Baby’s geboren in september

Mariekesep Wat tof, gefeliciteerd! Hopelijk mag het goed blijven gaan!
Dank voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat we tot Indy 1 jaar is wachten en dan maar zien wat er gebeurt. Het hoeft niet. Indy is een lief en relaxed meisje en al blijft zij ons enige kindje dan is het al zo'n rijkdom! Misschien dat ik het inderdaad even een half jaar geef en dan kijk waar we staan. 

Qua eten vind ook het soms ook lastig wanneer ik meer zou kunnen gaan geven. Ik vergat ook al eens de middagfles en pas zelfs de avondfles! ? Loedermoeder! ? Het was even hectische en gewoon glad geen erg in. Maar Indy taalde er ook niet naar. 

Ik denk dat ik ook naar 2 boterhammetje ga want eentje is zo snel op. Niet normaal! ? Moet zometeen naar het consultatiebureau, voor het eerst in 4 maanden weer eens. Kan het gelijk even in de groep gooien. ?
Fijne dag allemaal!

@Eefje: dank voor de tip. Hij speelt ook met Duplo op de opvang zag ik net via flexweb dus zal eens kijken of ik het kan lenen van mijn ouders (ze hebben nog een enorme bak staan van toen ik jong was). Ik heb afgelopen vrijdag een baby walker van VTech gekocht. Esthetisch gezien vreselijk (voor mij dan ;-)) maar hij vindt het helemaal het einde. Allerlei dingen om te doen + hij loopt er mee de kamer door. Het geeft in ieder geval wat lucht tussen de pogingen om op de bank te klimmen en alleen maar te willen staan. 
Wij geven ook twee boterhammen tussen de middag maar zitten nog wel op drie flessen (ochtend, middag na zijn slaapje en avond). Verder geef ik nu verschillende groentes in de middag, vooral komkommer is hier favoriet. 

Fijn he, opa's en oma's die wat bewaren! En wat leuk zo'n walker! Ik heb ook nog iets in de kelder staan bedenk ik me net. Vindt ze volgens mij ook wel leuk! 

Duplo is hier ook een succes, zowel baby als papa zijn zoet ermee ?
Wel goed om nog eens aan herinnert te worden Eefje, om blij te zijn met waar ons kindje nu is. Ik vind dat steeds makkelijker worden -maar dat komt ook omdat de ontwikkeling voor mijn gevoel nu "normaal" gaat. De eerste 4-5 maanden gebeurde er maar bar weinig ? Dus hopelijk kan ik dit gevoel vast houden voor als andere kindjes weer wat sneller gaan. Ik krijg nu de hele tijd naar mijn hoofd "heeft ze nog helemaal geen tanden?!" Hm..." Haha. Zo is het altijd wat.
Eten is hier al heel lang hetzelfde. Wel ineens ook de middag fles eraf. 4-5 dagen op rij dat ze nauwelijks wat dronk, dus nu geef ik haar gewoon thee of water met een groentenhap. Ze gaat er goed op! 
Ik zit in kringloopwinkels te azen op zo'n loopkar, lijkt me leuk, met blokken erin ofzo.

Hier is de middagvoeding er nu ook net af. Ik wilde die borstvoeding afbouwen zodat ik niet meer hoefde te kolven op mijn werk en hij taalde er idd niet naar. Hij drinkt nu bij zijn boterham thee of water. Hij heeft nu goed door hoe zijn rietjesbeker werkt. Dat maakt het ook weer makkelijker!
Ik geef nu nog 's ochtends en 's avonds een voeding en nog eentje voor ik naar bed ga. Hij slaapt sinds een paar dagen ook weer goed door ??. Ik heb het 'hij moet om 7/8 uur naar bed want dat doen andere kinderen ook' losgelaten. Hij is misschien gewoon een avondmens net als papa en mama haha. Lekker om een uur of tien, half elf drinken, relaxed in slaap vallen en doorslapen tot zeven uur. Ik vind het helemaal goed zo ?
Inmiddels zitten we op zeven tanden. ? Zijn voortanden zie je met de dag groeien, zo wonderlijk. Hij heeft een enorme spleet tussen zijn tanden. Dat verwachtte ik wel op basis van zijn strakke lipbandje maar het is wel heel fors haha. Ze krijgen meteen een ander bekkie zo, met boventanden vind ik. 

Zijn er nog meer dames die na een tijd thuiswerken nu weer de deur uit gaan om te werken? En hoe bevalt dat?

Ik ben ook op zoek naar een loopkar. Het lopen aan de hand gaat ineens zo snel! 1 week geleden zette hij zijn eerste stapje en nu kan hij al aardige stukken lopen.
Wauw, 7 tanden al! Hier nog maar 2 tandjes. Als hij breed lacht doet hij mij denken aan de baby van Teletubbies met zijn bolle hoofdje en 2 ondertandjes. 
Ik kijk er naar uit om weer een nacht te hebben waarin hij doorslaapt. Sinds hij kan draaien in bed wordt hij huilend wakker in de nacht. En dan in de ochtend rond half 6 wakker worden..
In de middag geef ik nu ook geen borstvoeding meer. Dat begon ook met dat ik het vergeten was, haha, oeps! Plus dat mijn borsten weer wat gespannend voelden. 

Wat leuk zo'n baby Walker, gaan wij ook eens naar op zoek. Hier ook niets dan staan en klimmen. Verder zijn de houten blokken favoriet, en de deurstop, alles word lekker afgelebberd. Het zwembadje met het warme weer was ook een succes. 

Hier was onze zoon donderdag wezen oefenen bij het kinderdagverblijf. Moest hard huilen maar toen we later weg waren ging het beter. Denk meteen iets opgelopen want nu koorts en verkouden ?? mag hij dus morgen nog niet voor het echhie. Hopelijk snel beter. Niks aan zo met die Corona.

vraagje nog; geven jullie sochtends ook een boterham en dan smiddags ook een? Wij geven sochtends na de fles een boterham en die gaat helemaal op. In de middag laat hij steeds meer melk staan. Misschien toch ook tijd om die fles te stoppen. Benieuwd of hij dan wel genoeg heeft aan 1 boterham in de middag. 

hier weer volop aan het werk. Eerste week heeft hij veel gehuild. Nu is het weer "normaal" lijkt wel. 

Floraa, dat hadden wij ook. Wij hebben nu dus de slaapzak vastgemaakt. Door een in ons geval sjorband door de bovenkant heen te doen. We hebben de mouwen van de slaapzak geritst en daar zit ie doorheen. Hij kan nu nog wel op zn zij slapen, maar niet meer rollen. Dat scheelt enorm!
MariekeSep, Duplo is hier ook favoriet. Net als de waterspeelmat en balletjes van zn ballenbak. Die rollen steeds weg en dan kan hij er weer achteraan haha.
Wij denken nog helemaal niet over een tweede en mocht er een tweede komen dan laten we er juis wat tijd tussen.
Wat gaan die ontwikkelingen allemaal snel ineens he. Ik sta ook elke keer weer verbaasd. Zo aandoenlijk ook dat hij tegenwoordig een soort van danst als hij een leuk muziekje hoort.

Terug
Bovenaan