Ik lees hier dat sommige kindjes die op 2 dutjes zitten twee lange dutjes doen. Hoe ziet dat schema er ongeveer uit dan? Ik heb namelijk als advies gekregen hem niet voor 0900 (eigenlijk 0930) in bed te leggen en hem na 3 kwartier wakker te maken zodat hij een langere middagdut zou doen. Dat werkt hier niet. Hoe korter de ochtenddut, hoe korter de middagdht.
Voorbeeld, hij gaat er 09.15 in, ik maak hem 10.00 u wakker. Hij gaat er 13.00 u weer in en wordt dan na of een half uur of een uur wakker. Een derde dutje pakt hij niet dus dan is hij vaak vanaf 14.00 u wakker tot bedtijd, dat valt dan al rond 1800 uur. Wakker maken na een half uurtje en weer wakkertijd geven werkt niet want ik krijg m dan niet meer in bed voor 22.00 u.
Leg ik hem er 09.15 in en maak ik hem niet wakker, dan slaapt hij zo 5 kwartier. Dan rond 13.45 weer naar bed en ook dan slaapt hij 5 kwartier of zelfs 1,5 uur. Vanaf 15.00 u wakker is rond 18.30 naar bed.
Of zijn bedtijd nou valt om 18.00, 18.30 of 22.00, hij wordt 05.00 uur wakker. Dat is vroeg, ook voor ons. Maar vooral voor hem. Ik zit met een oververmoeide baby.
Overdag maken we hem inmiddels niet meer wakker, want dan slaapt hij in ieder geval 2 a 2,5 uur in totaal. Maar dankzij dat vroege gevogel is hij evengoed kapot en ik weet gewoon niet meer wat te doen. Zelfs een slaapcoach kan ons niet meer helpen. Zij blijft hameren op wakker maken uit de ochtenddut maar dan slaapt hij in totaal nog maar 1,5 uur per dag.
Hoe zouden jullie hiermee om gaan? Want hoe blij ik ook ben dat het wat beter met hem gaat, na 9,5 maand wil ik dat mijn kind niet meer oververmoeid is en ik wil mijn dag ook wel eens later starten dan 05.00 u. #moe