Baby’s geboren in september

Liesforum, dat vallen gebeurt hier ook regelmatig ja. Het is na een week wel een stuk minder geworden! Ze weet alleen nog niet hoe ze weer naar beneden komt. Ze snapt niet dat ze haar knieën moet buigen. Ze heeft nu wel geleerd om met haar armpjes naar beneden te klimmen, rug en beentjes gestrekt, en laat zich op een gegeven moment op haar billen vallen. Dat gaat goed ? 
Klappen gebeurt hier ook niet, al vindt ze het wel fantastisch als ik het doe. 
We hebben nu een loopwagen in de vorm van een tijger, was ze echt lyrisch over. Zo grappig, ze kan soms echt een beetje rood aanlopen als ze iets heel erg mooi vindt. Het wagentje is ook een bak met deksel dus daar zit ze nu de hele tijd dingen in en uit te doen. Ze is er weer zoet mee. Ben benieuwd of het gaat helpen met lopen :)

Hier nog steeds geen tandjes, maar wel al maanden last. Spuitluiers, rood en dik tandvlees met zichtbaar al een soort tandzakjes (4 onder en 2 boven). Maar nog niets voelbaar of zichtbaar. 
Tijgeren, overal aan optrekken en schuifelen langs de tafel en bank doet hij volop. Super leuk om te zien en hij is heel trots op zichzelf haha. Helaas doet hij dit inderdaad ook in bed maar hij kan niet zelf weer gaan liggen. Savonds soms een uur bezig hem slapend te krijgen omdat hij wel 8 keer gaat staan en dan heel hard huilt. Overdag doet hij dit niet en gaat hij gewoon slapen dus waarom hij dit savonds wel doet ?‍♀️. 
Hij slaapt steeds beter overdag. Meestal twee keer een uur per dag. Wel nog een vroege vogel. De dag begint rond 05.15 (herkenbaar dus het 06.00 u al buiten lopen). Hij doet twee dutjes van een uur en gaat er rond 18.30 in. Uurtje staan / liggen strijd en dan slaapt hij rond 19.30. Een dag van 14 uur en een nacht van 10. Dat is te weinig dus hij blijft wel zichtbaar oververmoeid. Maar goed, ik kan hem niet dwingen meer te slapen. Moet hij echt zelf gaan doen. 
Basisschool zal voor ons geen probleem zijn, denk ik. We wonen in een klein dorp met in totaal 4 woonwijken. Iedere wijk heeft zn eigen basisschool. Dus zal wel goedkomen.

Haha Liesforum, hier precies zo’n baby. Knuffelen is stom behalve als hij is gevallen en moet huilen. Maar ook dan, als het over is wil hij weer verder met bulldozeren door de kamer. 

Ik had toch een soort romantisch beeld van de baby in het midden in het grote bed ‘s ochtends maar als we dat doen heb ik geen haar meer op mijn hoofd, een gekneusde rib en 20 blauwe plekken ?. We proberen nu wel te corrigeren dat dat niet de bedoeling is maar dat wordt nog niet goed opgepakt ?. 

Het is gelukkig hier bij 2x 06:00 uur gebleven. We gaan weer rustig richting 06:45/07:00 uur voor opstaan. Heel knap @Prilgeluksep dat jullie dit iedere dag doen. Ik merk echt dat ik daar enorm veel moeite mee had als je dat niet gewend bent. Er zijn nu twee van de vier tanden door dus hopelijk volgt de rest want hij blijft wel een beetje rommelen zo. 

@Maaikespat: hoe is het nu bij jou? Heeft je vriend inmiddels alweer interesse getoond in jullie dochter? Ik hoop dat het goed met je gaat!

