Baby’s geboren in september

Ja ze ziet er ook gezond uit en ontwikkelt zich goed, dus ik hoef mij eigenlijk nergens zorgen over te maken. Misschien toch maar wachten tot de 11 maanden vaccinatie anders. Ze is denk ik echt klein aangezien ze maat 68 nog past, begint wel eindelijke baby vetjes te krijgen dus ik denk dat ze ook een keer aan begint te komen. 

Ik dacht eerst ook dat het gewoon een herinneringsmail was @prilgelukseptember, dus snap je vergissing haha. 
Wat goed dat jullie een vakantie hebben geboekt, hoop dat hij daar goed slaapt en jullie lekker kunnen genieten.
@zazou ah ook een lekker kleintje. Leuk hoor zo'n eerste fietstocht. Hier is het alleen maar miezer weer dus ben benieuwd of jullie hebben kunnen fietsen! 
@eefje ik dacht ook volle yoghurt of griekse yoghurt, maar weet eigenlijk niet meer waar ik dat gelezen heb.. 

We hebben gefietst hoor! We waren de straat nog niet uit of het begon te miezeren, maar ach,.. hij is niet van suiker! ? 
Hij vond het volgens mij erg leuk! Ik ben wel blij dat ik even heb gewacht met fietsen want ik vond hem in de bochten best nog een beetje zwabberen. Op de rechte stukken zat hij wel mooi recht. Ben begonnen met een klein rondje van 10 minuutjes. 

Ik geef altijd volle kwark maar ik denk dat Griekse yoghurt of volle yoghurt ook prima is. Als ik het goed heb worden volle producten geadviseerd omdat die kleintjes veel vetten nodig hebben. Bij het cb zei ze deze week nog: lekker veel boter op zijn brood doen, dat is goed voor de hersentjes! ?

Oh mama's ik begin jaloers te worden op alle fietstochtjes! ? fiets en stoeltje zijn in bestelling en komen hopelijk volgende week ? nog even geduld ?
Hier is het tweede tandje doorgekomen.  Helaas met flink veel zure poep en luieruitslag. Hij heeft er echt pijn aan ?
Deze week heeft mijn moeder voor het eerst weer opgepast en het ging heel goed, zo blij voor haar ❤ het oppassen geeft haar zo veel plezier, en wij hebben best lang gewacht met fysiek contact. Blij dat dit ook weer op de rit is! 
Ik zou het best leuk vinden om wat jonge moeders te leren kennen hier, ik zat er zelfs aan te denken om hier bij het buurthuis iets van een mama clubje te starten ?

Wat fijn Prikgelukseptember, hopelijk kan je ervan genieten. En wie weet gaat het best goed. Veel plezier in elk geval, even er tussenuit is altijd lekker.
Super dat het zo goed ging ZazouSept, leuk he dat fietsen!
Hier ook een tweede tandje IrisK, ook last van. Ik merk het met name in de onrust 's nachts.
Ik ben nu ook begonnen met volle yoghurt Anemoontje. De eerste keer ging goed gelukkig. Net heeft hij voor de tweede keer gehad. Hopelijk is hij eroverheen aan het groeien. Dat zou voor hem in zijn verdere leven wel heel fijn zijn.
Haha toch meer nieuwsgierige moeders lees ik. Je maakt je zo'n voorstelling in je hoofd van al die kleintjes en het kan wel totaal anders zijn. Ik heb het idee dat de meeste in de Randstad wonen (geen idee waarom ik dat beeld heb). Ik woon zelf in het hoge noorden. 
Nog even een vraagje, welke loopkar hebben jullie en bevalt die goed? Hier trekt hij zich nu ook overal aan op en ik ben alvast aan het oriënteren op een loopkar.

