Baby’s geboren in september

Ach 7 tanden! Hier zitten we nog steeds op 0. Hij is dit weekend 9 maanden. Heb me wel even zorgen gemaakt of er u überhaupt wel tanden zitten maar ik hoor om me heen meer kindjes zonder tanden dus heb die gedachten maar losgelaten.
Hier zitten we nog op 3 flessen. Sochtends een fles + 1 boterham, dan tussendoor fruit, smiddags fles + 1 boterham, tussendoor snackies, savonds warm en voor t slapengaan een papfles. Die middagfles willen we wel laten vallen, omdat hij 3x180 drinkt en daarnaast 3 volledige maaltijden + 2 tussendoortjes eet. Maar ik merk dat hij smiddags als hij echt trek heeft, zn boterham weigert en echt liever de fles heeft. Voor nu laten we het maar even zo. Ook wij mogen over twee weken weer naar t cb. Ben benieuwd naar zn lengte en gewicht. Hij groeit zo hard!
Ook hier wordt het liefst gestaan. Hij tijgert de kamer rond en trekt zich overal aan op. Kruipen doet hij niet. Tijgeren gaat m denk ik snel genoeg. Zelf gaan zitten doet hij ook niet. Het leukst vindt hij het wanneer ik op de grond ga liggen en hij mij als klimtoestel mag gebruiken haha.

Mama als klimtoestel gebruiken is hier ook favoriet. Wij doen dat vooral op bed. Het lijkt alsof sommige dingen dan makkelijker lukken. Of misschien valt hij dan toevallig precies goed haha. Maar daar lijkt hij bijv soms wel naar zit te draaien maar op andere momenten nog niet. Hier danst hij ook als hij in zijn stoel zit en een bekend muziekje hoort. Zo'n geinig gezicht. Ik smelt ook zo van dat kusjes geven. Doen jullie kleintjes dat ook?

Ik lees hier al vanaf het begin mee, af en toe plemp ik een reactie en dan tijdenlang niks meer. Vanaf nu echt proberen mee te schrijven, want ik heb niemand in mijn omgeving die baby's heeft dus herkenning is wel fijn. 

Wat kriebelt het al bij vele van jullie voor een 2e zeg! Ik ben nog steeds niet hersteld van mijn bevalling dus ik wacht nog wel eventjes, haha. Morgen een operatie en dan kan bij mij het herstellen ook eindelijk beginnen, hoop ik!
Ik zie ook een boel leuke tips voor speelgoed, dat ga ik ook eens nieuw van aanschaffen. Vooral papa zou blij zijn met Duplo denk ik haha. Wij hebben vooral rammelaars, knisperboekjes en een stapel toren maar daar is ze wel mee uitgespeeld. En ohja, ook nog een hoop dingen die muziek maken ? 

Hé Jolynn, helemaal prima toch? Ik vind de herkenning hier ook erg fijn! Veel succes morgen met je operatie, hopelijk daarna een snel herstel! ?
Wij zijn pas sinds twee dagen van 4 naar 3 flessen over. 
Drinken uit een open beker gaat best wel goed, alleen ze is het echt snel zat. Ik denk dat ze ongeveer 20-30ml drinkt per keer. Dus ik ben een beetje bang dat ze niet genoeg drinkt. Hoe doen jullie dat?
Kusjes geven gaat sinds kort maar echt met haar hele mond open ? Wel heel schattig.
Ik ga toch ook een afspraak maken om te meten. Officieel hoef ik pas weer als ze 11 maanden is maar wil toch wel even weten hoe het met de groei gaat! Ben erg benieuwd.

Hoe drinken jullie baby's uit hun beker dan? De mijne snapt het echt niet, dus krijgt ook geen water binnen naast haar 3 flessen. 

11 maanden is nog wel heel ver weg ja! Wij moeten met 9 maanden weer. Ben benieuwd of hij dan in de lengte wat beter gegroeid is. Hier is de open beker ook nog lastig qua hoeveelheden hoor. Ook maar 40 ml denk ik. Uit de rietjesbeker gaat het makkelijker. Dus ik zie het open bekertje meer als oefenen dan echt voor de vochtintake. 

Hier ook kusjes met open mond. Je wordt meer onder gekwijld dan echt gekust eigenlijk. Maar ik vind het zo schattig omdat hij met beide handen ons gezicht pakt, een soort buiginkje maakt en dan die kus geeft. ?

Hier wordt nog water uit een fles gedronken. Hij snapt nog niets van een tuitbeker of andere soorten bekers haha. Hij wil het wel maar vervolgens is zijn kleding doorweerkt ;-). Hij drinkt overigens wel veel water inmiddels, zo'n 120ml per dag. 
Goed nieuws van deze kant want de echo was gister helemaal prima! Het was nog wel even schrikken want de echoscopiste zag iets wat een tweede vruchtzak kon zijn maar die was leeg. Kan zijn dat er iets mis is gegaan in het begin maar kan ook zijn dat het wat slijm of oud bloed was (dat denk ik zelf). Nu is de verwachting dat we rond 24 januari een tweede kindje mogen verwelkomen :)!

Hier wordt er ook gewoon uit de normale fles gedronken dan krijgt ze behoorlijk wat water binnen. Wat is de reden dat jullie het dan in een gewone beker doen? Alles loopt er nog langs dan. Wij doen het wel eens uit ons glas voor de fun. Mariekesep: gefeliciteerd en wat spannend. Hoe denk je dat je omgeving gaat reageren? Ik merk in mijn omgeving dat mensen echt denken dat je vorige week bewijs van spreken nog bent bevallen haha. Inmiddels al zowat 9 maanden en voelt voor hun dag van gister 

Terug
Bovenaan