Baby’s geboren in september

Zo dat is al lang, 76 cm. En dan die kledingmaat!!! Wij zitten net in 74 ?. Over twee weekjes weer naar het cb. Ik ben heel benieuwd hoe lang hij nu is. 

Hier ook al een lange tijd twee slaapjes maar hij slaapt dan wel beide keren echt lang dus ik denk dat dat hier nog wel een tijd zo blijft. 

Haha ja, die jurk is uiteraard wat te groot maar past wel goed! Maat 74-80 zou dan net weer voor een paar weekjes kunnen. Ik houd het gewoon niet bij! Heb al een paar keer iets gekocht dat te klein was. Ze groeit zo hard ? 
Ben natuurlijk erg trots op onze lange dame maar vind het soms jammer dat ze maar een korte periode mini was ??
Als we ooit nog een baby hebben ga ik los op de kleine maatjes ?

Hier vliegt ook de kleding erdoor heen. Maat 80 hebben we zowat overgeslagen qua bovenkleding dus mij er nu naar bij neer gelegd dat ik 86 koop. Ik vind het heerlijk shoppen! Dus gelukkig geen straf:) 

Ik lees hier dat sommige kindjes die op 2 dutjes zitten twee lange dutjes doen. Hoe ziet dat schema er ongeveer uit dan? Ik heb namelijk als advies gekregen hem niet voor 0900 (eigenlijk 0930) in bed te leggen en hem na 3 kwartier wakker te maken zodat hij een langere middagdut zou doen. Dat werkt hier niet. Hoe korter de ochtenddut, hoe korter de middagdht.
Voorbeeld, hij gaat er 09.15 in, ik maak hem 10.00 u wakker. Hij gaat er 13.00 u weer in en wordt dan na of een half uur of een uur wakker. Een derde dutje pakt hij niet dus dan is hij vaak vanaf 14.00 u wakker tot bedtijd, dat valt dan al rond 1800 uur. Wakker maken na een half uurtje en weer wakkertijd geven werkt niet want ik krijg m dan niet meer in bed voor 22.00 u.
Leg ik hem er 09.15 in en maak ik hem niet wakker, dan slaapt hij zo 5 kwartier. Dan rond 13.45 weer naar bed en ook dan slaapt hij 5 kwartier of zelfs 1,5 uur. Vanaf 15.00 u wakker is rond 18.30 naar bed.
Of zijn bedtijd nou valt om 18.00, 18.30 of 22.00, hij wordt 05.00 uur wakker. Dat is vroeg, ook voor ons. Maar vooral voor hem. Ik zit met een oververmoeide baby. 
Overdag maken we hem inmiddels niet meer wakker, want dan slaapt hij in ieder geval 2 a 2,5 uur in totaal. Maar dankzij dat vroege gevogel is hij evengoed kapot en ik weet gewoon niet meer wat te doen. Zelfs een slaapcoach kan ons niet meer helpen. Zij blijft hameren op wakker maken uit de ochtenddut maar dan slaapt hij in totaal nog maar 1,5 uur per dag. 
Hoe zouden jullie hiermee om gaan? Want hoe blij ik ook ben dat het wat beter met hem gaat, na 9,5 maand wil ik dat mijn kind niet meer oververmoeid is en ik wil mijn dag ook wel eens later starten dan 05.00 u. #moe

Het ochtenddutje is hier van 09:30-11:00 en 's middags van 14:00-15:30. Eerst sliep ze in de ochtend maar 3 kwartier (zoals jouw coach zegt) maar toen was ze alleen maar moe. Het is vanzelf anderhalf uur geworden.
Om 19:00 gaat ze naar bed en wordt wakker tussen 05:00-06:00. Gelukkig is het vaker 05:45 dan 05:15 ;) Ik probeer zelf om half tien naar bed te gaan. Meestal is het half elf. Ik ben ook erg moe maar heb zelf het idee dat er verder niets aan te doen is. Vooral omdat ze heel af en toe wel tot 06:15/30 slaapt. Ik denk dat ze gewoon uitgerust is. 
Is zijn kamer al totaal donker? Ik las laatst dat het kleinste beetje licht al de hersenen kan activeren. Je moet je hand voor je gezicht houden en die niet kunnen zien. Wij hebben laatst verduisterende gordijnen over de verduisterende plissegordijnen heen gehangen maar alsnog blijft er wat licht overheen piepen. Het raam is hier van de grond tot aan het plafond  ? 

