Baby’s geboren in september

@Anemoontje: wat fijn zeg dat het goed gaat! Ik hoop mee op een zorgeloze herfst/winter zodat er geen operatie aan te pas hoeft te komen!
@Floraa: leuk dat je weer even bent komen buurten en wat super om te lezen dat het goed met jullie gaat! 
@JoyceJ: ik snap dat je niet zoveel kan met al die goed bedoelde opmerkingen maar het is wel echt waar. Hier zijn de ontwikkelingen opeens heel snel gegaan in één maand. Maar het zorgt ook voor frustratie. Hij wil nu alleen nog maar staan en schuifelen langs de meubels maar kan natuurlijk nog niet lopen. Daarbij durf ik hem geen seconde meer alleen te laten. Ik ben echt zoekende wat ik met hem overdag kan doen want al zijn speelgoed boeit hem helemaal niet meer. Alleen maar staan, staan en staan. Soms denk ik dat als het wat meer geleidelijk gaat dat het fijner zou zijn voor hem. Ik snap wel dat je ernaar uitkijkt maar echt het komt snel genoeg!
@Zazousept: Het laagste stukje buik is moeilijk om te trainen maar vooral veel hip thrusts doen (mijn vriend geeft PT dus heeft mij hier mee geholpen ;-)). Eerst zonder gewicht en dan opbouwen met een gewicht of elastieke band om je bovenbenen. Afwisselen van herhalingen en het vasthouden voor een paar seconden in de aangespannen positie. Ik weet niet precies hoe het zit i.c.m. een keizersnede maar wellicht het proberen waard? Ik snap je punt wel hoor. Ik ben niet meer zo in shape als voor de zwangerschap en nu komt er ook nog eens een tweede snel achteraan. Ik wil nog even niet denken hoe het er straks uitziet maar dat is van latere zorg haha. Ik probeer gewoon goed actief te blijven met wandelen, fietsen en probeer nog altijd wel te sporten (dankbaar voor de home gym ;-)).

Mariekesep Je hebt helemaal gelijk. Stom is het, want aan de ene kant maakt het je onzeker, aan de andere kant vind ik het ook nog wel goed zo want inderdaad, ik hoef er ook niet achteraan. 

Ik merk bij Indy ook wel de frustratie als ze iets anders wil maar het lukt nog niet, dus kan me er wel iets bij voorstellen hoe dat bij jullie gaat. ?
Tja het is voor hen ook heel wat! Ze leren zoveel is het eerste jaar en je moet het allemaal maar verwerken. Als ik zie wat er in 8 maanden gebeurd is en hoe ze veranderd is, dan kan je toch alleen maar overlopen van trots! ?
Bij mij is het lichamelijk wel weer oke (keizersnee gehad), alleen idd het bovenste stukje buik wat maar slap blijft. Ik neem de hipthrust tip even mee. ?? 

Wij zijn van het weekend voor het eerst gaan fietsen met Indy. Wat was dat leuk zeg! Ze zat maar te lachen en te gillen. Handje uitsteken alsof ze de wind wilde voelen, zo schattig!
Fijne dag allemaal!

@joyce j
Snap dat het onzeker kan maken, hier ook een mama die zich suf heeft gegoogled waarom een kindje van 8 maanden nog niet rolt (van rug naar buik). Heb alles geprobeerd, tot het zelf iedere dag voordoen ? en vorige week deed ze het opeens!
En ja geniet nog van de rust inderdaad. Mijn meest gebruikte woorden zijn niet doen, niet aankomen nee en bah. (ons meisje is nu al veganist zoveel blaadjes en gras ze in har mondje stopt ?) Een normaal gesprek voeren zit er dus niet meer in ?

