Baby’s geboren in september

Hier doen we ook een beetje wat Prilgelukseptember zegt. Maken er maar een feestje van. Meestal het doekje om het topje van m'n vinger en dan zeg ik: piep piep piep piep piep terwijl ik overal op dr gezicht tik zeg maar. En voordat ze er erg in heeft, heb ik dan ineens dr neus schoon gemaakt. Haha. Of een liedje zingen, helpt hier ook wel! ?

Hier lukt het neus poetsen wel aardig. Ik gebruik een (schoon) billendoekje. Als ze de speen in heeft veeg ik het ook wel eens gauw bovenlangs.
Hier staat madam al kleine momenten bijna los en zonder dat ze het doorheeft. Ze is zo klein en fijn.. mensen vragen soms wanneer ze in het winkelwagentje zit 'ah.. ze zit al?' Ze ziet er veel jonger uit.
Qua eten maken we makkelijke overgangen en introduceren we steeds meer. Alles vindt ze lekker. Het afbouwen vd avondfles is ook ingezet. Ze krijgt steeds vaker wat yoghurt na en dan geven we ook minder in het laatste flesje.
Deze week afscheid van groep 8 gehad met de oudste.. weer totaal andere fase! Introductie op de middelbare is geweest, schoolspullen/tas en boeken besteld en deze week feest met school, toch nog een mini-kamp etc etc. 
We gaan volgende maand ook nog even heerlijk een weekje weg (in NL).. wat kijk ik daar naar uit! Lekker kneuterig spelletjes doen, wandelen, fietsen, zwemmen...
Marieke, fijn dat de zwangerschap goed gaat.. alweer 14 weken!
Hier afentoe 1 slaapje, hebben jullie dat ook? Vanochtend normaal geslapen, in de middag de stad in geweest met de oudsten (lukt niet altijd om bedtijd heen te plannen, dus moet ze wel eens mee) en dan slaapt ze ook wel in de buggy of auto. Maar vandaag niet en tot daarnet 20:00u volgehouden en nu als een blok in slaap.. ?
Nou.. ik ga even genieten van de avond.. benen omhoog, fijn boek of film en wat lekkers.. fijn weekend allemaal! 

Dat afbouwen van de avondfles, op basis waarvan doe je dat? Yoghurt, dus minder fles? Hier krijgt ze dus ook een toetje na en vanavond bijvoorbeeld hoeft ze dan helemaal geen fles. Echt wegduwen. 

Heb trouwens zelf een rietjesbeker gekocht en gevuld met icetea green. Viel me ineens binnen. Of het gezond is weet ik eigenlijk niet?, maar dacht: laten we dit eens proberen. En dit lijkt zowaar best oké te gaan. Nog niet te hard roepen, maar hopelijk krijgt ze hiervan letterlijk en figuurlijk de smaak te pakken. De middagfles wilde ze vandaag ook weer niet, dus wellicht gaat het toch wat verschuiven.
Wij gaan morgen naar Blijdorp met z'n drietjes! Zo'n zin in!! Ik hoop dat de kleine meid het ook leuk vindt. ?

Fijne avond! ?

Ik moest lachen om een SCHOON billendoekje Eefje. We snappen allemaal wel dat je geen vies doekje in het gezichtje van je kleine meid duwt ??
Wat knap zeg dat los staan. Hier wordt nog niet eens gekropen!
Icetea Green is niet echt gezond maar als je haar graag aan het drinken krijgt snap ik dat je het probeert Joyce. Hier wordt gelukkig water gedronken. Ik geef mijn flinke mannetje liever geen suikers, zeker niet in zijn drinken. 

Zijn jullie al een beetje aan het nadenken over de eerste verjaardag dames? 

Rietjesbeker heeft mevrouw hier heel goed door. Ik oefende eerst met de 360 graden beker, maar ze snapte er geen hout van en vond het vooral leuk om ermee op tafel te rammen..? Af en toe drinkt ze wat slokjes water uit de Rietjesbeker, maar echt nog om te oefenen. 
Hier nog 2 slaapjes Eefje-. Helemaal nu ze zo aan het stappen/optrekken/staan/tijgeren is, is ze duidelijk vermoeider. 
ZazouSept hier ook af en toe aan het nadenken over haar 1e verjaardag. Maar weet nog niet zo goed wat we gaan geven en hoe we het vieren. Ze is 17-09 jarig dus hopelijk is het mbt corona ook nog allemaal rustig en kunnen we het wel een beetje leuk vieren ipv alles verspreid.
Hoe vaak geven jullie yoghurt? Mevrouw vindt het zó lekker hier maar geef het nog niet zo vaak. 

Zazousept Ze heeft de smaak nu toch echt wel te pakken, dus ik wil nu proberen de icetea te gaan mengen met water.
Dierentuin was echt heel leuk vandaag! Niet alles snapte ze, maar gewoon al het rondrijden in een andere omgeving en allemaal mensen om haar heen vond ze al super interessant. Het duifje dat een frietje kwam pikken was de bom! ?

ZazouSept Er was een looproute gemaakt en overal waar je een deur of iets moest aanraken stonden desinfectant pompjes. Op sommige plekken was het wel een beetje druk en veel mensen bij elkaar, maar er was ook wel genoeg ruimte om je afstand te kunnen bewaren. 
Op het terras was wel afstand gecreëerd, maar sommige groepen waren zo groot, ze zaten dan zo ver buiten de tafel dat ze alsnog dicht bij de volgende tafel zaten.
Al met al vond ik het echt heel prima te doen, ik vond het netjes geregeld!

Terug
Bovenaan