Baby’s geboren in september

Even weer bij lezen..?
Leuk al die ontwikkelingen van iedereen! Hier gaat mevrouw ook ineens als een speer. Ze is 2 weken geleden voor het eerst echt ziek geweest; hele hoge koorts, bij de HA geweest en ze bleek oorontsteking te hebben én de 6e ziekte. Zo zielig! Ze zat op een gegeven moment helemaal onder de uitslag. Gelukkig had ze er geen last van en was het na 2 dagen. Wel is ze een week heel hangerig, huilerig en vermoeid geweest. Wilde ook echt niks eten (gelukkig wel heel goed bij mij drinken). Toen ze opgeknapt was, leek het wel alsof ze na alle lamlendigheid enorm veel energie had, want ineens gaat ze nu zelfstandig zitten vanuit lig, trekt ze zich overal aan op (bed, box, tafels, alles wat houvast heeft) en zet ze nu stapjes langs de tafel en in de box/bed? Elke ochtend als ik nu in haar kamertje kom, staat ze in bed trots te lachen. Zó lief!
Ook het eten gaat ineens beter en er gaat steeds wat meer in..? nog echt niet de hoeveelheden zoals ik bij jullie lees maar er zit gelukkig vooruitgang in. Avondeten blijft alleen nog niet favoriet. Daarnaast krijgt ze genoeg borstvoeding dus dat zit wel goed. Over 2 maanden wordt ze 1 en dan wil ik gaan afbouwen naar alleen nog ochtend/avond borstvoeding. Hopelijk gaat ze nu steeds wat meer eten en gaat dat lukken..?

Rietjesbeker werkt hier ook erg goed. Maar als het erg warm is geef ik hem soms ook water uit zijn flesje want ik merk dat hij daar wel nog iets beter/makkelijker uit drinkt.
Mientje, mijn moeder zei altijd dat als ik ziek was dat ik dan daarna ineens iets nieuws kon. Blijkbaar heb jij die ervaring dus met jouw kleintje ook! 

Ik vind het zo knap dat jullie kindjes al optrekken, stapjes zetten etc. Hier is het motorische aspect duidelijk niet zijn focus. Hij kan goed blijven zitten of staan maar de transfers maakt hij niet zelf. Ik was zelf heel vlot met praten en heel laat met lopen dus ik denk eigenlijk dat hij ook zo is haha. Fijnmotorisch gaat het wel heel goed. Hij pakt de kleinste dingetjes met een pincetgreep etc maar dat grofmotorische vind hij wel best zo geloof ik haha. 

Zo hebben ze inderdaad allemaal hun eigen focus, Zazousept! Mijn dochter lijkt ook op mij, ik stapte rond met 9 maanden en zij ook! Praten doet ze minder, dat is echt voornamelijk nog geschreeuw. Al zegt ze nu wel wata (water). 
Wat ik wel grappig vind om te delen is dat wij haar per ongeluk een gebaar hebben geleerd. We laten haar altijd zwaaien als ze naar bed gaat (als er niemand is zwaait ze naar de kat of naar de plantjes etc.). En nu gaat ze zwaaien als ze naar bed wil ?? Ideaal. 
Fijn dat het met jou kindje weer beter gaat Mientjeee! Lijkt me ook heftig zoveel bij elkaar.

Haha grappig Minni! Ik zeg ook altijd als we naar bed gaan: zeg maar dag allemaal, ik ga slapen. En dan zeg ik dat ze even moet zwaaien. Doet ze nog niet, maar blijf volhouden. En nu gaat af en toe heel voorzichtig het handje omhoog, dus ik denk dat ze het doorkrijgt. ?
Hoorde van het kinderdagverblijf vandaag dat ze daar al regelmatig een rietjesbeker proberen, maar dat ze dat ook niet wil. Nou ja, dan is ze er waarschijnlijk gewoon nog niet aan toe. Ik blijf het maar gewoon aanbieden, ze zal vast wel een keer gaan drinken. Nogmaals bedankt voor jullie tips, zo fijn! ? 

Hier ook gek op zijn rietjesbeker van de Hema. Maar hij is sowieso dol op water drinken, ook uit een open bekertje. 
Leuk om al die verschillen te lezen. Wij hebben hier ook nog geen woordjes kunnen ontdekken. Wel geeft hij (een soort van) knuffel als ik erom vraag. Heel schattig. Zwaaien en klappen doet hij allemaal nog niet, maar dat komt vanzelf wel. 
Hoe gaat het nu met je zwangerschap MariekeSep? Is het een beetje vol te houden met de kleine? 
Wij hebben vakantie! Heerlijk. Mijn vriend heeft ontslag genomen en gaat na de vakantie als zzp'er beginnen. Spannend maar leuk :)

@Majom: hier alles prima, voel me heel goed en nu bijna 14 weken onderweg! Nu in die gekke tijd dat je voorlopig geen controles hebt en ook nog niets voelt. Zou blij zijn als ik wat beweging ga voelen, gewoon fijn als bevestiging. Over 2,5 week geslachtsbepaling maar eigenlijk niet nodig voor mijn gevoel, twee zonen it is ;-). Overigens valt het me tot nu toe alles mee in combinatie met onze kleine sloper maar de zwaardere tijd ligt nog in het verschiet natuurlijk!
Meteen even een vraag aan jullie.. op dit moment is zoonlief flink verkouden maar ik mag absoluut niet bij zijn neus in de buurt komen. Dit is overigens al veel langer zo maar ik kan hem echt niet op deze manier laten rondlopen. Uiteraard zet ik wel door maar het is zo'n gevecht. Ik heb ook speciaal spul voor baby's om zijn neus door te spoelen maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar en ben bang als ik teveel doorzet dat ik hem pijn doe (hij is echt flink sterk dus hij verzet zich zo erg dat ik er geen prettig gevoel bij heb). Alleen in bad/onder de douche lukt het om schoon te maken omdat het dan zacht wordt maar ook dan moet je snel zijn. En je kunt hem nou eenmaal niet steeds in bad zetten. Natte warme washand is hetzelfde drama. Met z'n tweeën gaat het iets beter maar ook niet optimaal. Herkennen jullie dit of heeft iemand hier toevallig een geweldige oplossing of afleidingsmanoeuvre ontdekt?

Mariekesep wat hier helpt is het spelletje komt een muisje aangelopen maar dan met een monddoekje en dan snel zijn neus afnemen ? maar echt harde stukjes gaan moeilijk los.. deppen vindt hij ook wel grappig met een nat doekje dan weekt het een beetje los.
Jaap gaat wel goed. Nog lekker aan het tijgeren, hij komt soms zelf tot zit, het zelfstandig optrekken en stappen laat nog even op zich wachten ☺️ met hulp lukt het best goed ?
Eindelijk is het fiets stoeltje binnen ? ik heb hem gemonteerd maar mag van mijn man niet fietsen tot hij het gecontroleerd heeft ? mannen... ??

MariekeSep wat lastig he, dat genotter. Het enige wat hier helpt is t heel wild te doen ?. Dus met een zeiknatte washand zn gezicht boenen en er heel gezellig bij lachen en spelen. Meer een soort idee van kietelen ofzo? Haha ik weet niet zo goed hoe ik t uit moet leggen, maar hij lacht er dan bij. Anders slaat hij wild om zich heen en moeten we m echt vasthouden.
Of misschien hem zelf een natte washand geven? Gaat hij daarop sabbelen, dat t allemaal wat weker wordt?
Of t liedje 'poets maar je wangetjes en poets dan je kin'? 
Ik noem maar iets. Misschien heb je dit allemaal al geprobeerd. 

Terug
Bovenaan