Baby’s geboren in september

Floraa, wat fijn dat je er even uit bent geweest. Ik kan mij voorstellen dat het even heerlijk was. Die sjorband klinkt wat erger dan het is. Hij kan wel gewoon op zn zij draaien en in bed schuiven, alleen lukt het hem net niet om op zn buik te gaan liggen. Hij draait overdag ook niet meer van buik naar rug, dus dat oefen ik nu met hem. We gaan straks wel weer zonder hoor. Maar even goed om hem in een goed slaappatroon te krijgen.
Oei basisschool, dat klinkt nog zover weg. Wij wonen ook in een klein dorpje, dus dat moet geen probleem zijn. Ik ga voor de zekerheid binnenkort wel even informeren.
Wij gaan dit weekend lekker naar Centerparcs. Even tijd met zn 3en. Ik heb er nu al zin in! 

De basisschool? ? Aayaayayy ik vind het allemaal al zo snel gaan! 
Bij ons in het dorp staan twee scholen naast elkaar, een christelijke en een openbare. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat hij tzt hier terecht kan. 

Dat het begrip steeds meer ontwikkelt merken we hier ook echt. Hij reageert op zijn naam en inderdaad op vragen om een kusje of dat hij wil klappen. Klappen is zijn nieuwste hobby. Soms is dat het eerste wat hij doet als hij 's ochtends wakker wordt. Hij zegt er vaak 'babbe' bij dus ik denk dat hij hiermee klappen bedoelt. Als we klap eens in je handjes zingen gaat hij al opzij bewegen voordat ik zing 'zo varen de scheepjes voorbij'. Zo schattig vind ik dat!

Hier ook een beweeglijk kind dat niet echt lekker in zijn tripp Trapp wil blijven zitten maar nog geen tekenen van kruipen, zelf gaan zitten of staan hoor. 

Wow al die kindjes die al stapjes langs de bank maken! Hier is eindelijk het eerste tandje doorgekomen ? nog volop tijgeren en sinds vandaag af en toe eventjes op handen en knieën. Jaap is nu 8,5 maand maar echt een grote jongen ? veel gewicht om omhoog te houden ?
Na de pseudo kroep is hij snotterig en blijft het hoesten aanhouden. Toch lijkt hij er minder last van te hebben. Hij had wel een paar pech weken met groeispurt, kroep en 1e tandje, alles tegelijk ? nu weer naar stabiliteit.
Ik heb, geheel tegen alles wat ik lees over voedings schema's in, de laatste voeding laten vallen. Hij krijgt dus wel nog 1x bv en 2 flessen maar dan om 7, 10 en 14:30/15:00. Ik bied water aan in een 365 beker. Hij drinkt ong 150ml. Daarnaast ontbijtpapje met wat fruit, fruithapje met 1 boterham, tussendoor broodkorst/rijstwafeltje en avondeten zo'n 200 gram. Daarna zit hij gewoon vol en is hij moe en de laatste voeding duurde gewoon te lang. Het is nu een stuk relaxter nu dat niet meer 'moet'. Zijn er hier misschien anderen die de avond voeding al zijn gestopt? 

Hier nog wel een late voeding, al schuift die tijd wel wat meer naar voren. Als het voor jullie werkt gewoon doen toch? Je schrijft dat het een flinkerd is,.. als hij er genoeg aan heeft zou ik het gewoon zo doen. Bij een heel licht kindje misschien nog nodig die laatste voeding maar zoals je het beschrijft gaat het prima. Trouwens,.. ik geef drie voedingen dus dat is eigenlijk precies hetzelfde bedenk ik nu. Alleen anders verdeeld over de dag. 

hier kruipt de kleine dame sinds 1 week kom ineens ogen tekort?.
hier zittennwe nu meestal op 2 flessen op een dag de middag fles drinkt ze nog heel af en toe, ze drinkt wel vaak een volle fles water leeg. 

Ik schreef gisteren over stabiliteit en afgelopen nacht is meneer 3x hoestend wakker geworden ?
Zazou inderdaad het is een flinke jongen dus hij mist het ws niet, hoop wel dat het water drinken wat beter gaat want dat vind ik met 3 flessen wel belangrijk.
Basisschool heb ik nog niet geïnformeerd maar al wel een beetje over nagedacht. Wij hebben 3 scholen in de buurt dus dat is wel luxe ?

Wat een leuke verhalen zeg weer! 

Hier wordt er momenteel volop getijgerd dus ook niets meer veilig. De eerste 3 rondjes op de fiets zijn gemaakt van 5 minuutjes. Heerlijk en het is echt genieten. 

Wij blijven een dametje met een flinke gebruiksaanwijzing hebben die heeeel slecht tegen een te lange wakker tijd kan! Dus nog 3 slaapjes die stipt na 2 uur wakker worden gestart. 

Wij hebben ook drie basisscholen in de buurt maar een sterke voorkeur voor 1 basisschool dus binnenkort ook maar eens informeren. Ondanks dat het nog heel ver weg voelt.  

Wij hebben haar al ingeschreven bij een basisschool toen ze 4 maand oud was? Ze zit bij een montessori kinderopvang die in zit bij een basisschool. We waren wel nieuwsgierig wat montessori nou precies inhield en hebben om een rondleiding gevraagd. Waren heel enthousiast over de school, maar dachten we kijken eerst verder. Toen bleek dat er nog 3 plekken waren voor haar eerste schooljaar toch maar ingeschreven. Veranderen kan altijd nog ? Ga als ze 2 is bij andere scholen in de buurt nog neuzen. 

Wij hebben vorig weekend voor het eerst gefietst. Ze vind het zo leuk, hoe harder hoe meer ze lacht en gilt. Gister zelfs 2 keer 15 minuten naar een speelweide gefietst en terug. 

Wat leuk die kindjes die al kusjes geven? Dat gebeurd hier nog niet. Geen idee of ze ons al echt begrijpt. Zwaaien doet ze al wel een tijdje, maar in de handen klappen niet. Ben overigens benieuwd of ze ooit kusjes wil geven, ze wil ook nooit even lekker knuffelen. Ze is nogal beweeglijk, wil gelijk weer spelen en gaat brommen als wij haar vast pakken?
Sinds onze meid zich kan optrekken is ze al zo vaak hard gevallen, gebeurd dat bij jullie kindjes ook? Zo zielig keihard op haar hoofd dan. Gister trok ze zich op aan een blokkendoos, veel te laag natuurlijk, dus ze viel er overheen met haar hoofd op een blokje.. Gelukkig is ze snel weer afgeleid als je haar troost :) 

Terug
Bovenaan