Baby’s geboren in september

Anemoontje: haha dat merk ik ook wel eens, dat ze zeggen hoe oud is hij nu? 4 maanden? Ik denk dat sommige redelijk verbaasd zullen zijn maar heb ook best wat mensen in mijn omgeving met twee kinderen dicht op elkaar. Mijn ouders vonden het helemaal geweldig in ieder geval. Mijn moeder gaat dit schooljaar met pensioen dus heeft er enorm veel zin in. Ze dachten wel eerst even dat we een grapje maakte trouwens ;-)! Ik vind het zelf ook best spannend hoor, ik doe veel alleen door het werk/sport van mijn vriend dus het wordt heus keihard werken in het begin. Daarnaast hebben we nu een makkelijke baby maar dat is nul garantie voor deze spruit. We gaan het meemaken maar ik heb er hartstikke zin in!

Wat fijn dat alles goed was Marieke, toch altijd spannend zo'n echo! 
Wij geven drinken uit een beker, maar dan eentje waar je een normale speen op kan zetten en eventueel tuitspeen. De tuitspeen gebruik ik niet omdat ze vanaf 12 maanden alweer de rietbeker aanraden. Deze verkochte ze bij de Etos, volgens mij nuby.. Verder drinkt ze ook uit ons glas, vindt ze helemaal leuk en gaat eigenlijk best goed. Na een paar slokken wordt het een spelletje en laat ze het steeds uit haar mond lopen :p 
Ik probeer zo'n 200 ml vocht te geven (thee water) sinds ze naar 3 flessen is. 
Bij ons is er geen speelgoed meer nodig sinds ze kruipt en staat, ze kruipt heel de kamer rond en alles is interessant. In dat opzicht wel makkelijk, alleen het lastige is dat vooral de verboden dingen interessant zijn. Constant uit de planten weghalen ;) Ik ben zo emotioneel sinds ze kruipt en staat, ze voelt zo niet meer als een baby nu. Heb heel de tijd flasbacks van mijn zwangerschap en eerste weken als baby, heel apart soort verwerking lijkt het.

Zijn er meer vrouwen onregelmatig ongesteld na de zwangerschap? Ik werd op 1 maart voor het eerst weer ongesteld, sindsdien een keer 4 weken, 5 weken en nu al 7 weken ertussen (nog steeds niet geworden). We hebben het veilig gedaan dus weet wel zeker dat ik niet zwanger ben. Al wel een week krampen in mijn buik, maar geen ongesteldheid.. 

Gefeliciteerd Marieke! Wat heerlijk dat alles goed is. Nog steeds geen kwaaltjes? Lekker genieten van je zwangerschap!
Anemoontje, ik gebruik een open beker omdat ik dat geadviseerd wordt hier (en dus geen rietjes, tuit, of anti lek beker). Schijnt beter te zijn voor de spraak ontwikkeling. Ook sprak het me wel aan om geen speciale bekers voor haar te hebben, wel zo makkelijk. Water uit de gewone fles wordt hier absoluut niet geaccepteerd, haha, daar moet echt melk uit komen. Vandaar dat we het zo proberen.
Ze drinkt op 5 vaste momenten water/thee en het gaat eigenlijk iedere dag beter. Dus 120/200ml krijgt ze denk ik naast de flessen. Ik maak de melk nu iets wateriger zodat ze wat meer binnen krijgt tot het drinken beter gaat. Dat wordt wel getolereerd ? 
Jolynn, ik had zo'n beker met neus uitsparing maar merk dat het beter gaat uit een normale beker. Ik deed gewoon een slabbetje om maar ze kan nu behoorlijk wat drinken zonder nat te worden. De truc is kleine slokjes ?
Liesforum, ik was de eerste 4/5 keer behoorlijk onregelmatig. Nu weer om de 25-27 dagen, zoals voor de zwangerschap. Doet wel echt veel meer pijn, eerder merkte ik er niks van, nu wordt ik soms wakker van de krampen ? Onze dame kwam zich nu ook zelf optrekken en aan de bank staan. Stapjes zetten opzij begrijpt ze nog niet. Wel vooruit, dus van halve plank naar rechtop. Ik vind het  veeeel te snel gaan.?

