Baby’s geboren in september

Haha, wat lief. Ik vind het wel een goed idee, een pasfoto! Gaan jullie naar het buitenland? 
Hier is toch echt de eerste tand door, ik weet dat jullie al heel wat gewend zijn, maar voor ons is het weer echt een mijlpaaltje, haha. Gevierd met een fruit-ijsje. ?

Dat klinkt inderdaad schattig!

En natuurlijk is dat een mijlpaal, die eerste tand. Hier komt nummer 8 nu door. Gelukkig weet hij nog niet van het bestaan van fruit-ijsjes af hihi ?

Nee we blijven gewoon in Nederland. Ik was even shoppen vanmiddag en liep langs de fotograaf. Ik dacht: laat ik het maar eens gaan doen, kan ik alvast een ID aanvragen. Geen idee of dat moet of niet, maar had er ineens zin in. ?
Dat eerste tandje is zeker een mijlpaal! Indy kreeg de eerste met 8,5 maand ofzo en kreeg er afgelopen 2 weken ineens 4 bij en haar andere voortand staat ook op doorkomen.
Houden jullie een Eerste Jaar boek bij? Ik vind dat zo leuk. En steeds als ik het terug lees denk ik: oh ja, dat was leuk en dat was inderdaad zo en zo. Je vergeet het weer zo snel... ?

Minni leuk de eerste tand! Hier lijkt er ook weer wat door te komen.
joycej ja ik houd ook zon boek bij. En ook een digitaal fotoboek. Heel leuk om te doen vind ik! 
voedingsvraagje; hoeveel flessen geven jullie nu? Hier met 10 maanden nog 3 flessen maar die middelste fles gaat er amper in. We hebben een mager jochie dus denk dat hij hem op zich nog wel mag hebben maar hij wil gewoon niet. Ook niet als ik hem wat later na de boterham geef (hij drinkt hooguit nog 60 of zo) 
geven jullie bij de boterham evt nog wat melk uit een beker? Of gewoon 2 flessen en smiddags water/thee? 

Ik hou ook zo'n boek bij. Heel leuk om alle mijlpaaltjes op te schrijven en ik plak er ook kleine fototootjes in die ik print met mijn Sprocket.
Hier zijn we sinds kort over op 2 voedingen. Hij krijgt alleen bij het opstaan en naar bed gaan nog een (borstvoeding). Tussen de middag en tussendoor krijgt hij inderdaad water of thee. Ik geef buiten de bv om geen andere melk, maar wel kwark met fruit als ontbijt. Als hij middelste fles laat staan zou ik die afbouwen,.. hij geeft dan aan die eigenlijk niet meer te hoeven. Wie weet een (half) boterhammetje erbij?
Wij hadden gisteren een erg mopperig ventje. Hij is ook weer een beetje aan het spoken in de nachten. Maar vandaag is hij heel vrolijk en zo aan het kletsen. Super grappig. Soms hele brabbelverhalen maar ook steeds vaker 'woordjes' waarvan we denken dat hij dat wel echt lijkt te zeggen. Bijv: als ik weg loop naar de keuken of hem uit bed kom halen zegt hij 'mama'. Lijkt steeds meer gericht en niet zomaar een brabbeltje. Toch durf ik ook weer niet te zeggen dat hij het echt al zegt Hahah.

Hier ook nog steeds 3 flessen maar die middagfles is vaak ook moeizaam. Op het kinderdagverblijf hadden ze vandaag gezegd dat ze de middagfles helemaal niet hoefde en hem zelfs weg sloeg. En dat is al een poosje zo. Ze krijgt bij het ontbijt en na het avondeten ook fles. Die gaan op zich wel goed. 
Maar Indy drinkt verder nog niks bij. Ik bied haar de hele dag een drinkbeker aan maar ze hoeft het gewoon niet. Ze nipt er weleens van maar kijkt dan heel vies. ? En zolang ze nog niet veel bij drinkt, wil ik die middagfles eigenlijk nog niet laten vervallen. 

Oei dat snap ik ja. Je wilt wel zeker weten dat ze genoeg vocht binnen krijgt! 

Wat ik wel bijzonder vind is dat als ze straks 1 jaar zijn dat je dan ineens maar 300 ml zuivel hoeft te geven. Dus dan zit je daar met twee flessen al ruim aan. 
Ik heb het idee dat mijn kleintje niet zo gek is op thee maar water vindt hij gelukkig wel lekker. Ik heb ook wel eens van banaan en een klein beetje melk een soort smoothie gemaakt. Misschien vindt ze dat lekker? Is makkelijk oefenen met een open bekertje omdat het wat dikker is. 

Terug
Bovenaan