Baby’s geboren in september

Lastig he Liesforum, wij zijn ook onwijs zoekende omdat je op een bepaald moment van de dag wel alles erin lijkt te proppen en daarna ineens uren niet. Ons schema nu:
07.00 fles 180 cc + 6
08.30 boterham
Ochtenddut
11.00 fruit
12.30 boterham 
13.00 fles 180 cc + 6
Middagdut
16.00 snack (maisvingers / cracotte / yoghurt oid)
17.30 warme maaltijd
En dan vlak voor bedtijd een papfles met 180 cc + 5 en 2 scheppen pap.

Liesforum Wel fijn ook om schema's te delen. Geeft wat nieuwe inzichten. Ons "schema", het is vaak ongeveer, is momenteel als volgt.
7.00/7.30 pap van flesvoeding 180+6
9.00/9.30 slaapje tot meestal zo'n 11.00
11.30 boterham met beleg en fles 180+6
14.00 slaapje tot meestal 15.30/16.00, dan gelijk potje fruit of vers fruit 
17.30/18.00 avondeten (meestal met ons mee) en aansluitend Griekse yoghurt 
18.30 fles, was 180+6 maar nu ze toetje krijgt heb ik die verminderd naar 120+4, maar die fles gaat eigenlijk niet meer leeg. 

Dan tandenpoetsen en rond 19.00u naar bed! 

Wij hebben nog een totaal ander schema dan de meesten, omdat we nog op 4 flessen zitten. In mijn ogen ook wel logisch omdat hij pas heel laat begonnen is met fruit en groente, dus dat is nog in de opbouwende fase.
7:00 uur, medicijnen+fles 180+6
7:30 uur, een half broodje
10:00 uur, fruit
11:00 uur, fles 180+6
12:00 a 13:00 uur, afhankelijk van zijn slaapje een half broodje
15:00 uur, fles 180+6
16:00 uur, tussendoortje
17:00 uur, avondeten/groente
18:30 a 19:00 uur, papfles met volkoren vezels, tandenpoetsen, voorlezen en op bed.
Fietsen is hier ook helemaal leuk. De rest allemaal ook trouwens, we zitten weer in een goede fase gelukkig. Wel vandaag zn vingertjes tussen een la (ik was net niet snel genoeg en de la was eerder te zwaar). Au, dat deed zeer en was schrikken. Gelukkig was het snel weer goed. Ook is hier het optrekken begonnen, dus dat wordt vast veel vallen. 

Woow.. wat een verschil in schema's! Er is natuurlijk geen 'het' schema.. en iedereen is anders. Wij zitten op het volgende schema (nu ruim 9 maanden):
07:45/08:00u fles 180cc en 6 schepjes
09:45u fruit (anderhalf-2 stuks gepureerd)
Hiertussen 1,5 uur slapen
12:30u twee boterhammen & water (uit tuitbeker)
Hiertussen meestal 1,5 uur slapen
16:00u tussendoortje(s) & water 
18:00u (avondeten, met de pot mee, gepureerd)
19:30u fles 150 cc en 5 schepjes
20:00u slapen 
Tussendoor krijgt ze ook water naar behoefte. Tuitbeker staat steeds in de buurt.
Over het slapen en het warme weer.. Het is bij ons niet te harden boven (oud huis, warmte blijft hangen) en ik hem daarom 3 ventilators erbij gekocht. Voor alle kids 1! (we hadden er eentje, was steeds 'ruzie' wie hem als eerste mocht en hoe lang). Dus ook bij jongste madam staat er eentje richting haar ledikant een verkoelende bries te waaien. Ik heb het idee dat ze beter slaapt. En niet zo plakkerig in bed ligt.
@Prilgeluk Helaas geen tips m.b.t. het slapen. Maar denk wel goed dat je naar jezelf luistert en hem 's ochtends uit zichzelf laat wakker worden. Zou denk ik ook gaan voor netto meer slaap overdag.
@Majom Sneu van het vingertje! En leuk he, dat fietsen!
@Maaikespat Sterkte meid, mbt je ex. Wel fijn dat jij toch heel erg geniet van je kleine dame!

