Baby’s geboren in september

ZazouSept Ah kijk, vandaar? Als je wil dat je productie zich erop aanpast, dan is het denk ik het handigst om thuis ook niet meer 's middags te voeden. Dan raakt je lichaam daar aan gewend. Je productie is met een maand of 9 aardig stabiel zeggen ze, dus ik gok dat het dan wel mogelijk moet zijn om alleen te ochtenden en avonden te voeden! Ik weet niet zo goed wat je dan in de middag te drinken moet geven, want je moet natuurlijk wel aan een X hoeveelheid melk nog komen per dag? 
Ik voed inmiddels nagenoeg altijd op bed of de bank met een kussen op schoot waar ik haar op leg. Ze worden nu zo lang idd! Dan kan ik haar gewoon neer leggen en ligt zij relaxed, kan ze goed bij mijn borst en is het voor mij niet zwaar?

Zo ik heb weer even bijgelezen :)
Wat eten jullie kleintjes al veel! Ik weet dat dat heel normaal is, maar niet bij ons haha. Meestal lipjes stijf op elkaar. Gisteren ineens een halve kiwi, een kwart broodje en 4 sperziebonen, dat is echt mega veel voor hem. Gelijk trots. En.... sinds gisteren tijgert hij echt goed vooruit, vandaag is hij 8 maanden. Het is een echte sloper, overal met zn vuistje op rammen. Verder een heel vrolijk mannetje.
O ja, eten is hier ook allemaal vers. En eigenlijk eet hij 's avonds de groente die wij ook eten, dat kook ik dan apart voor hem.  Verder zitten we op 4 flessen en 3 slaapjes. Meestal zijn de slaapjes om half 9, 12 uur en kwart over 3.

Ze ontwikkelen zich allemaal zo anders hè Majom? Ik verbaas me erover dat er zo veel kindjes in de groep zijn die al zo goed tijgeren en kruipen. Ons mannetje probeert het wel maar is drukker bezig met geluidjes maken, een paar tanden tegelijk erbij krijgen en veel eten ?

Haha, misschien zijn het die tanden Zazousept! Die van mij heeft namelijk nog geen enkele tand en het ziet er niet naar uit dat die snel gaat komen ? 
Ik heb gisteren voor het eerst kruipen vast gelegd op beeld! Ze kroop zo naar mij toe, ik was zo trots :) Viel wel om de meter weer plat op haar buik. Maar ze snapt het ineens! En vandaag zag ik haar ineens weer zitten, voor de tweede keer gelukt, al zit er dus ongeveer een week tussen! 
Majom, 4 sperziebonen, ik vind het ook goed hoor ??

Haha dan is dat het. Hij had er in feb al twee en is er nu met vijf (!!) tegelijk bezig. Logisch dat daar veel energie naar toe gaat haha. Eigenlijk nog knap dat hij wel próbeert te kruipen ?

Ja die tanden kosten inderdaad veel moeite. Hebben er nu drie in 3 weken gehad en de vierde duurt ook niet lang meer!
En inderdaad grappig dat het zo verschillend is maar geloof ook wel dat het vaak allemaal in 2 keer kan komen in de komende maanden. Hier wordt ze volgende week alweer 9 maanden. Heel apart dat ze 9 maanden geleden nog in mijn buik zat maar kan me dat nu echt niet meer voorstellen! 
Ons meisje kruipt en staat dan wel, ze maakt geluiden maar nog geen mama of papa te ontdekken/herkennen hoor.

Hier ook nog geen tand te bekennen. Hij is alweer ruim 8,5 maand. Heb wel al weken lang het vermoeden dat er een tandje door kwam maar ik zie en voel nog niets. 
Tijgeren gaat hier super hard. Kruipen probeert hij wel, maar alleen met zn benen. Dus zn benen en voeten wel in kruiphouding, maar de bovenkant van zn lichaam plat op de grond. Ziet er wel heel grappig uit en hij is er onwijs snel mee. Ben m steeds kwijt ?. 
We zitten nu op 3 flessen, sinds het slapen overdag wat beter gaat. Als hij 2 keer goed dut, zitten we op 3 flessen. Als hij 3 keer slecht dut, op 4 flessen. T is een moeilijke overgangsperiode maar ik merk dat hij zoveel lekkerder in zn vel zit sinds hij kan zitten en tijgeren. Gevoel van autonomie ofzo, je ziet dat t hem goed doet.

Prilgeluk, fijn dat het ook zo beter gaat met hem :) Hij vindt dan misschien het baby-zijn maar niets..
Bij ons is de rust teruggekeerd. We zijn nu over op twee slaapjes en hebben weer een ritme gevonden dat iedere dag werkt en ongeveer hetzelfde is. Slapen 's nachts gaat ook weer beter, na een aantal weken om 05:00 wakker nu weer standaard om 06:30. Heerlijk hoor ? 
We zijn met dit mooie weer ook lekker veel buiten. Ze kruipt/tijgert nu de hele tuin rond dus ik ben de hele tijd takjes en blaadjes uit haar hand/mond aan het vissen ? Ik vind het weer een leuke fase. 
Bij mij begint het steeds meer te kriebelen om aan een tweede te beginnen... Mijn man wil nog een paar maanden wachten en ineens vind ik dat moeilijk. Maar ja, ik wilde zelf in ieder geval 9 maanden wachten en toch heb ik geen geduld meer ? Op zich wel fijn dat mijn man zo duidelijk is, dan hoef ik niet zo eindeloos te twijfelen. Heb wel alvast de foliumzuur weer op gezocht. ?

Terug
Bovenaan