Baby’s geboren in september

Hier is het schema:
7.30u fles 180+6
9.00u fruit ong 200gr
9.30-11.30u naar bed, duurt ong 30 min voordat hij in slaap valt
11.30u fles 150+5
12.15u 1 boterham 
13.30-15.15u naar bed
15.15u fles 150+3
17.00u avond eten. Soms wat wij eten. Soms hapje uit vriezer, dat ik eerder klaar heb gemaakt.
18u fles 180+6 en naar bed. 
Water bieden we ieder eet moment aan, maar gaat na maanden oefenen nog steeds heel slecht. Open beker slaat hij uit onze handen, krijgt max 1 slok binnen. Tuitbeker snapt hij niet. Hij zit dan te wachten tot er iets uitkomt, heeft niet door dat hij eraan moet zuigen. 360gr beker zet ik tegenwoordig de hele dag op tafel. Soms speelt hij er mee en dan probeer ik een slokje te laten drinken. Water uit zijn melkfles slaat hij ook weg. Daarom nog 4 flessen hier, schepjes ben ik wel aan het afbouwen. Dus tips om meer vocht binnen te krijgen zijn welkom ?

Ik ben even nieuwsgierig, zijn jullie al met de kleine naar de kapper geweest? Het wordt hier echt tijd voor een eerste knipbeurt (ik heb al tijdens de sluiting van de kapperszaken zelf de "dakjes" boven zijn oor een beetje bijgeknipt) dus ik ben benieuwd wie al is geweest en hoe dit ging? Hij is nogal beweegelijk dus ik ben nu al bang dat hij straks de punt van een schaar in z'n hoofd heeft...
Ook even nieuwsgierig of bij jullie de oogkleur nog is gewijzigd? Ze zeggen dat dit nog kan gebeuren tot de eerste verjaardag maar ik denk dat we gewoon dezelfde oogkleur als bij de geboorte gaan houden.

Leuke vragen Marieke. 
Ik vraag me hetzelfde af over de kapper.  Boven zijn oren wordt het inderdaad echt te lang. Maar ook zo'n stuiterballetje ;). Ben benieuwd of onze eigen kapper het ziet zitten of dat we naar een kinderkapper moeten. 

Ik dacht altijd dat alle baby's werden geboren met blauwe ogen maar die van ons ventje waren heel donker. Mijn man heeft bruine ogen en ik groen/bruin. Ik heb wel eens gedacht dat hij ook een beetje richting groen ging maar als we samen voor de spiegel staan zijn zijn ogen duidelijk veel donkerder dan die van mij. Ik denk niet dat er nog iets aan de kleur zal veranderen. Welke kleur hebben de ogen van jouw zoon?

Ik zat zelf te denken misschien iemand die bij je thuis knipt, zodat niet alles nieuw is en hij niet continu is afgeleid door alles om hem heen. Maar ik denk dat ik het toch spannend ga vinden haha! 
Hier nog blauwe ogen en rossig haar (niet blond, niet rood). Ik heb zelf blauwe ogen en mijn vriend meer groen dus zou wel eens blauw kunnen blijven. Anders moet het nu ook wel rap gaan wijzigen, nog twee maanden te gaan...

Onze dochter haar haren laat ik voorlopig maar zo. Wel leuk als het wat langer wordt. Voordeel van een meisje haha? 

Hier heb ik donkerbruine ogen en onze dochter fel blauw. Ik heb de wedstrijd niet gewonnen met m'n bruine ogen!

Volgens mij kunnen ogen de eerste vier jaar nog donkerder worden. Die hier zijn ook nog heel blauw, maar wel minder blauw dan tien ze net geboren was, zag ik laatst aan een pasgeboren baby ;)
Ik denk dat ik rond de eerste verjaardag naar de kapper ga. Hier niet echt een weelderige haardos maar wel wat ongelijk vanwege de kale plek op haar achterhoofd, dus wil het wel even netjes knippen op den duur. ?

Leuk om weer even alle schema's te zien. Best nog wat verschillen zo te zien. Ons meisje is morgen 9 maanden dus denk ik ook een van de jongste, ik ging 1,5 week over tijd. Had echt een september kind verwacht haha. 
@mariekeseptember ik heb ook al even zitten twijfelen over een kapper. Maar ons meisje is zo beweeglijk dat ik het toch te spannend vindt. Ze heeft wel een pony die oven haar ogen valt, dus heb laatst tijdens het flesje drinken er een stukje afgeknipt. Gelukkig krult het licht en zie je het niet ;) Ik wacht denk ik toch nog even, tot het echt moet. Bij ons hebben ze bij de kinderopvang een kapper die op woensdag knipt, denk dat ik daar tegen die tijd gebruik van ga maken. 
Haar ogen zijn nog steeds blauw. Mijn vriend heeft heel mooie groene ogen, had stiekem gehoopt dat ze die kreeg. Maar ze heeft nu ook prachtige blauwe kijkers :) 

Toch veel blauwe oogjes hier. Ben benieuwd of het nog verandert of niet! Wij zijn vandaag bij het CB geweest. Hij is nu 72 cm. Inderdaad ook van eind september dus misschien ook een van de jongere kindjes hier. Ze was verder erg tevreden over hem dus ik natuurlijk ook ;)

Terug
Bovenaan