Baby’s geboren in september

Hier ook onrust in de nacht. Het ging een weekje beter, maar is nu alweer een paar dagen onrustig. Ik denk ook dat het met de verwerking te maken heeft. Overdag slaapt hij wel goed. Hier gaat hij om 19 uur naar bed.
Wij geven nog geen zuivel, vanwege de kma. Hoe is dat bij de andere kma kindjes? Daar al iets getest en wat is bij jullie het advies?

Wat vervelend dat sommige van jullie weer die onrustige avonden hebben. Hier heel soms, eens per week. Dan is het huilen zodra we weg lopen, maar als we er bij blijven zitten, gaat ze zichzelf ontzettend uitsloven. Heel vermoeiend.
En veel van jullie zijn al druk met zich optrekken en stappen, leuk hoor! Hier ook druk met optrekken aan de box en aan iedereens handen. Ook af en toe al wat stapjes gezet. 
Gisteren zijn we voor eerst wezen fietsen, maar ze vond vooral het windscherm leuk om aan te trekken ipv de omgeving haha. 

Majom:
ik moest beginnen met volle yoghurt (vol was reden voor qua eiwitten). 2 thee lepeltjes per keer opbouwen. Binnen 2 uur zou je wat moeten werken als de allergie opspeelt dus daarom beste ochtend doen. 

ook rustig beginnen met zuivelspread etc. Maar bij onze dame blijft koemelk een twijfel dus dit advies! 

Ik geef een eetlepel Skyr bij het fruit in de ochtend. Is de enige zuivel die wij in huis hebben, heb er verder niet zo over na gedacht. Wel vond ik het fijn om wat bij fruit te geven, ik doe het zelf altijd door een maaltijd heen, dus vond het ook een beetje raar om haar gewoon zo'n gepureerd stuk fruit te geven. Niet echt lekker voor de bloedsuikers dacht ik!
Ze vindt het heerlijk! :) 
Sterkte aan alle onrustige slapers.. dat hebben wij nog niet mee gemaakt, nu weet ik dan weer hoeveel wij boffen. ? Bij ons blijft het een vroege vogel die tussen 5:00-6:00 wakker wordt. Er zijn periodes geweest dat ze tot 06:30 sliep, maar helaas duren die nooit lang. 

@mariekeseptember ik had precies zo'n romantisch beeld van met zijn drieen in bed. Maar wie weet komt het ooit. Of bij jullie tweede kindje☺️ 

@eefje lastig die onrustige nachten als de andere kinderen er last van hebben. Ik las wel eens iets over de 8 maand slaapregressie. Schijnbaar ontwikkelen baby's zich in deze periode het hardst, wat we allemaal ook wel merken geloof ik. Hopelijk gaat het bij jullie snel wat beter
Bij ons slaapt ze wel snel in, alleen gaat vaak 's nachts spoken nu. Dat zie ik eigenlijk pas de volgende ochtend op de camera, kunnen met google nest terugkijken. Dan zie je dat ze gewoon recht op zit in bed een uur lang te kletsen tegen haar knuffel. En ze is de laatste weken ook vaak rond half 6/6 uur al wakker, gelukkig vermaakt ze zichzelf tot half 7. Nou las ik gister dat het vroeger wakker worden een teken kan zijn dat ze toe zijn aan 2 slaapjes ipv 3. Dus gister maar 2 slaapjes gedaan, was ze vanochtend om 5 uur wakker? Ik kijk maar weer gewoon naar wat ze zelf aangeeft ?

Vanaf 7 of 8 maanden mag kwark (en misschien yoghurt ook wel?) dacht ik. Het schijnt dat gewone melk moeilijk te verteren is maar dat dat met kwark minder een probleem is. 