Hallo allemaal, 
Hier ook sinds kort Griekse yoghurt met aardbeitjes erin en dat smaakt haar wel! ? Verder is ze lekker haar stem aan het ontdekken, het gaat steeds harder. ?
Tijgeren doet ze nu sinds kort, kruipen nog steeds niet. Dus ik dacht, die heeft nog geen kracht in de beentjes. Gister zet m'n man Indy tegen de leuning van de bank en ja hoor, stond ze! ? En ze vond het maar wat prachtig ook natuurlijk, lekker naar buiten kijken.
Ik heb een loopkarretje gekregen van de kraamvisite. Een zebra. Vooralsnog vindt ze het heel leuk om aan alle flapjes en dingetjes te draaien en trekken, maar qua lopen nog geen ervaring. ?
Ik merk dat ik ook wel behoefte heb aan contact met andere mama's om ervaringen te delen enzo. Ik woon in een heel klein dorpje en kom hier niet vandaan. Ken dan ook (nog steeds) niet heel veel mensen. Bij het kinderdagverblijf zie ik maar heel kort iemand en is er weinig tijd voor een praatje. Misschien meer als ze straks naar schooltje gaat, maar dat duurt nog eventjes... ? Ik lees hier altijd mee en haal er wel goede tips enzo ook uit voor mezelf, maar soms is het wat lastig terugzoeken in al die 235 pagina's. ?
Fijne zondag allemaal! ?

Wij wonen in de Randstad maar wel in een dorpje buiten de stad. We woonden voorheen wel in de stad dus voor ons voelt het echt alsof we nu in the middle of nowhere wonen. Genoeg tractors en landbouwvoertuigen te bekijken voor hem als hij wat groter is ?. We vinden het wel heerlijk hoor om nu wat rustiger te wonen. Het is hier heel mooi met wandelen en fietsen en hij kan hier later tenminste gewoon op straat spelen.
Meneer is nu bezig met zijn achtste tandje. Gelukkkig heeft hij er niet heel veel last van. Je ziet hem wat meer knagen, vingertjes in de mond doen, en kwijlen.
Ik heb gisteren voor het eerst twee borstvoedingen gegeven in plaats van drie. Hij had zo'n gek schema vond ik. In de avond eerst een borstvoeding, dan avondeten en dan weer drinken voor hij naar bed ging. Dus ik heb hem nu eerder avondeten gegeven en de bv voor het naar bed gaan. Ik verwachtte hem extra vroeg vanmorgen maar hij sliep tot acht uur! We zijn ook naar twee boterhammetjes tussen de middag gegaan, blijkbaar had hij er zo genoeg aan. Hopen dat het zo goed blijft gaan! Heb zelf wel meteen weer stuwing ?. Ff doorheen! 

Ik ben ook heel benieuwd hoe alle kindjes eruit zien! Ik heb in mijn omgeving bijna geen kinderen van zijn leeftijd dus ook geen real life vergelijkingsmateriaal. 
@Majom: wij hebben een hele leuke houten loopkar (met daarin ook allemaal blokken) van Little Dutch. Hier kan hij alleen nog niet mee lopen omdat hij met zijn gewicht de kar al snel mee naar beneden trekt. We hebben ook een gezellige en vooral felgekleurde Vtech easywalker en die is zo stabiel dat hij de hele kamer doorscheurt. Maar dit doet hij ook met een eetkamerstoel, een krukje of de krabpaal van de kat haha! 
Wij wonen overigens ook in de Randstad, in een dorp net naast een grotere stad. Ik woon hier prima. We hopen snel een huis te kunnen kopen (liefst voordat baby #2 zich laat zien in januari). Maar die huizenmarkt, mijn god...
Fijne vakantie @Prilgelukseptember!

Wat een verschil ook in het aantal tandjes bij de kleintjes. 
Toevallig heeft mijn zoontje vandaag voor het eerst achter de houten blokkenkar gelopen. Moet hem er wel achter zetten op z'n voetjes, anders duwt hij de kar al kruipend naar voren. Was zo schattig om te zien! 
Naast een houten kar met blokjes hebben wij ook een houten duwkar van Nijntje. Zo eentje met aan de voorkant spelletjes. De ene is uit de schuur van m'n schoonvader, de andere via marktplaats. 

Terug
Bovenaan