@prilgelukseptember, voor zover ik weet doen de meeste kinderen van deze leeftijd juist 2 langere dutjes. Dus wakker maken in de ochtend zou ik dan persoonlijk niet doen. Mijn dochter doet sinds kort opeens ook een langer ochtend dutje, wel 1,5 - 2 uur.  Was voorheen 20-30 minuten. 'S middags leg ik haar er dan wat later in, zodat die overlap tot 18.30 makkelijker gaat. Lukt niet altijd hoor. Soms doet ze opeens de middagdut korter na een lange ochtend slaap en dan is ze om 16 uur kapot. Wij zitten echt in overgang, ene keer 2 andere keer 3 dutjes. Merk wel dat wakker houden averrechts werkt, dan wordt ze nog eerder wakker 's nachts. Ook rond 5/5.30 uur dan.

Hebben jullie het 2/3/4 schema geprobeerd die hier eens voorbij kwam? Dat doe ik de laatste tijd en gaat dus redelijk goed. Dan houd je hem 's ochtends dus niet tot 9 uur wakker, maar eigenlijk na 2-3 uurtjes weer naar bed. Misschien dat het moeilijker gaat met een heel vroege vogel, maar het proberen waard? 
@eefje jeetje 1 slaapje al! Knap dat ze dat red zeg, slaapt ze dan ook al 3 uur lang 's middags ofzo? 
@minni wauw wat een grote dame hebben jullie al! Grappig die verschillen, ons meisje past maat 68 nog. Ik heb juist allemaal mooie zomerkleding in maat 74 waar ze in verdrinkt. Doe het soms wel aan, omdat ik het zo mooi vindt haha ;) 

Prilgeluk: ook hier iemand die zich verdiept heeft en met slaapcoach aan de slag is gegaan. Ook bij mij staat er kort ochtend dutje en lang middag dutje alleen ik merk in mijn omgeving dat alle kids 2 lange dutjes dan doen en ik met een chagrijnig kind zit die na 30-45 minuten wakker werd (wel uit haar zelf).

Ik volg haar nu (nog nooit durven te doen!) als ze in de ochtend langer slaapt dan wat normaal 30-45 min was dus dan van 09 tot 10:15/10:30 leg ik er 13:00 weer op bed dan tot 14:15/14:30 en dan is 14:30 tot 18:15 fles best lang, maar dit is zo'n rot periode qua overgang. Alleen thuis slaapt ze goed dus op de andere adressen gok ik nog 3 dutjes alhoewel de 3e ook steeds lastiger wordt. 

Ik merk wel als ze na een half uur sochtends wakker wordt gewoon echt niet uitgerust is.. dan heb ik echt een slechte ochtend met haar dus ik hoop dat ze steeds meer leert dat ochtend dutje langer te maken. Als jullie mannetje ook langer wilt slapen ik zeg doen! Je geeft zelf aan dat korter, langer, 2 of 3 dutjes allemaal niet uitmaakt qua vroege vogel, maar wellicht is hij wel blijer als je het ochtend dutje op z'n beloop laat! 

Wij zijn overdag juist aan het stoeien tussen één keer slapen of toch twee slaapjes. Soms slaapt hij 's ochtends zo lang (2,5 uur) dat hij 's middags niet meer wil slapen. Het probleem is alleen dat het ochtendslaapje natuurlijk vroeg is (rond 09:00 uur). Hij houdt het dan eigenlijk de rest van de dag niet vol maar slapen, ho maar. Het ochtendslaapje uitstellen is nog niet te doen. Maar goed andere dagen slaapt hij weer 1-1,5 uur en dan slaapt hij wel de tweede keer. Best even lastige periode zo. Op de opvang is slapen 9 van de 10 keer sowieso dramatisch..
En wauw, maat 86 sommige al? Wij zijn net begonnen met maat 80 en dat is soms nog wat ruim (H&M valt bijvoorbeeld best groot). Ik moet vanmiddag naar het CB dus ben heel benieuwd naar lengte en gewicht. 

Terug
Bovenaan