Leuk al die verhalen en ervaringen! Ieder kindje lekker uniek, maar toch ook herkenning. Dat ontdekken en bulldozeren door de kamer.. haha.. Hier is ook het kastje met dvd's favoriet... Maar ze begint nu wel een beetje te snappen wat 'nee' is (en mama's blik daarbij ?).. Toch gaat ze er wel weer elke keer heen. Deze week laatje opengetrokken en 1 vinger over het randje en met andere hand het laatje dichtgegedrukt.. dus vinger ertussen ? Dat deed zeer natuurlijk!  Ik dacht.. nu leert ze het wel af... Ook hier regelmatig wel eens een hoofdstootmoment.. al kan ze zich wel goed laten zakken met staan (regelmatig aan het squatten) en goed tot zit komen. Meer een moment van enthousiasme en afgeleid zijn dat ze een schuiver maakt.
Wat hier echt even een ding is nu, is 's avonds gaan slapen en heel vaak wakker worden en dan overstuur zijn. We liggen om en om steeds naast het ledikant voor een veilig gevoel en na eerste onrust/huilen gaat ze op gegeven moment toch weer liggen en valt weer in slaap. Dus wij weer naar beneden. Maar half uur/drie kwartier later is het weer raak. En zo gaat het dan door. Als je dan boven komt zit ze al op haar kont of staat rechtop. Overdag gaat het prima. Maar 's avonds lijkt het wel alsof ze toch enorm de dag moet verwerken en heel veel opneemt. Het is ook begonnen rond 8 maanden.. toen je ook heel duidelijk zag dat ze begon te associeren en veel meer de wereld ging ontdekken. Herkennen jullie dit? Op zich is er genoeg rust in de dag en proberen we ook rustig de dag af te bouwen, maar ze lijkt extra veiligheid en geborgenheid te zoeken zodra het 's avonds bedtijd is. Soms lastg, want we willen haar niet aanleren steeds maar uit bed gehaald te worden of bij ons op de bank te komen (soms gaat ze dan namelijk ook weer lopen geinen, dus zit ze soms ook haar zin door te drijven?) Haar een keer lang laten huilen (misschien doorbreken?) houdt ons echt tegen ivm de nachrustvan de oudste twee waarvan er eentje ook wel eens huilend uit bed kwam omdat ze niet kon slapen vanwege madammeke. Nou goed.. misschien is het binnenkort weer over als ze weer wat meer begrip heeft van de wereld. 
Geven jullie ook al yoghurt?

Heel herkenbaar van dat slapen. Alleen is het hier zowel overdag al 's avonds lastig. Ik ben bijna verbaasd als het een keer wel soepel gaat ?
Ik heb nog nooit yoghurt gegeven maar hij eet al wel een tijdje kwark. Vaak geef ik dat als ontbijt met fruit. Zijn middagvoeding is eraf dus een beetje extra zuivel kan geen kwaad, alleen komt dit niet van Mama Campina ?

Ha Zazou, sliep hij eerder wel goed en is dit bij jullie ook pas vanaf maand of 8..? Ik zit me ook af te vragen of we misschien naar 1 slaapje minder moeten overdag en dan eerder naar bed in de avond. Vandaag nog geen middagslaap gedaan (wezen fuetsen voor het eerst met terrasje, superleuk!) en gaat tot nu toe goed. Zo eten, uurtje later fles en misschien dan om 1900u naar bed..

Hier wel sinds een maand of 8 dat hij in de avond onrustig is hoor Eefje. Slapen is hier overdag natuurlijk altijd waardeloos geweest maar savonds viel hij in een diepe slaap tot 05.00. Sinds een maand of 8 wordt hij soms elk half uur of uur wakker. Huilt dan 1 tot 10 minuten, varieert heel erg, en slaapt dan verder. Wij laten hem wel huilen maar hebben geen andere kindjes waar we rekening mee hoeven te houden. 
Hoeveel of weinig hij overdag ook slaapt, sinds kort is hij onrustig in de avond. Vanaf een uur of 23.00 blijft t stil tot 05.00. 

Terug
Bovenaan