Baby’s geboren in september

Hier ook nog 3 flessen van 180, waarvan de laatste met 1 of 2 schepjes pap. Daarnaast sochtends en smiddags brood, tussendoor fruit (1 tot 1,5 stuks), rijstwafel, warm eten savonds.. en alle flessen gaan leeg. Hij woog met 9,5 maand 10 kilo. Maar hij is ook 76 cm dus er zit weinig spek aan (alleen wat dikke bovenbeentjes, love it). Hij beweegt letterlijk de hele dag, dus zal het nodig hebben. Het cb raadde mij aan om als eerst de avondfles eraf te halen en na de warme maaltijd yoghurt te geven, en dus juist de ochtend en middagfles te houden. Ik ben er nog niet over uit of ik het ermee eens ben. Voor nu houden we de 3 flessen nog wel even.
Pasfoto wil ik ook graag laten maken. Maar vraag me af of we m op de foto kunnen krijgen zonder dat die bewogen is ?.
We houden vanaf het begin een weekalbum bij. Als kraamcadeau kregen we van mijn schoonzus een Klikkie abonnement. Elke maand 10 foto's afgedrukt op super mooi papier. Sinds zijn geboorte hebben we elke vrijdag een portret foto van hem gemaakt, soms aan tafel, soms op de fiets, spelend, slapend.. echt heel leuk. Elke maand bestel ik die foto's bij Klikkie en die plak ik in een speciaal album. Daar doe ik met handlettering dingen bij schrijven en tekeningen bij maken. Echt heel leuk. Ben van plan dat in ieder geval tot zijn tweede verjaardag te blijven doen. En voor de mijlpalen hou ik de Groeiapp bij.

Prilgeluk dat klinkt echt heel erg leuk!! Leuk cadeau ook. Ga ik even onthouden. Ideaal. 

hmmm hij eet al 2 boterhammen smiddags zazou dus nog een halve erbij lijkt me wel heel veel. Hij eet sochtends ook al 1 boterham haha dus echt een vreetzakje... 
ik ga de middagfles maar afbouwen dan denk ik. De ochtend en avondfles gaan hier ook altijd zo goed als op (en ik vind het ook zo'n fijne momenten) dat ik die nog niet weg zou willen halen. 

Jeetje, wat doen jullie allemaal een leuke dingen! Ik ben nog steeds bezig met een fotoalbum te maken van de eerste 6 weken. Ik ben zelf niet zo'n fotograaf. Ik heb er gewoon nooit zin in ? Moet mezelf er echt aan herinneren want ik vind het wel leuk om foto's te hebben! Helaas is mijn partner net zo dus we hebben regelmatig een gebrek, haha. 
Wij hebben wel zo'n boek dat leuke vragen stelt en gaat over de periode van 0-18 jaar. Dan kun je over ieder jaar veel opschrijven (zowel papa als mama), en er is wat ruimte voor foto's. Schrijven past meer bij mij dus dat houd ik met veel plezier bij.
Onze dochter krijgt nog 180/6 in de ochtend en avond en in de middag 90/3. Ik denk eigenlijk ook dat wij de avond gaan afbouwen met het oog op later; juist wat zuivel in de middag. Bekertje melk of schaaltje yoghurt. 
Joyce J ik geef water en thee in de fles. Dat accepteerde ze eerst niet maar nu wel gelukkig. Eerst bied ik de open beker aan, en daarna de fles. Ze drinkt steeds beter uit de beker maar zonder fles zou ze echt veel te weinig drinken.

Dat klinkt super leuk met de boeken die jullie bijhouden. 

oh, nee twee boterhammen lijkt me ook wel genoeg ja ?. Daar zijn wij net op over. Vind het opvallend hoeveel die kleintjes kunnen eten eigenlijk. 

Thanks voor de tips dames! Ik bied nu water uit een 360 graden antilekbeker aan. Heb ook water uit de fles geprobeerd. Of een beetje thee maar bij alles drinkt ze een slokje en besluit dan dat dat het niet is. ? Ik wil eigenlijk geen aanmaak geven omdat het me beter leek dat ze eerst gewoon water leerde drinken. Zoet maken kan altijd nog toch (of is dat stom gedacht...)? Maar heel soms doe ik er toch een druppie bij om te kijken wat ze dan doet. Maar nee, ook niet. Ik weet niet hoe ik haar aan het drinken krijg. ? Aan de andere kant: ze zal toch wel genoeg vocht uit andere dingen halen, anders zou ze toch vanzelf wel een keer gaan drinken zou je zeggen... ?

Hier heeft ook alleen de rietjesbeker gewerkt @Joyce, ik geef soms als tussendoortje een knijpzakje fruit en dat had hij in 1x door (want: eten!) dus de rietjesbeker was een handige volgende stap. Hij was al wel dol op water dus dat maakt het vast makkelijker maar wel het proberen waard.
Ik heb hier ook op de eettafel nog altijd een fotoalbum liggen met een stapel foto's van de eerste drie maanden. Ik kom er maar niet aan toe.. Binnenkort neem ik een dag vrij als hij op de opvang zit om het nu eens écht af te maken en nieuwe foto's te bestellen. Mijn ouders hebben wel van ons een grote fotolijst gekregen waar ik iedere maand een foto voor print (ruimte voor één foto per maand tijdens zijn eerste jaar). Dit heb ik ooit 5 jaar geleden ook gegeven toen mijn neefje werd geboren dus leuk vergelijkingsmateriaal!

Terug
Bovenaan