Baby’s geboren in september

Nou hier is de geweldige voorgevel van de zwangerschap en borstvoedingsperiode behoorlijk geslonken. Ik had van mezelf geen grote borsten maar einde zwangerschap zat ik op een E-cup, inmiddels zijn we weer terug naar B... Tijdens deze zwangerschap duidelijk een ander verloop want vorige keer paste ik mijn bh's al niet meer. 
Ik vind het fietsen zo leuk. Hij zit echt te genieten, te zingen en handen omhoog om de wind te voelen. Daarbij scheelt het me ook flink wat tijd met halen en brengen. We houden het nog steeds bij redelijk korte stukken maar langzamerhand steeds wat verder.
Verder hier even een rommelige periode. Alle vier de boventanden komen nu echt door. Koorts, spuitluiers, luieruitslag en vroeg wakker van de pijn. Ik liep vanmorgen om 06:00 uur al rondjes buiten om niet de hele buurt wakker te maken ;-)! Hopelijk breken ze snel door, bij zijn ondertanden was het toen over met de pijn. 

Jeetje Marieke,.. om 6u al buiten met je kleintje! Ik vond het om 6.30 al vroeg vanmorgen en toen lag hij lekker in bed bij me te drinken. Zo realiseer ik me weer dat ik niet mag klagen. 
Hopelijk is hij snel van de pijn van de tandjes af. Mijn ervaring is dat als ze eenmaal door zijn dat ze dan echt snel groeien! Binnen een week is het zo'n ander gezicht! 

Dat fietsen klinkt zo leuk, ik kijk er naar uit. Vanmorgen hadden we een leuk momentje in de speeltuin. Ik was op mijn rug op zo'n ronde netschommel gaan liggen en hij lag op zijn buik op mij. Met een geïnteresseerde blik keek hij naar de bloemen in het gras, de bijen die voorbij zoemden. Het was er helemaal rustig en ik genoot zo intens van hem. Legde hij zo heel lief zijn hoofdje op mijn borst terwijl we samen schommelden,.. genieten!

haha mijn voorgevels zijn op moment nog een stuk groter door de borstvoeding. Met name in de ochtend ben ik heel tevreden ? Ben bang als ik t.z.t. een keer ga stoppen met bv, ze wel weer terug gaan naar mijn oude formaat. Opzich prima, maar niet heel groot en wat mij betreft mogen ze wel blijven zoals ze nu zijn?
Mijn dametje is morgen ook alweer 9 maanden! Vind het wel iets bijzonders hebben dat ze dan net zo lang in als uit de buik is geweest. Wij hebben nu ook een aantal keer gefietst, super leuk, maar wel nog kleine mini stukjes, rustig opbouwen. Ze kan inmiddels heel goed zitten en trekt zich nu aan de box en bed op. In de kinderstoel gaat ze continu staan sinds een week. Inmiddels kom ik nu idd ogen en oren tekort! 
Traphekjes hebben we net aangeschaft en gaat mijn man deze week bevestigen. 

Ik lees nog steeds mee, maar heb al lang niet meer gereageerd. Veel herkenning in jullie verhalen.
Eefje ik denk er ook over na om een tuigje te kopen. Constant staan in de tripp trapp. Van de week zette hij zijn voetje zo op het zitvlak dat ik dacht nu wordt het gevaarlijk.
Wij hebben een heel actief mannetje. Stil zitten is er niet meer bij. Zelfs tijdens de fles komt hij steeds omhoog. Ik geniet van de momentjes dat hij nog wel even blijft liggen.
Hij zit, staat, schuifelt langs de bank en tafel en liep gisteren uit zichzelf een stukje achter de loopwagen toen ik in de keuken bezig was. Het gaat zo snel! Het echte baby is er al wel vanaf.
We hebben nu 3x een stukje gefietst. Nog niet te ver. Vond hij erg leuk. Hij kijkt zijn ogen uit.
Mijn borsten zijn hangzakjes geworden. Het vel is zo los, dat ik aan de onderkant zo een paar centimeter vast kan pakken. Zouden eigenlijk gelift moeten worden ? qua maat ongeveer hetzelfde.