@joycej snap dat je er onzeker van kan worden hoor. Maar het is wel waar dat het opeens heeel snel kan gaan. Bij ons in twee weken tijd van tijgeren naar zitten, kruipen en vandaag zelfs gaan staan door zich op te trekken. Dus echt bizar. En het eerste jaar is alles zo op motorische ontwikkeling gericht omdat je dat ziet. En we vinden het natuurlijk als ouders heel leuk om die ontwikkeling te zien. Komt echt vanzelf hoor. 

@zazou is niet zeurderig hoor! Ik vind het af en toe lastig dat ik nog last krijg van mijn bekken, door de heftige persfase helaas. Ben nog 5 kilo te zwaar dus de dikke buik vind ik ook lastig. Moet wel zeggen dat ik er ook deels schijt aan heb, denk ik ach heb een mooi kindje komt vanzelf wel. Andere dagen denk ik weer het tegenovergestelde haha.
@flora leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! Echt respect voor de single mama's. 

Wel herkenbaar hoor mariekeseptember dat je nu opeens zo goed moet opletten. Heel leuke die nieuwe kunstjes maar ook even wat vermoeiender haha! Maar vind het wel heel leuk om te zien hoe ze opeens dan iets nieuws kan.

ZazouSept voor mijn zwangerschap was ik al nooit tevreden over mijn lijf en ik keek laatst foto's terug van vóór mijn zwangerschap en ik snap eeecht niet waarom ik niet tevreden was. Was ik dat toen maar geweest. Ik ben nu nog zo'n 2-3 kg zwaarder dan ervoor, maar ben ook echt niet tevreden helaas. Ik probeer het meer los te laten, maar vind dat soms nog wel lastig. Mijn nadeel is dat ik teveel van eten houd?, sporten/bewegen doe ik meer dan genoeg.
Dit weekend ook voor het eerst gefietst, zó leuk! Dametje zat zo te genieten. Nu weekje weg met z'n drietjes in NL, heerlijk. 

Zijn er hier meer mama's met baby's die continu met hun vinger in de oren zitten. Hier al zo'n 5-6 weken terwijl de onder tandjes al beide door zijn. Oortjes zijn schoon dus komt echt door de tanden die er aan komen. Vooral met eten prikt ze continu in de oren (heel handig met vieze handjes) hahaha 

Joyce, ik maakte mij ook zorgen, maar om het nog steeds geen groente en fruit willen eten. Maar sinds een week eet hij ineens van alles en niet meer 1 hapje maar gewoon een half stuk fruit bijvoorbeeld. Het komt dus blijkbaar echt vanzelf. Dat geldt vast ook voor jullie.
Zazousept, mijn lichaam is ook nog echt niet wat het was. Door nog steeds veel pijn in mn bekken, kan ik ook nog niet alles qua sport bijvoorbeeld. En eerlijk is eerlijk ik at ook van alles, maar die draad heb ik inmiddels weer opgepakt.
Anemoontje, herkenbaar! Hier zit hij ook aan zn oor en hij doet steeds weer zn vinger/vuist in zn mond. Zn eerste tandje is er net door, maar het zou volgens mij maar zo kunnen dat er nog een tweede aan zit te komen.
Hier wordt echt extreem slecht geslapen. Hij wil de hele tijd draaien, maar als hij dan op zn buik ligt is het huilen. Nu ligt zn slaapzak vast met een sjorband, zodat hij niet kan draaien (klinkt erger dan het is, hij kan nog wel gewoon bewegen hoor. Alleen de slaapzak ligt vast). Maar ook dan nog heel vaak wakker voor een speen of helemaal overstuur. De sprong is bijna afgelopen als het goed is, hopelijk wordt er dan ook beter geslapen. Herkenbaar voor iemand?

Majom: lukt de speen bedienen nog niet zelf? Daar hoef ik er inmiddels niet meer voor uit! 

Hier af en toe ook in paniek op de buik. Vind dat altijd krom want ze kan zelf draaien dus draai dan ook in bed terug. Maar ze slaapt ook wel vaak op haar buik dus heb niet echt tips!

Terug
Bovenaan