Baby’s geboren in september

Nou, jullie hebben alles idd wel in 1x Mariekesept! Al die tandjes ook.. tjonge zeg! ? En je bent ook nog eens zwanger! Hopelijk niet al te misselijk. 10 weken onderweg nu..?
Hier heeft madammeke dunne luiers de laatste dagen. Ik vermoed of klein buikvirusje (eet/drinkt verder normaal) die op de darmen slaat, of ook nieuwe tandjes onderweg. Maar weer even afwachten.
Wat ik iig lekker heb gedaan vanochtend is nieuwe kleren voor mezelf gekocht, há! Ik ging naar de stad voor iets noodzakelijks. En het was zo lekker rustig.. ik dacht eens even een kledingwinkel in (en toen nog 2). Heerlijk! Heb zo lang geleden iets voor mezelf gekocht! Leuke lange rok, vestje, wat mooie shirts, jasje.. Zo, daar voel je je ook weer even iets meer 'vrouw' door! Houd best van mooie kleren, maar ben nooit het type van maandelijks dingen kopen geweest. Voelt nu wel even lekker! Ook nog even een kappersbezoekje proberen in te plannen.. ?

Zijn er meer mensen waarbij de afspraak is afgezegd ivm corona. 3 maanden geleden ook al en nu weer. Op de algemene cjg site staat in principe ook dat de afspraken nog niet doorgaan,  behalve inentingen. Maar hoorde hier toch best veel meiden vertellen dat ze een afspraak hadden gehad.
Kreeg vanmiddag de mail en merk dat ik er een beetje teleurgesteld over ben. Wilde graag weten hoe ze groeit. Tegelijkertijd probeer ik ook om te denken, ze doet het super goed nu dus waarom heb ik die bevestiging nodig..

Liesforum, ik heb gebeld en een afspraak gemaakt om alleen te meten en wegen. Dat was bij ons geen probleem. Misschien kun je ook even bellen of dat bij jou mogelijk is.?
Hier hele blauwe ogen. Ik dacht ook altijd dat mijn bruine ogen het zouden winnen van de groene ogen van mijn man. Maar de ogen van mijn zwager hebben gewonnen haha, precies dezelfde ogen als zijn oom. En verder een gezicht met mijn man. 
Door de krulletjes die hij heeft en krijgt is bij ons een kappersbezoek nog niet nodig. Ik snap wel dat jullie het spannend vinden. Hier ook eentje die niet stil kan zitten en met alle ledematen constant in beweging is. 
Ik word wel heel nieuwsgierig hoe jullie kleintjes eruit zien. Ik heb mij echt al een voorstellingen gemaakt bij sommige kindjes haha. Grappig is dat. 

Ik zou stiekem heel graag een foto posten van onze boef.. maar omdat dit openbaar is toch maar niet. 
Wij hebben dametje zelf een keer opgemeten en ze zat nog op haar groeilijn. Aan de ene kant is het leuk te weten, aan de andere kant gewoon lekker intuitief en nuchter tegelijk dit: hoe voelt je kind aan qua functioneren en wat zie je met het blote oog als je naar hem/haar kijkt met eten, spelen, slapen, lichaamsbouw etc.
Vandaag oogjes uitgekeken,want heel veel paarden en veulentjes van dichtbij gezien. Dat leidt hier tot extra vast slapen! De onrust van een poosje terug lijkt zo goed als voorbij. Boodschappen doen is trouwens ook het einde, lekker alles bekijken vanuit het karretje.
We zijn trouwens begonnen met afentoe een paar hapjes Griekse yoghurt na het eten. Ze vindt het heel lekker! Maar was even kwijt: moet het eigenlijk toch beter gewone volle yoghurt zijn? Gaat nog niet om heel bakje hoor. En nog een flesje melk is het echte toetje.

Hier ook flinke krullen waardoor een kappersbezoek niet nodig is. Geen idee waar hij die krullen van heeft haha. Niet van zn ouders in ieder geval.
Over het cb, mijn slordigheid heeft ons een afspraak opgeleverd. Blijkbaar ben ik gemaild dat de afspraak telefonisch zou zijn. Maar ik zie dan een mailtje van t cb voorbij komen en zie in mn agenda dat ik volgende week heen moet. Dan ga ik ervanuit dat het een herinneringsmail is en open ik hem niet eens ?. Dus ik stapte er vorige week maandag met zoonlief binnen. Oeps. Maar onder t mom 'nu we er toch zijn', mochten we gewoon naar binnen voor meten, wegen en een gesprek met de jeugdarts.
Wij gaan over twee weken naar Landal de Heihaas. Een vrijstaand huisje kunnen huren. We vinden het wel spannend aangezien hij nog steeds zo slecht slaapt overdag en snachts, maar we gaan evengoed. Het vrijstaande huisje heeft mij overtuigd. Zin in!

liesforum hier was de laatste afspraak ook met 6.5e maand. Nu 10 maanden. Ik vind het zelf niet zo erg. Hij ziet er gezond uit, beweegt goed en zie het over een maandje wel als we langs moeten voor vaccinatie.
eefje fijn dat de rust er weer is. Van de yoghurt weet ik niet, geven wij nog niet.
prilgeluk veel plezier op vakantie! Fijn inderdaad dat het vrijstaand is, kan me voorstellen dat dat je dan gerust stelt. Wij vertrekken ook over 2 weken naar de Veluwe. Heel veel zin in. Lekker fietsen! 

Hier ook krulletjes en precies papa. Grappig om die omschrijvingen te lezen. Inderdaad jammer dat we geen foto's kunnen delen. Je zou bijna een meet and greet overwegen haha. 

Bij ons gaat het cb wel gewoon door. Wij zijn in mei geweest en deze week weer. Hij was gelukkig wat beter gegroeid in de lengte dus de afbuigende curve stabiliseert weer. Nog steeds geen lang kindje: 72 cm. Qua gewicht wel een stuk flinker ? maar ja dat was bij de geboorte al met ruim 8,5 pond. Hopelijk wordt het wat meer in verhouding als hij gaat lopen etc. Nu echt van die dikke Michelin armpjes en beentjes. Maar dan wel opnieuw het advies dat hij best wat meer mag eten ?
Vandaag vieren wij 'langer eruit dan erin - dag'. 40+4 weken oud vandaag. Ik hoop dat het droog is vanmiddag, dan kunnen we het vieren met een eerste fietstochtje ?

Bij ons zijn ook alle afspraken afgezegd maar kun je een afspraak maken voor meten en wegen. Daar zijn twee uren voor vrijgemaakt per week: wij konden na 3 weken terecht. 
Ik snap wel dat je even wilt weten hoe de groei ervoor staat!

Terug
Bovenaan