Baby’s geboren in september

Leu dat er al meerdere kindjes gaan kruipen! Hier is het een afwisseling van kruipen en aan alles optrekken en vanaf vandaag ook al voorzichtige stapjes langs de bank af!
Zit er ergens een pauze knop?!

Het is nog geen echt kruipen hoor, bijnaaa denk ik. Maar het kan zomaar nog maand duren voordat ze snapt hoe ze met haar handen naar voren moet ? ze komt door tijgeren ook vooruit dus misschien vind ze het wel prima. 
@zazou bij hummus beste wel kikkererwten gebruiken die je moet weken. Die uit blik bevatten nog wel eens zout en dat mag nu nog niet. Zat te denken, je kan natuurlijk ook zelf groentespreads maken met paprika, zoete aardappel ofzo. 
Wij geven ook gewoon aardbei en kiwi. De adviezen zijn heel wisselend, zo apart. Maar het gaat hier goed. Heb eerst gewoon een aardbeitje geplet op de boterham en de reactie afgewacht. Aardbei op brood is trouwens ook een hit hier. 

@minni wat leuk dat jullie ook al knoflook en specerijen toevoegen. Ga ik ook maar eens proberen, kan ze eens met de pot mee eten. Tot nu toe kook ik alles apart en gaat een groot deel de vriezer in ☺️

Wow stapjes al!! Gaat inderdaad heel snel Kusjem ? Wat goed!
Zazousept, ik heb met het introduceren van bijvoeding veel gelezen en vond weinig eenduidigheid. Ook wordt in veel onderzoek de aanwezigheid van allergeen voedsel in de omgeving niet meegenomen. Meest bekend zijn nu de LEAP en EAT studies. Maar die roepen alleen maar meer vragen op ? Tja... We doen ons best en doen wat je denkt dat goed is. Al vind ik het ongelooflijk moeilijk om keuzes te maken met al die tegenstrijdige informatie!

Leuk om al die verschillende dingen qua eten bij iedereen te lezen!
ZazouSept ja soms is het echt een beetje puzzelen he! Herken ik wel. Ik geef nog 6 voedingen per dag. Ik geef het vaste voedsel eigenlijk altijd nog direct (tot max een uur) na de borstvoeding, zodat ze altijd genoeg bv krijgt per dag. Alles wat ze daarnaast dan binnen krijgt aan vast voedsel, is mooi meegenomen. Begint nu langzaamaan wat grotere hoeveelheden te worden en zie haar nu steeds meer genieten van eten. Fruit, brood, rauwkost gaat er heel goed in. Groente matig, maar wel steeds beter.
Ja super goed toch tot 9 maanden! Hoe lang moet je dan nu nog..? (Weet even niet wanneer je zoontje is geboren?) Red je dat denk je niet-kolven op werk? Met stuwing etc. Ik wil met 9 maanden ook minder gaan kolven maar ben erg bang voor stuwing aangezien ik nu na ruim 8 maanden dat nog best vaak heb (ik deed nu 2x op werkdag maar wil naar 1x dan omdat ook het betaald kolfrecht vervalt). Ik wil sowieso tot 1 jaar blijven voeden, daarna wel langzaamaan gaan afbouwen. Hopelijk kan ik dan 's ochtends en 's avonds blijven geven, dat vind ik nog wel erg mooi/fijn.

En idd vwb eten doen we  nu steeds meer kruiden toevoegen zodat we langzaamaan naar eten met de pot toe kunnen gaan. 
Ben nog niet met ui en knoflook begonnen, hopelijk over een paar weken durf ik dat aan!
Tot nu toe alles goed (idd aarde i is hier ook een succes) 

Courgette variant:
Courgette, ui, knoflook, beetje limoensap en een beetje risotto rijst! Klein klontje roomboter of olijfolie erdoor: mmmmm.
Ik pureer eerst een gedeelte van de groente en roer dat ook door onze rijst heen, daardoor krijg je een heel romige, groene risotto. Voor ons nog wat parmezaanse kaas erover, heerlijk! En supersimpel ;) Ik maak haar risotto wel zonder zout klaar (geen bouillon). 
Vanmorgen hebben wij allemaal een keertje kunnen uitslapen tot 07:15..  Wat een verschil! Voel me ineens weer fit ? Als dat nou ieder dag kan... ?

Ja ik denk wel dat dat moet lukken Mientje, want ik kolfde voorheen maar 1 keer. Dus er gaat maar 1 voeding af. Het enige waar ik nog over twijfel; zal ik op de dagen dat ik thuis ben nog wel tussen de middag voeden (zodat de productie misschien beter op peil blijft) of dan ook overslaan (zodat mijn lichaam went aan 3 voedingen per dag ipv 4). Hij is van de 23e dus is nét 8 maanden. 

Merk jij ook dat je kindje zo groot wordt om nog handig te voeden? Op bed gaat het goed maar als ik met hem in de stoel zit weet ik soms gewoon niet waar ik hem moet laten. Hij zit ook maar te wurmen en te draaien ?. Wat dat betreft lijkt het me ook relaxed om op een gegeven moment alleen nog in bed te voeden bij het wakker worden en voor het slapen. 

Misschien weet jij of een van de andere mama's dat; zou ik tussen de middag dan opvolgmelk moeten geven of kan ik bij zijn boterham gewoon iets anders te drinken geven en de borstvoeding op dat moment voor hem dus helemaal afbouwen? Hij kan al goed drinken uit een open bekertje en lust thee en water dus het vocht zal geen probleem zijn verwacht ik. 

Terug
Bovenaan