt nu eten bij ons lievelingsrestaurantje. We maken er even een etentje in huis van. Je moet iets met die quarantaine toch? Even tijd voor elkaar. Hadden we ook wel nodig, dat kleine draakje is geweldig maar we maken echt veel te weinig tijd voor elkaar, hij slurpt alle aandacht op.
Fijne avond! 

Leuk om jullie verhalen allemaal weer te lezen.
Ik vertelde laatst dat ik hem nu wel 's avonds op bed leg maar dat het zo'n strijd was, en bovendien werd hij dan in de ochtend al om half vier wakker. Ik had er echt even geen zin in ? Heb hem twee avonden lekker beneden gehouden. Om half elf een voeding, slaapt hij om elf uur en wordt om half acht wakker. Dus ik geloof dat ik het maar even zo laat. Het heeft geen zin om hem in een schema te (proberen te) stoppen omdat ik het gevoel heb dat andere baby's ook netjes allemaal in hun bedje liggen 's avonds. 
Het eten is hier altijd vers. Wel soms uit de vriezer,.. maar daar heb ik het zelf versgekookt ingestopt ?. We proberen te zorgen dat hij geen toevoegingen en suikers etc krijgt. Ook het broodbeleg en de tussendoortjes proberen we 'gezond' te doen. Heeft iemand nog leuke tips qua broodbeleg? Ik vind dat hij nu veel zoete dingen eet maar weinig hartige smaken op brood leert kennen. 

Ik smeer alleen boter op de boterham! Maar ik denk aan geprakte avocado, of andere groenten misschien? Zuivelspread heb ik ook wel eens ergens gelezen.
Ons meisje kan ook zwaaien, maar ze zwaait alleen naar mij ? 
En we kunnen nu onze tong naar elkaar uitsteken. Ook heel schattig, want ze moet er heel erg over nadenken maar dan komt'ie naar buiten, gevolgd door een harde lach. Ontzettend leuk dat er nu meer communicatie komt. Dinsdag is ze alweer 8 maanden ❤️
Ik kook altijd vers en inderdaad ook zoveel mogelijk zonder zout of andere toevoegingen. Ik leer zelf ook weer één en ander over voeding. Heel leuk! 

Zuivelspread had ik idd ook ergens gelezen. Wij doen idd ook vaak alleen boter of avocado. Verder hebben we de rode fruitspread van de kleine keuken (geloof dat dat aardbei biet is) en appelstroop waar echt alleen appel inzit. 
Zoek meer iets van smeerworst ofzo maar dan gezond en geschikt voor baby's ?

Grappig al die lekkere bolle baby's. Ik hou daar altijd van die spekjes haha. Ons meisje is denk is pas 7 kilo ofzo en dat terwijl ze veel eet. Maar ze zit/ligt ook nooit stil dus misschien ligt het daaraan. 
Ze is nu ook echt op ontdekkingsreis. Kruipt bijnaaa. Zo grappig twee weken geleden ongeveer voor eerst op handen en knieen en elke dag zie je haar beter gaan zitten, knietjes bewegen, handjes moet nu ook nog naar voren en dan is ze er. Ze staat nu steeds op handen en voeten en de knietjes van de grond, is soort boogje! 

Leuk he dat imiteren, begint hier ook opeens. Zwaaien inderdaad steeds. Probeerde ook klap eens in je handjes te leren, maar dat lukt nog niet, ze kijkt dan ook echt van uhhh.

Qua hartige smeersel zag ik wel dat je zelf hummus kan maken, of met andere groenten. Maar met vlees zou ik het niet weten?

Wat een hoop berichten en wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die loopt te stoeien met die slaapjes! Hier ook dus korte slaapjes super vermoeiend. Terwijl het eerst altijd heel goed ging. Te lange wakkertijd werkt hier ook niet smiddags dan is het niet gezellig. Vanaf een uur of 15:30 moet het lukken. 

Denk dat we ook naar 2 slapjes moesten omdat de 3e vaak niet lukt, maarja vanaf 13:00 wakker tot 19:00 kan ook niet.
Prilgeluk wat goed om te horen van de fijne week!

Hier ook alles vers qua eten, maar ik vries het wel in m'n eigen gemaakte praksels ivm altijd tijd te kort eind van de dag en wij dan eten als ze slaapt. 

Prilgeluk Wat fijn zo'n goede week! En dat klinkt ook als een goede eter! 
Mamaf Wat fijn dat het bezoek aan de osteopaat zoveel gedaan heeft..! Geen ervaring met de bedbumper, maar dametje hier knalt ook wel regelmatig tegen de spijlen.
Hier ligt ze ook regelmatig bij ons ivm soms onrust 's nachts (door fase waar ze nu in zit). Dat gevoel van je bed terug is herkenbaar.. ? Ze heeft zowiezo lang bij ons op de kamer gelegen, en wij vinden het nu ook wel helemaal fijn dat ze in principe gewoon op haar kamertje ligt. Om nog even op jouw vraag terug te komen Zazou, dus nee; geen ledikant op de kamer. Past ook niet eens. Wiegje ging net. Maar ivm borstvoeding snap ik het wel (als het kan).
Juffielies Gezellig zo'n etentje thuis samen! Even heerlijk met z'n tweetjes ook.. ?
Minni & Lies Wat leuk dat er bij jullie ook imitatie is. En dat kruipen.. knap! 
Fijn om de belegtips te lezen. Ik zat ook te denken aan avocado en ik heb een leuk boekje (Easy peasy voor de allerkleinsten) met ook receptjes om zelf spreads te maken (zuivel spreads, peulvruchtenspreads, avocado spreads, zelf maken en drie dagen houdbaar in de koelkast). Boter gebruik ik roomboter. Wij eten best gezond, maar sinds kort een wekelijks groentekrat met ook groente die ik minder snel zelf koop. Ik word nog creatiever en vind het leuk die kleine druif ook heel breed met eten kennis te laten maken. Maat wij eten ook wel gewoon pizza en patat hoor! ?

Terug
Bovenaan