Bij ons is het slechtere slapen begonnen met 6 maanden. Volgens mij heeft het steeds een andere reden. Het gaat ook wel eens een weekje goed. Dan zijn het weer tanden, dan ziek zijn, dan verlatingsangst ;). Moet zeggen dat wij al heel lang op twee slaapjes zitten. Hij gaat vrij laat naar bed. Als hij drie slaapjes zou doen wordt het 's avonds wel heeel laat. Wat ik altijd opvallend vind: 's nachts wordt hij altijd huilend wakker, en als hij op zijn normale tijd wakker wordt in de ochtend wordt hij gewoon rustig wakker. 

Vanmorgen was het huilen om kwart over vijf. Na 1 borst viel hij in slaap. Om kwart voor 8 pas wakker voor de tweede ronde. Echt honger zal het dan niet geweest zijn denk ik? Toch even de nabijheid nodig denk ik dan maar. 

Aah dank voor jullie reacties! Niet de enige begrijp ik. Het is idd echt vanaf die 8-maanden sprong/regressie dat ze onrustiger is. Idd periode dat ze de hardste groei doormaken. Gisteren heeft ze maar 1 slaapje gedaan en gelijk een stuk minder onrust. Alleen aantal keer in de avond en nacht erheen voor de speen. Wij zitten al langer aan 'maar' 2 slaapjes. Onze oudsten ging met 1 jaar naar 1 slaapje dus misschien gaan we hier nu ook wat naar toe (ze sliepen overigens tot in groep 2 nog wel 2-3x per week 1x overdag). En deze dame is me er eentje qua alles opnemen en erbij willen zijn. En groeit toch ook op in andere situatie als nakomertje.
Fietsen ging zo goed gisteren, vandaag maar meteen 2x naar school gefietst! 2x 7 km. Houdt ze prima vol! En ik voel me weer op andere manier mobieler.. ? En dat scherm vond ze hier ook erg leuk.. haha.. 

Leuk, dat fietsen! Ik durf het nog niet zo goed aan om lange stukken te fietsen, ze wordt er erg moe van. Maximaal 20 minuten met onderbreking tot nu toe :) Ze houdt vaak mijn duimen vast, zo schattig ? 
Onze dame is nu 76cm. 25cm gegroeid sinds geboorte! Vandaag bij het CB geweest, blijft op dezelfde lijn zitten. Toch fijn om te weten dat alles goed gaat met de groei, we waren sinds ze 5 maanden was niet meer geweest, in de tussentijd hapjes begonnen, fles eraf, water drinken etc dus was wel benieuwd. Ze draagt nu al een jurkje in maat 86/92. Echt veel kleding wordt hier maar 4 weken gedragen ofzo, we gaan zó snel door die kleding heen, het is bizar. Je kunt zien dat de groei nu een beetje afvlakt. Het verschilt ook wel per kledingmerk, we hebben ook een legging die al sinds december mee gaat en waarin ze nu toch blote enkeltjes krijgt. 
Ineens kruipt ze ook over het laminaat. Op het tapijt deed ze dat al maar op de gladde vloer ging ze liever tijgeren. Powerrr! Ik heb de afgelopen dagen getraind met haar van staan naar zit te gaan. Was eerst een beetje geworstel want ze wilde die knieën maar niet buigen. Ik houd nu haar handjes vast terwijl ze staat en laat haar langzaam omlaag zakken. Na een paar dagen snapte ze het ineens! Dus ook niet meer staan in bed. Of wel natuurlijk, maar ze kan nu weer gaan liggen ipv zich omlaag werpen en hopen dat het goed komt ? Wilde het even delen mochten, wie weet kan iemand er wat mee! 
Heb ook nog even over zuivel gelezen en het gaat om de hoeveelheid eiwitten in melk, die de nieren nog niet kunnen verwerken. In yoghurt zitten minder en andere eiwitten die de nieren beter aankunnen en daarom kan dit wel, met mate. Ik stop dus maar even met skyr (veel eiwitten). Kan overigens nooit echt bronnen vinden voor dit soort claims.

Terug
Bovenaan