Baby’s geboren in september

Wat vervelend liesforum, heeft ze geen regeldag? In ieder geval denk alleen maar goed dat je even kunstvoeding hebt gehaald. Als je meisje nu tevreden is kan je het misschien weer oppakken door w a t meer aan te leggen of te kolven? 
@AvdS, ik geef ook bv en ik heb geleerd dat ze niet altijd hoeven te boeren, ik probeer het wel maar lukt het niet, dan niet. Olivier loopt ook altijd te wurmen voor het boertje komt, dus is soms best een uitdaging hihi
Fijn om zo snachts mee te lezen, is de enige plek wat snachts wat nieuws te lezen geeft hihi

Haha, @moeder Olivier fijn is dat he? S nachts tijdens het voeden iets te doen hebben.
Meestal als ik rond 11/12 uur voedt, hoef ik s nachts maar 1 keer. Maar ik zit nu al voor de tweede keer en dan is er echt niks nieuws meer.
Gister ook al echt een slechte nacht gehad (vanaf 4 uur wilde hij niet meer slapen). En de hele dag door een huilerig kind. Dus misschien een regeldagen? Al zeggen ze dat je die rond 6 weken hebt en onze kleine man is net 5 weken oud.

Pittig hè die eerste weken. Ik heb het gevoel dat de afgelopen maand in een flits voorbij is gegaan. Ik vind er prachtige momenten tussen zitten maar ik kijk ook vaak uit naar de periode over een paar maanden als alles wat duidelijker is en je meer kunt doen met de baby. 
Ik heb de Oei ik groei app (+boek) en die waarschuwt als er een mentaal sprongetje is en wat je kindje dan voor nieuwe vaardigheden heeft. 
Daar staat ook een 5 weken sprong in maar die moet je (volgens de schrijvers) rekenen vanaf de uitgerekende datum. Bij mij is het dus nu aan de gang (na 4 weken) omdat ik pas bij 41 weken ben bevallen. Misschien geldt dit ook voor regeldagen? 
Overigens vind ik dat soort dingen allemaal superleuk om te lezen maar ook verwarrend, want nu denk ik elke keer "ben je aan het huilen omdat je een nieuwe wereld aan het verwerken bent of heb je darmkrampjes?"  Terwijl het natuurlijk ook mogelijk is met al die opvoedboeken dat ze er totaal naast zitten maar ik laat me er wel door beïnvloeden ? 
Ik moet nog even een middenweg vinden in welke informatie ik serieus neem en gewoon zelf blijven nadenken en naar m'n eigen kind kijken. Tussen verloskundige, consultatiebureau, huisarts en internet zitten behoorlijk grote verschillen wat het er niet makkelijker op maakt!
Ik zit nu te wachten op het eerste "sociale" glimlachje... ?

Bedankt voor de tips Iris K, ze is inderdaad gaan slapen na het flesje. Heb haar vannacht na 6 uur slaap pas wakker gemaakt toen pakte ze wel de borst en kon ik nog wat extra gekolfde melk geven. Ze slaapt nu nog steeds dus duidelijk helemaal op (normaal is ze al lang wakker). 
Die waarom heeft niemand mij dit vertelt momenten heb ik ook. Vooral over borstvoeding. Ik zou als ik dit geweten had voor fles gekozen hebben, het geeft mij veel te veel stress. Ik ga denk ik ook langzaam afbouwen nu. Een relaxte moeder is ook beter. 

Zo idd pittig zo een dag liesforum. Goed om dan flesvoeding te halen, heb je in ieder geval 1 probleem getackeld. Hopelijk vandaag weer in een rustiger vaarwater.
IrisK haha herkenbaar. Nu tijdens kraamvisites hoor je pas de verhalen van anderen die 's nachts ook uren rondjes aan het lopen waren of zelfs in de auto rond gereden hebben. Waarom nu pas die verhalen hè? wel fijn om te horen. Ik denk bij elke nacht maar zo: steeds dagje dichterbij wat meer ritme en steeds verder in die pittige kraamweken. Voor je het weet laten we die achter ons?
Onze nacht begon echt beroerd. Eerste uren flink in de weer geweest met onze meid. Honger, krampjes, verschonen, sussen en dat een aantal keer op repeat. Ik heb nu samen met uk kunnen uitslapen, maar vriend heeft het wel pittig op werk vandaag denk ?☕
Gister ook toevallig oei ik groei app gedownload. Maar vind het wel lastig dat er gerekend wordt vanaf uitgerekende datum terwijl ons meisje 2 weken eerder geboren is en ik nu al dingen die van het sprongetje, zoals bijvoorbeeld huilen met tranen. Dat doet ze al sinds deze week. Nja dit zijn denk ook weer van die richtlijnen en geen exacte wetenschap

Liesforum; zo herkenbaar. Ik heb nu dus de keuze gemaakt sinds gister en ben aan het afbouwen, maar jeetje wat doen die borsten dan zeer. Zo naar. Vannacht nauwelijks van kunnen slapen. Probeer dan wel de ergste druk eraf te kolven, maar een pretje is het zeker niet! 
Hopelijk als dit voorbij is word ik een wat relaxter moeder. Wij hebben 100% een huilbaby en verdenking op koemelk allergie nou pittige tijden. Ik hoop echt dat de huilpiek na 6 weken wat afneemt zoals ze zeggen. Ons meisje kan ook niet zonder speen rustig en tevreden om haar heen kijken zo sneu.

Ja klopt Anemoontje, €3,49 dacht ik zo uit mijn hoofd.
Heftig ook hoor een huilbaby en koemelk allergie. Krijgen jullie zo een test? 
Ja laten we die huilpiek van 6 weken maar gauw passeren en daarna gauw achter ons laten. 
Ik ben net lekker terug in bed gekropen met ons meisje slapend in de co sleeper. Keek scheel van vermoeidheid en intensieve dagen. Ze zoekt veel nabijheid en wil vaak voeding. Voornamelijk op schoot slapen of in een draagzak of in de wandelwagen. Maar dan moet je wel blijven lopen ? Maar even weg leggen en iets anders kunnen doen is nu lastig. Voel me daardoor soms erg gehaast.. maar goed nu even bij getankt en als mijn vriend zo thuis komt stuur ik hem ook maar even terug naar bed. Die baby's zijn schattig hoor en blij met onze knappe lieve meid, maar kom maar door met die andere maanden dat ze ietsje ouder is? 

Terug
Bovenaan