Baby’s geboren in september

Zijn kamer is redelijk donker. Maar er komt wel wat licht door en de vogeltjes verraden ook wel dat de dag begint. We hebben rolluiken besteld dus hoop dat dat licht én geluid gaat tegenhouden.
We maken hem nu ook niet meer wakker overdag omdat het echt niet werkt. Nu hopen dat die 0500 gaat verschuiven.

O en het 2-3-4 schema is lastig want dan zou hij er om 0700 u alweer in moeten. Als hij dan wel een hazenslaapje doet (wat ook voorkomt) zit ik straks met 4 of 5 dutjes haha! 
De ochtend wakker blijven tot 0900 u is goed te doen hoor. Hij wordt 05.00 u wakker maar we halen hem niet voor 06.00 u uit bed. Soms is t huilen maar soms ook spelen, kletsen, staan, toch even indutten. Hij heeft gewoon t meest moeite met een goede middagdut. 

Hier net in de overgang van maat 74 naar maat 80. Wij hoeven pas in augustus weer naar het CB dus weet niet hoe groot ze precies is maar heb het idee dat ze de afgelopen week weer een paar cm gegroeid is.
Ook hier nog 2 langere dutjes. Gebruik wel de tip om haar niet voor 09 uur in bed te leggen. Heb het idee dat ze om 09 uur ook echt moe is. Maar misschien voor de moeders van kindjes een idee om het iedere keer met een kwarrtiertje op te schuiven? kijken of je het zo naar een (lang) middagdutje kunt verplaatsen?
Ons meisje wordt ook het meerendeel van de week ook wel rond 05.30 wakkeer maar na 5/10 minuutjes geluidjes maken slaapt ze weer verder. Maar ik kan me voorstellen dat als je kindje gaat huilen dat je er dan naartoe gaat. Ik heb ergens gelezen dat rond 05 uur de temperatuur van een baby vaak het laagst is, wellicht dat ze wakker worden omdat ze het joud hebben?

Hij heeft een hele tijd ook verder geslapen. Dan werd hij 05.00 u wakker en viel rond 05.15 weer in slaap tot 06.00 uur. Maar nu hij kan staan, doet hij niet anders meer. Zodra ik hem wakker hoor worden en ik zet de babyfoon aan zie ik hem direct tegen de spijlen opklimmen. Verder slapen is er niet meer bij. Niet als ik m laat en niet als ik m terug leg. Ook niet als ik hem een voeding geef en weer neer leg. 
We hebben al een soort bedomrander maar daar klimt hij ook tegenop. Fase? Hoe te reageren?
Ik sta 3 dagen voor de klas en merk dat het slopend is elke dag om 05.00 u te starten. 

ja dat klimmen herken ik wel (dat is hier ook)  en helaas geen tips.
En respect hoor dat je dan ook opstaat naar buiten gaat en dan daarna nog voor de klas kan staan. Als ik een keer zo'n nacht heb kruip ik lekker achter mn PC met een koffie en zeg ik niet zoveel haha.
Heel naief maar ik dacht een jaar geleden nog dat alleen de eerste periode gebroken nachten en slaapgebrek opleverde...

Bedankt Anemoontje. Ik ga eens volle yoghurt proberen binnenkort.
Hier nog steeds 3 slaapjes. Dat gaat eigenlijk prima. Ik volg hem daarin. Hij krijgt ook nog steeds 4 flessen. Hij is ook laat begonnen met eten (dus is daar misschien gewoon wat laat mee).
Wij zijn vorige week bij het cb geweest om even te meten en te wegen. Meneer is nu bijna 9 maanden en is 74 cm en weegt 9580gram. We zitten hier ook in maat 80. 

hier ook voor het eerst gefietst wat vond ze het leuk?
haar vader toont wel wat meer interesse maar helaas nog niet zoals ik het zou zien ( dat hij haar eens ophaalt). gelukkig merkt zei er weinig van. 
ik zelf geniet onwijs van deze periode ze trekt zich op aan dingen kruipt en brabbelt de heledag?
wij zitten ook op 2 dutjes al een langetijd vaak rond half 10 na bed en slaapt ze 1.5/2 uur en smiddags vaak rond half 3 na bed en dan slaapt ze 1/1.5 uur. 

Terug
Bovenaan