Baby’s geboren in september

Joycej: als ze yoghurt eet, dan hoeft ze ook minder melk in de avondfles. Simpelweg omdat het er niet meer bij past in haar maag. Dan geven we bijv. nog 120 cc (en dan uurtje later). Omdat we nog niet erg veel yoghurt geven i.v.m. wennen (wordt geloof ik vanaf een jaar aangeraden), krijgt ze dus nog wel haar melk. Ze krijgt 4x per week nu beetje yoghurt na het avondeten. Ze vindt het echt heerlijk dus regelmatig huilen als het op is.
Ik zou ook niet zo snel kiezen voor ice tea green ivm de suikers. En straks wil ze niets anders meer dan erg zoet. Maar snap wel dat je haar wat meer zou willen laten drinken. Diksap is evt een alternatief, een soort gezonde meer natuurlijke limonade. 
Wat leuk dat jullie naar de dierentuin zijn geweest! Zitten we ook aan te denken voor in onze vakantie. Dat is natuurlijk wel onzettend interesant voor zo'n kleintje. Voor de oudsten zowiezo leuk maar ons madammeke is ook  he-le-maal gek van dieren. Wordt altijd helemaal enthousiast als ze een dier ziet. 
En 'dansen' doet ze nu ook.. Zo geinig! De oudste zit tiktok-dansjes te oefenen in de kamer en madam doet ook mee. Met 1 hand houdt ze zich vast aan een speil in de box en daar staat ze te swingen hoor.. haha.. gaat ook echt door de knieën.. 
Zazou: tja, dacht zet het er maar wel even bij.. ? Maar ik gebruik die billendoekjes overal voor. Ook handig voor eigen make-up, handjes en neus even gauw schoon. Het is allemaal commercieel, bijv. die speciale toetenboeners. Het blijven allemaal gewoon vochtige doekjes.

Bedankt voor alle neuspoets tips! Het lekker wild doen heeft hier het beste effect maar nog altijd een gevecht hoor. 
Wij geven volle griekse yoghurt aansluitend aan zijn avondeten. Hij eet inmiddels een flinke bak op waardoor we nu de avondfles langzaamaan afbouwen. Tot nu toe gaat het prima en slaapt hij zoals hij normaal gesproken ook slaapt. Ik denk dat we nu op zo'n 100-120 gram yoghurt zitten en op een papfles van 150ml.
Hier wordt ook voorzichtig geoefend met los staan, het gaat meer per ongeluk omdat hij nu prima met 1 hand vast kan staan en soms dan gewoon maar los laat. Gaat steeds wat beter, ben benieuwd wanneer we de eerste stapjes kunnen verwachten. Aan de hand lopen vindt hij overigens niet de bedoeling. Het is of zelf doen met een loopwagen of niet. Sterke eigen wil hier, man man man ;-)!
We hebben hier nog 2 slaapjes, heel soms 1 maar dan is de rest van de dag wat rommelig. Ochtendslaap gaat meestal goed en in de middag kort. Ik denk wel dat we over een tijdje rustig richting 1x slapen gaan werken, wel een beetje met de hoop dat hij er een lange slaap van maakt. 

Hier staat de dame ook regelmatig los maar als ze het door heeft pakt ze snel iets vast, zo grappig!
Ook hier duwt ze de avond fles weg als ze yoghurt heeft gehad. We geven dit af en toe in de rietjesbeker (met een beetje water) en dit gaat ook super goed! En dan kunnen wij ook makkelijker eten zonder dat het een knoei boel wordt
Wij gaan volgende maand ook lekker een weekje weg en haar feestje is al gepland, heb daar zo'n zin in! Al bijna 1 jaar mama, heel speciaal!
Hier trouwens ook nog 2 (hele lange) slaapjes maar ook omdat ze ziek is geweest (5de ziekte ?) 

Zijn er hier nog mama's met tips met niet willen etende kindjes?
Tot 7,5 maand super gegeten en nu al 2,5 maand niet meer. Fruit blijft binnen, brood gaat nu ook steeds moeizamer (terwijl eerst probleemloos 2 broodjes per dag) en avond eten lukt helemaal niet meer. Ze spuugt het gewoon net zo hard weer uit. Van alles geprobeerd: gepureerd, in dr handje geven, zelf van bordje pakken bijvoorbeeld stronkje broccoli, melk er doorheen, het smiddags geven ipv savonds, afleiden met speelgoed en vast nog wel meer dingen die ik alweer vergeten ben. Zelfde met yoghurt spuugt ze ook uit of slaat de lepel wel. Kortom, wie heeft de gouden tip haha? Brood spuugt ze ook uit maar dat stopt ze vaak weer terug. 

Mariekesept: hij heeft in ieder geval persoonlijkheid!
Leuk Kusjem, ook nog even lekker weg. En ook al zo'n snelle Jelle!
Anemoontje: geen tips.. Kan het zijndat ze een vervelende ervaring met eten heeft opgedaan dat het nu moeizaam gaat?

Anemoontje he bah t zit niet mee he. Ik heb ook geen tips helaas. Wat hier goed werkt is het eten zelf laten pakken maar dat heb je al geprobeerd begrijp ik. Lastig hoor.
Maandag is het zover, dan gaan we op vakantie. Ik kijk er naar uit maar vind t ook best spannend. We hebben drie helse weken achter de rug met dramatische dutjes en nachten. Ik kreeg m hooguit 2 x 30 minuten per dag in slaap en dat was nog in de draakdoek ook. Blijven bouncen want zodra ik stopte was hij direct wakker. 10 kilo, best pittig. En nu sinds 3 dagen ineens weer prima dutjes (voor zijn doen dan hè. Iemand met een goede slaper zou ervan schrikken haha). De nachten zijn nog rommelig en we moeten minimaal 3 a 4 keer heen en zijn dan 10 tot 30 minuten bezig met sussen. Maar goed. Het gaat de laatste dagen echt wel beter maar dat maakt wel dat ik het wat spannend vind om op vakantie te gaan. 
Gelukkig overheerst het gevoel van 'uitkijken naar' dus het komt vast wel goed zodra we er zijn. Nog meer mama's deze of volgende week op vakantie?

Hier ook helaas geen tips Anemoontje. Het is een fase? Ik hoop het voor je en dat ze gauw weer lekker gaat eten.
Hier nog geen vakantie. Wij werken allebei nog even door en gaan dan begin september. We vieren haar verjaardag op een vakantiepark! ? Ik heb er al wel veel zin in!
Het is toch niet te geloven dat we al van: ik heb vanmorgen een zwangerschapstest gedaan" naar "hij/zij wordt bijna 1 jaar" zijn gegaan?!

Prilgelukseptember fijne vakantie alvast! Waar gaan jullie naar toe? Snap dat je het spannend vindt.
wij zijn nu al een week op de Veluwe en blijven nog tot volgende week. Heerlijk hier. Lekker fietsen, wandelen, een speeltuintje met zandbak voor de deur en een verwarmd buitenbad. Hier gaan de nachten niet best (was thuis al de laatste periode niet maar op vakantie weinig verschil) maar wat het verschil met vakantie is, we hoeven helemaal niks en gaan dus evt lekker zelf smiddags liggen doezelen in het zonnetje haha.. verder gaan de slaapjes hier overdag nu beter, maar misschien ook omdat we van 3 naar 2 dutjes zijn gegaan. 

anemoontje hier ook geen tips, lastig!! 

Terug
Bovenaan