Ik wil eigenlijk niet bijdragen aan de hysterie van wachtlijsten enzo, maar zijn jullie al bezig met een basisschool uitzoeken? 
Wij zijn in het proces van verhuizen naar een andere gemeente, en kwam er tot mijn schrik achter dat er op een school daar al een aanmeldstop is voor kinderen geboren vóór 1 oktober 2019. Dat is toch bizar? Dit is overigens in een klein dorp, ik woon nu in Utrecht en hier is het wat dat betreft beter gereguleerd en mag je je kind niet aanmelden voordat ze 2 jaar oud zijn. Ik dacht dat we - zeker als we de Randstad uit zouden gaan - de tijd hadden om rustig infodagen te bezoeken enzo. En nu heb ik een gevoel van schaarste. Pfff. 
Ik vind de resultaten van onderwijs niet eens het belangrijkste, maar wel dat ze die eerste jaren van haar leven veel lol heeft. Presteren komt later wel. Dus ben op zoek naar een schooltje waar ze veel activiteiten ondernemen. Nu eerst maar weer een beetje verwachtingsmanagement voor mezelf.
WenM, jij hebt ook een snelle jongen zeg! Ons meisje is nu ook langs de bank aan het schuifelen, echt het gaat dan ineens zo snel. Ik ga vandaag maar even een loopwagen regelen.
Ons meisje gaat nu de hele tijd in bed staan ipv slapen. Iemand daar nog tips voor? Ik wil niet in de weer zijn met haar de hele tijd op haar rug neer leggen (heeft ook geen zin) want dat wordt zo'n frustrerende strijd maar ja... Ik wil wel dat ze slaapt natuurlijk, haha.

Oh hemel basisscholen, nu al? Ik ga me er ook maar eens in verdiepen. Probleem is alleen dat we nog graag willen verhuizen (wel in de omgeving, maar heeft toch invloed op de keuze). 
Voor wat betreft het staan in bed, ik negeer het. Ik laat hem lekker staan en op een gegeven moment is hij toch zat en wil dan slapen. Hij kan zich al wel goed naar beneden begeleiden. Soms ga ik er even naast liggen totdat hij gaat liggen. We hebben in zijn kamer zo'n uitklapmatrasje liggen dus als hij echt in een dolle bui is dan doe ik dat. 
@Zazousept: ik kan niet wachten tot ze echt door zijn, het hangt er nu om. Maar hij heeft veel meer last van de boventanden dan van de ondertanden, nauwelijks iets van gemerkt.
@Eefje: ik zie trouwens ook twee jongens voor me. Ik ben er echt 99% van overtuigd haha!

Majom, ik vraag mij dan af met een sjorband of je dan alsnog niet zo'n fase krijgt dat een kindje moet leren slapen terwijl hij/zij alle kanten op kan.. Wel fijn om te lezen dat het bij jullie zo scheelt!
WenM, wat doet hij dat snel! 
Ik wil mijn borstvoedingsborsten wel weer terug, haha. Ze zijn nu niet slapper dan voor de zwangerschappen, maar ze zijn gewoon weer zo klein. Lang leve push-up bh's. ;-)
Gisteravond ben ik voor het eerst van huis weg gegaan terwijl mijn ouders gingen oppassen.. Overdag heb ik soms oppas, maar dit was de eerste avond. Eerlijk gezegd, het was echt even heerlijk! 

Ha dames,
ik ben weer even bij met lezen. Ik lig nu ik dit typ naast het ledikant van madam te wachten tot ze slaapt. Ze heeft wat moeite met inslapen de laatste weken. Heb het idee dat dat koppie overuren draait. Ze snapt echt al meer dan wij denken. Als we nu vragen om een kus, dan komt ze met haar hoofdje en open mond naar voren. Zo schattig!
Goed idee vh tuigje! Ga ik even achteraan.
Hier nog geen boventandjes! Pittig hoor, dat doorkomen!
Wat een heerlijke momentjes lees ik zo samen.. maar idd.. wat gaat het snel....!!
En zo'n avondje voor jezelf, echt heerlijk! Belangrijk ook echt aan jezelf te denken. Eigen batterij opladen om weer te kunnen geven.
Basisschool nog niet ingeschreven. Ze gaat tzt gewoon naar de school vd oudsten. Echt dorpsschooltje, geen wachttijden.. ik weet zelfs al bij wie ze in de klas komt! Een aantal dan. Ben wel blij dat we hier wonen. Het lijkt me, puur gevoel, ook wat beschutter/gemoedelijker en zachter dan de Randstad.
Oudste heeft volgende week kennismaking op de middelbare school! Weer heel andere fase.. ?

Terug
Bovenaan