Baby’s geboren in september

Heel heftig maaikespat! Ookal deed je al veel alleen, je toekomstplaatje ziet er er ineens zo anders uit. Ik kan me voorstellen dat het lastig te verkroppen is dat hij er wel voor haar zoon is maar niet voor jullie kindje! Gelukkig geniet je van je meisje!

Floraa, leuk om weer eens van jou te horen! Fijn dat het je zo goed gaat. Ik geef qua specerijen nu nootmuskaat, peper en kaneel. Niet iedere dag, bouw het voorzichtig op. Ze vindt vooral kaneel erg lekker. Pittig lijkt me hoor, dat je vriend toch blijft teleurstellen. Hopelijk gaat hij snel in jullie relatie en die van zijn kind investeren. Ik vind je sterk, mooi dat je dat ook van jezelf kunt zien. Bijzonder dat je zo een hele nieuwe kant van jezelf leert kennen!
Ik denk dat het moederschap daar misschien aan bijdraagt, ik ben zelf een stuk directer geworden. Hebben anderen ook? Dat je een beetje veranderd/gegroeid bent?
Maaikespat, wat ontzettend klote! Wat bezielt die mannen toch. Knap dat je ook nog de positieve dingen kunt zien en kunt genieten van je kindje, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Sterkte ?

Dank jullie ZazouSept en Minni, doet me heel goed jullie woorden te lezen! 
Maaikespat, wat schijnheilig dat hij vervolgens wel de leuke man voor haar zoon gaat spelen. Hij houdt dat uiteindelijk niet vol. 80% van de relaties die ontstaan zijn terwijl er nog een andere relatie was, gaan weer uit elkaar.. Dat die andere vrouw hem accepteert getuigt van geen (zelf)respect. Je boosheid zal vanzelf minder worden, maar duw die emoties niet weg. Het is zo logisch dat je boos en waarschijnlijk ook verdrietig bent! Een dikke virtuele en virus-vrije knuffel!

Heftig hoor dames die er alleen voor staan. Jullie zijn bikkels! 

Mariekesep: lief dat je er aan denkt! Ze heeft veel controles gehad ook een ct scan. Nu blijven de controles tot de volgende scan om de 3 maanden. Het is een aanleg stoornis dus het komt helaas niet meer goed haar long. Het is nu afwachten wat er komende (winters voornamelijk) gaat gebeuren. Geen longontstekingen zou geweldig zijn. Maar anders wordt er wellicht overwogen dat stuk long eruit te halen. Alleen zou dat zonde zijn want dan gaat er een goed stuk mee! Volgend jaar weer een ct scan om te kijken hoe het gegaan is het eerste levensjaar, vreselijk. 

Zoo wat kunnen de kindjes hier al veel! Super leuk om te lezen!! Aan de andere kant het deze mama wel een klein beetje onzeker hoor.
Mijn meisje is nu 8,5 maand en daar zit nog weinig beweging in hoor. Niet tijgeren, niet kruipen, niet optrekken en staan al helemaal niet. Ze rolt wel buik naar rug naar buik naar rug. En kan een beetje op haar buik om de as draaien. Tandjes ook nog 0.
Iedereen zegt heel lief, het komt wel en dat zal ook vast. Maar ben zelf ook wel een beetje toe aan wat nieuwe ontwikkelingen merk ik. Totdat ze straks kruipt en ik er achteraan moet. Haha. 

Eten kan ze wel als de beste. ? Klein vreetzakkie hoor, dat mondje blijft maar open gaan.
Fijn Pinksterweekend allemaal. Lekker genieten van het zonnetje. ☀️ 

Hallo meiden,
Ik wil nog eens iets vragen dat niet zozeer over de baby's gaat maar over onszelf :)
Hoe kijken jullie naar je eigen lichaam zo +/- 8 maanden na de bevalling? 

Ik had een flinke buik (ventje van ruim 8,5 pond en veel vruchtwater) en heb veel striae aan de onderkant van mijn buik. Daar heb ik niet zo heel veel problemen mee. Hoewel het flinke brede strepen zijn zie ik wel dat ze nu al een stukje lichter zijn. Waar ik wel heel erg van baal is dat mijn huid zo uitgerekt is dat ik nu een soort hangbuikje/'huidflap' heb. Enige voordeel is dat mijn litteken van de keizersnede hierdoor niet goed zichtbaar is ;). Het ziet er zeg maar uit als bij iemand die veel afvalt en dan zo'n stuk huid overhoudt. Ik ben wel aardig wat aangekomen tijdens de zwangerschap, een kilo of 15, (was daarvoor al stevig) maar twee weken na de bevalling heb ik bij de kinderarts op de weegschaal gestaan en was ik twee kg zwaarder dan aan het begin van mijn zwangerschap. Ik denk dus niet dat ik veel kilo's heb overgehouden aan de zwangerschap. Afvallen zal dus denk ik niet gaan helpen. Het zit zo laag dat trainen ook niet echt helpt. Het is meer materiaal voor een buikwandcorrectie maar das ook zo wat ?. 

Daarnaast (ik beloof dat dit mijn laatste punt is haha) heb ik ook erge aambeien. Dit begon toen hij indaalde; mijn binnenvoering zakte er gewoon uit ?. Het persen leidde tijdens de bevalling helaas niet tot een baby maar wel tot een verergering van die aambeien. Ik heb wel gesmeerd maar dit heeft niet geholpen naar mijn idee. 

NB: Ik ben de allergelukkigste dat ik mama ben geworden en ik heb dit uiteraard allemaal over voor mijn kindje dus ik wil absoluut niet ondankbaar of zeurderig overkomen maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en zelfbeeld. Misschien helpt het me een beetje ?

Anemoontje, dank je! Wat heftig dat haar long niet goed functioneert en dat er overwogen wordt een stuk long eruit te halen. Lijkt mij erg spannend hoe de uitslagen van de CT scans zijn. Heeft ze er veel last van?
ZazouSept, dat van de aambeien herken ik. Bah, vind het maar vervelend. Ik had al aambeien voor de zwangerschappen. Ik voel mij daar best onzeker over. Ik kon voor de zwangerschappen een operatie krijgen. Maar omdat er een kinderwens was, had ik het niet gedaan. Wel fijn om te weten dat die mogelijkheid er is.. Ik vind je trouwens niet ondankbaar en zeurderig overkomen. ?

Flora: Nee hoor je merkt helemaal niks. Er lopen waarschijnlijk wel meer mensen mee rond die van niks weten. 

zazousept: Hier ook een hangbuik ik heb soms het idee dat het juist extra door de keizersnede geaccentueerd wordt. Die snede zit wat dieper en dat extra vel hangt er dan overheen. Ik probeer er maar niet teveel naar te kijken en overna te denken. Strakke truitjes zijn wel verleden tijd haha

Terug
Bovenaan