Baby’s geboren in september

Liesforum wilde nog zeggen;goed dat je die keuze zo bewust maakt. Ik geloof er ook in dat je kindje uiteindelijk meer aan je heeft als je relaxed bent dan een gestreste borstvoedende moeder. Dan schiet het echt zijn doel voorbij. Vind sowieso dat zelfzorg een grote prio heeft en dat nog wel eens vergeten wordt te zeggen. Als je niet goed voor jezelf zorgt kan je dat ook minder goed voor anderen/ je kindje. Nja even een riem onder het hart via dit berichtje ?

Geldt ook voor Anemoontje en alle andere moeders natuurlijk♥️
Bij mij loopt de borstvoeding gelukkig wel goed, maar had mezelf wel echt voor genomen 'niet ten koste van alles'. 

Klinkt Heftig anemoontje, sterkte daar! 
onze kleine is nu 7 weken (waarvan 2 weken te vroeg) maar heb het gevoel dat de huilpiek hier nu pas is. Of is het toch een sprongetje.... man man echt 2 heftige dagen gehad met niks als huilen of slapen. M'n vrolijke mannetje is even de weg kwijt. Kom dan ook nergens anders aan toe dan knuffelen, wiegen en wandelen. Hopelijk snel in rustiger vaarwater. 

Jeetje anemoontje dat is ook heftig, een huilbaby breekt je ook op kan ik mij voorstellen. Sterkte? Herkenbaar ook wat je zegt over niet zonder speen rustig kunnen liggen. Ons meisje heeft die speen ook nodig anders is het vaak huilen. Dat van je pijnlijke borsten klinkt niet fijn, ik zal het denk ik ook gaan merken. Maar jij had ook nog is overproductie toch? 
Bedankt ladyj, voor jou ook? zo te lezen hebben jullie het ook pittig. Gek he dat je gaat uitkijken naar dat ze wat ouder zijn. Tijdens de zwangerschap kon ik niet wachten op deze tijd.
Ik heb vandaag aan de bel getrokken bij cjg dat ik mij teveel zorgen maak en het ook met mij even niet lekker gaat. Er is gelijk een verpleegkundige langsgekomen heel fijn. Blijkt dat ons meisje wel goed groeit, maar ze zag inderdaad gelijk dat ze vecht tegen haar slaap en wakker wil blijven. Ze slaapt overdag echt nauwelijks of niet. Wat tips gehad en hopelijk gaan die de komende tijd werken. Ook al heb ik haar nu nog niet in slaap? Maarja moet maar op positieve focussen ze groeit iig goed. Daarnaast moet ik zelf nog beter gaan slapen want anders was ze wel bang voor een depressie bij mij. Al denk ik zelf dat het eerder oververmoeidheid is. Ik ben zo bezig met haar, ook ‘s nachts nog.

Wat herkenbaar om te lezen van die regeldagen! Mijn meisje is vandaag 5 weekjes oud en had er gisteren ook 1: alleen maar een aantal hazenslaapjes, bij wegleggen heel hard huilen, alleen maar bij je willen zijn en heeeeel vaak drinken uit de borst. 's Avonds dacht ik dat ik gek werd, mijn man was toen ook weg en ik kon nog niet eens even naar de wc of ze begon al te huilen. Toch maar lekker veel geknuffeld en veel aangelegd, maar vond het ook pittig. Vandaag is ze doodmoe van gisteren: heel veel slapen en komt gewoon weer om de 3-3.5 uur voor voeding? typisch regeldagje dus gisteren.
Gisteren naar het consultatiebureau geweest voor de 1e check bij de jeugdarts. Alles was helemaal goed, ze woog 4520 gram??, terwijl ze 2 weken geleden nog 4040 woog. Haalt dus meer dan genoeg uit die borstvoeding, zo blij mee ?  Was nu 56 cm, met de geboorte 52. Nu ook officieel uit maat 50, dat werden echt naveltruitjes en de broekjes kwamen tot halverwege haar kuit?

Succes Anemoontje en Liesforum; zal even pittig zijn qua afbouwen maar een relaxte mama is heel belangrijk! Denk goed om jullie zelf!
Jeetje Anemoontje, extra succes en sterkte voor jou! Gaan jullie inderdaad een test doen voor de koemelk allergie? En hoe ben je hier achter gekomen?
Hoe gaat het met jullie en de kraamvisite? Ik vind het vrij heftig hoor! Bijna iedere dag wel iemand die wilt komen kijken en dan hebben we het nog niet over de naaste familie (ouders en schoonouders) die maar al te graag willen langs komen. Pff wordt er soms wel een beetje moe van ?

Wat goed van je liesforum dat je aan de bel hebt getrokken. Knap van je! Fijn dat je wat tips hebt gekregen. Hopelijk heeft de kleine daar snel baat bij (en jij daardoor ook).
anemoontje ben ook heel benieuwd hoe je er achter bent gekomen. Krijgt je kleine nu ook andere voeding? 

Mijn man is vanavond uit eten en hier heeft de kleine draak eindelijk aan zijn slaap toegegeven (niet te vroeg juichen maar hij slaapt nu in ieder geval..) Man man man wat een dag. Soms word je echt even van die roze wolk afgegooid hé.. hopelijk morgen weer wat beter. 

kraamvisite is hier een heel eind klaar (gelukkig). Soms wel gezellig maar iedere avond word ik niet gelukkig van ;-) vanaf nu doen we Max 2 avonden in de week, maar goed dat mag ook wel na 7 weken. Beetje spreiden en mensen die me echt dierbaar zijn zijn toch al geweest. Met mijn ouders geen probleem, dat voelt toch eigen en zij stellen zich "rustig" op. schoonouders soms ingewikkeld maar ben vanaf begin af aan duidelijk geweest; wil je langs komen bel/app even, laten wij weten of het uit komt. Dat bevalt me wel :) 

Ik snap jullie heel goed, liesforum en anemoontje. Hier ben ik nu ook al even gestopt met borstvoeding omdat het bij mij niet goed op gang kwam en het daardoor stress en energie vrat. Nu echt in dat opzicht een stuk relaxter!
Liesforum, hier ook een mannetje die overdag eigenlijk niet slaapt. Hij is super onrustig en als hij wel een half uurtje slaapt dan is dat alleen in onze armen. Mij is de tip gegeven dat hij misschien vast zit en last heeft van het getrek aan hem tijdens de bevalling. Ik weet zo niet hoe jij bevallen bent maar bij mij is 4x aan hen getrokken met de vacuümpomp en zat zijn schouder en vervolgens ook zijn heupje nog vast tijdens de bevalling. Ik ga daarom volgende week dinsdag met hem naar een osteopaat/babyfysio. Daar kijken ze hem na en behandelen ze hem (waar nodig) met drukpunten. Heb er al hele positieve verhalen over gehoord, dus ben benieuwd en hoopvol.

Terug
Bovenaan