@Joycej Wat een héérlijke vakantie! Zo genieten met elkaar! En CP blijft dan toch kneuterig en gewoon erg leuk met de Aquadome, diertjes buiten etc.
@Iris: haha.. prachtig van die fiets. Geef je groot gelijk hoor, november wel erg ver weg.. ?
@juffielies Herkenbaar van dat rollen tijdens het verschonen.. Geen gekrijs maar wel gewoon rollen tot de max. Veel afleiding en iets interessants in de handjes helpt bij ons. Maar niet altijd iets bij de hand.

Wij hebben het volgende schema (volgende week 10 maanden):
07:00 papfles 180ml + halve boterham
09:00-10:30 slapen (maar lengte kan verschillen)
10:30 fruithap, tegenwoordig gewoon vers fruit in stukjes gesneden, doe niet meer aan pureren
12:00 1,5-2 boterhammen met baby smeerkaas / kleine keuken beleg / avocado
13:30 - 14:30 slapen (lengte kan verschillen)
15:00 groente (komkommer / mais / stronk broccoli o.i.d.) + snack (maisfingers / soepstengels)
17:15 avondeten (met ons mee of potje, afhankelijk wat we weten)
18:00 schaaltje volle yoghurt
19:00 papfles, zijn we aan het afbouwen en daarna gelijk naar bed
De hele dag door drinkt hij water uit zijn fles en op bepaalde momenten oefenen we met een bekertje. 
Moet wel zeggen dat het hier op dit moment zeer rommelig is. Hij blijft maar tanden doorkrijgen en nu ook een kies :-(. Ook nog eens de waterpokken en zijn verhoging/koorts wil maar niet weg. Dus dit schema is een gemiddelde. 
@Juffelies: hier ook een drama met verschonen. Ik probeer met van alles en nog wat af te leiden en verschoon nu standaard in de woonkamer en niet meer op de commode. 

Hoi, weer fijn om de schema's te zien! 
Hier gaat het als volgt:
06:30 180+6 fles
08:00 halve boterham met margarine
09:30-11:00 slapen
11:00 mix van verschillende soorten fruit met een beetje yoghurt en een eetlepel granen of pindakaas
13:30 havermoutpap van 200ml opvolgmelk met een halve banaan (willen we naar de ochtend maar dan wil ze het niet)
14:00-15:30 slapen
15:30 groentenhap 
17:30 avondeten met de pot mee
18:30 180+6 fles
18:45 naar bed, lezen en slapen
Ik moet zeggen dat het heel goed gaat zo! Vooral tussen fruithap en lunch zit een mooi groot tijdvak om leuke dingen te doen zonder dat ik de boel niet meeslepen ? 
Had nog eens aan de jeugdarts gevraagd hoeveel vocht ze idealiter moeten drinken, en die zei 110-120ml per kilo. Yoghurt telt ook als vocht en een stuk fruit telt voor 50ml. Dit lijkt ons met moeite te lukken! Ze drinkt nu heel goed uit een open beker en dat doen we gewoon bij alle eet momenten. Ze sleept nu ook de hele dag een 360° beker mee maar die snapt ze nog niet. Komt vast wel :)

Hier wordt nu trouwens de hele dag door uit een rietjesbeker gedronken. Ook met een open bekertje geef ik af en toe nog wat water. 
Wat een verschil zit er in die kleintjes he. Onze is ook een van de jongste hier denk ik (27 september). 
Gaan er nog meiden naar het buitenland op vakantie? Wij gaan nog een weekendje naar Duitsland over 2 weken en verder zien we nog even. Waarschijnlijk ergens in Nederland last minute. 

Terug
Bovenaan