Baby’s geboren in september

Hier ook het 'slaan/op de tafel gooien' met de lepel en haar beker hoor, uit enthousiasme maar nog niet echt in mijn gezicht.
Wel als ik met haar op de grond lig dat ze dan met haar vingertjes mijn ogen open wil doen als ik ze dicht heb en dan alsof m'n ooglid een kruimel is?. Ook als ze een hondje wil aaien is het vaak nog knijpen of slaan
Hier ook de blokkenkar van ld en de vtech loopkar. Ik woon zelf in Brabant maar mocht er iemand in de buurt wonen dan is zo'n meet en greet een leuk idee! 

Jahoor die van ons mept wild in het rond, maar dat is echt enthousiasme. Ik roep "au! Dat doet pijn" en hoop ook op de kracht van herhaling ;) 
Soms slaat ze de lepel weg uit blijdschap, zo interpreteer ik het in ieder geval! Ze wil ook vaak de lepel vasthouden, in de mond stoppen en zelf een hapje pakken (lukt niet). Ze wil dan nog wel eten dus meestal pakken we nu twee lepels. Ik zie het maar als oefenen allemaal, heb er zelf geen last van. 

Oh over dat zelf een hapje nemen. Ik geef nu soms brood met een vorkje, dan pakt hij de vork aan en stopt het in zijn mond. Zo'n geinig gezicht. Eerst pakte hij de vork aan en pakte dan met zijn andere hand het brood eraf om in zijn mond te stoppen dus dat schoot niet echt op. Maar nu heeft hij het door ?

@joyce j heel herkenbaar hoor. Bij ons is het ook enthousiasme. Ik geloof dat ze het woordje nee ook nog niet begrijpt. Gister heel de dag mogen oefenen, als ik haar naam zeg kijkt ze wel ondeugend om maar bij nee geen reactie?
Wij hebben ook een loopkar van little dutch gekregen. Maar ze steunt er te hard op en kiepert om.. 
Ik heb ook geprobeerd haar met een lepel zelf te laten eten, aangezien ze steeds de lepel wilde pakken, maar dan gaat ze met de lepel slaan en ligt het eten overal.. Vorkje met een broodje lukte inderdaad wel. Alleen niet bij de eerste happen dan heeft ze honger en huilt het uit als het niet snel genoeg gaat. #pittigemeid 

Oei vandaag "op ons kop" gehad van de kinderopvang. Nou ja zo was het misschien niet bedoeld maar zo voelde het wel. Onze zoon had de juf in haar kin gebeten en aan haar haren getrokken. Vond ik echt helemaal niet leuk om te horen. Ik denk maar als ik de verhalen van jullie lees dat het er een beetje bij hoort... althans dat hoop ik... ga hem maar leren aaien denk ik de komende dagen ?

Oh Juffielies, ook niet leuk om te horen dan he. Maar denk dat alle kinderen zoiets wel doen. Die van ons trekt ook graag aan je haren..
Ons meisje is gisteren van de commode gevallen op de kinderopvang. Erg geschrokken natuurlijk. Maar gelukkig lijkt het alsof ze er niets aan over heeft gehouden. Zelfs geen blauwe plek, heel apart. Ik ben ook niet boos geworden ofzo, wel gezegd dat ze echt beter op moet letten. Het is nou eenmaal een heel beweeglijk kind. 
Wel een onrustige nacht gehad, ik dan kind sliep door haha, maar ik vond het toch nog wel spannend of het wel goed ging met haar. Maar gelukkig is ze haar vrolijke zelf :) 

Knap dat je niet boos was Liesforum,.. ik ben bang dat ik dat wel zou zijn geworden. Ik vind het wel héél onvoorzichtig! Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden!

Jeetje, dat is toch een beste klap! Zou ook ongerust zijn hoor. Maar wat fijn dat ze niets heeft! @liesforum
Hier niet slaan, maar wel in je oog, kin, neus, mond knijpen.. Meer vanuit onderzoek want leuk effect wanneer de lippen dubbelgaan of vinger in de neus, of reactie van papa of mama. ?
Donderdag gaf onze dame voor het eerst handkusjes.. Die imiteert ze nu. Heel schattig. Het is ook wel een toetebel hoor.. geeft ook met regelmatig gewone kusjes. Met open mond, dichte mond, hoofd naar voren en het geluid 'mmmmmm-máh' erbij. ?
Zijn er al meer die in de ochtend een bordje pap/bambix geven? Mst bordje en lepel? (dus niet uit de fles)

Terug
Bovenaan