Gefeliciteerd met de goede echo Marieke! Ik zie steeds 2 jongens voor me bij jullie.. ?
Hier nog 2 flessen melk, ochtend/avond, en tussendoor drinkt ze water uit een tuitbeker (mepal). Ze drinkt goed, ding lekt niet, ze houdt hem zelf meestal vast. Ik bied eigenlijk ook nog niet echt iets 'zo' uit een beker aan. Op gegeven moment zullen we wel wat meer naar gewoon bekertje over gaan (geen andere soorten bekers). Vind het voor nu vooral belangrijk dat ze genoeg binnenkrijgt. Wat ik in ieder geval niet wil is dat ze met 2 jaar oud nog uit een (melk)fles drinkt en lurkt, ook geen andere sapjes en drankjes of 'pyamapapjes' voor het slapen gaan. Sorry voor degenen die daar meer mee hebben.. ?. Maar vooral die commerciele pyamapapjes vind ik vreselijk (het woord alleen al)! Weet eigenlijk niet of ze nog bestaan.. haha. Soort papje, melkflesje voor het slapen. In elk geval rond het jaar, misschien eerder (vanaf moment dat de yoghurt mag) gaat hier de laatste (melk)fles de deur uit en is het volledig met de pot mee eten en drinken.
Minni: bij mij deden de eerste paar jaar na de bevalling de menstruaties ook meer pijn. Nu na de derde valt het eigenlijk juist wel weer mee. Dat lijf blijft bijzonder!
Hoe is het eigenlijk met jullie voorgevels gesteld? Hetzelfde gebleven? 

Gefeliciteerd Marieke! Leuk om het goede nieuws te lezen.
Ik zie dat mijn vorige bericht helemaal miet geplaatst is haha. Door de drama nachten is bij ons de avondfles er juist weer bij opgekomen. We vermoeden nu meer tandjes maar dat is afwachten.
Wij geven uit een gewoon plastic bekertje water. Hij vindt dat helemaal fantastisch en kan dat eigenlijk al sinds het begin heel goed. Net alsof hij het gelijk snapte. Er wordt weleens een beetje wat geknoeid natuurlijk, maar valt reuze mee. 
Hier zijn duplo, plastic ballen van zn ballenbak en de waterspeelmat favoriet. 
Wat geven jullie je kindjes in de middag allemaal te eten? Ik zoek nog iets wat goed vult voor tussen het broodje en avondeten in.

MariekeSep, wat super leuk dat je weer zwanger bent en de echo goed was! Gefeliciteerd! 

Lies, ik het hetzelfde. Ongesteld, 3 weken later weer en nu al 8 weken niet... 
Met een gewone beker bedoelen jullie dus gewoon zo'n plastic ding waar wij zelf ook uit kunnen drinken? Dan ga ik die eens proberen ook!
Ik ben gisteren geopereerd. Na mijn bevalling waren de hechtingen gaan ontsteken en moesten verwijderd worden. De wond stond toen weer open en moest zelf dicht groeien. Hier is helaas een zenuw bij klem komen te liggen en dus had ik dagelijks pijn. Gisteren hebben ze me geopereerd, dus nu weer wat hechtingen rijker daar en hopelijk straks van de pijn af!  Maar ik had vanmiddag geen hulp met de kleine en vond dat best pittig na een operatie en narcose. 

Jeetje Jolynn, dat is niet niks. Vergeet je niet rustig aan te doen. Misschien toch een half dagje oppas morgen ofzoiets? Wij hebben inderdaad gewoon zo'n simpel plastig bekertje die je in alle kleuren hebt bij ikea enz.

Pfff Jolynn, da's echt veel pech zeg! Inderdaad wel heftig zo gelijk met je kleine, misschien toch een beetje hulp regelen voor de komende week? Hoop ook voor jou dat je nu geen pijn meer gaat hebben!
Wij hebben ook plastic bekertjes van IKEA volgens mij. 
Majom, onze dochter krijgt 's middags een groentenhapje. Dus 's ochtends fruit en 's middags groente. Als ik niks in huis heb krijgt ze 's middags ook fruit. Heb bedacht dat dit ook iets is dat ik (jaren)lang zo kan houden. Vanmiddag heeft ze op een stuk gegrilde pompoen zitten sabbelen ☺️ 

Terug
Bovenaan