Baby’s geboren in september

Ik vind de ruimte ook niet zo groot om op te stappen met zo'n mamafiets idd. Had het ruimer verwacht. (heb een gazelle bloom en een zitje van bobike). 

Wij gaan niet op vakantie. Ik vind het niet echt nodig met zo'n uk. Keertje fietsen en naar de speeltuin zijn ook al een avontuur ?. Daarnaast werk ik nu wat meer om de magere Corona maanden in te halen dus ik wil nu ook geen vrij nemen. Wie weet in de herfstvakantie. Jullie plannen klinken wel heel leuk! Wij willen volgend jaar misschien naar Texel. Dat vinden we zelf heel leuk en ik denk dat hij tegen die tijd met de boot ook wel spannend vind. 

Ik heb mijn normale fiets gehouden en kan inderdaad alleen met moeite tussendoor opstappen, dus zwaai mijn been er overheen. Wij zaten nog te twijfelen over een moederfiets daardoor, maar als ik jullie berichten zo lees laten we dat maar zitten. Alleen hoe gaat het straks met twee babies? Ons meisje vindt het echt heeeerlijk op de fiets, maar alleen zonder windscherm. Ze wil blijkbaar graag de wind in haar gezicht voelen, steekt dan zo haar handje omhoog, en laat deze op en neer golven ? Het gaat ook wel steeds sneller om haar erop en eraf te zetten, dus ik pak wat makkelijker de fiets. 
Ik vind het juist zo leuk om met de baby ergens anders te zijn. Zeker omdat wij met een ander gezin gingen met twee kindjes was het hartstikke gezellig. Maar wij doen het echt voor onszelf en niet per se voor die uk, al denk ik wel dat ze een leuke week heeft gehad. Wij waren in de Vechtstreek en in het najaar zitten we aan de kust. Toch allemaal leuk en nieuw voor haar! Dus ik mis het buitenland niet hoor, haha. Lekker kneuterig.
Opa en oma passen nu weer op. Ze durfden dat een tijd niet vanwege corona (prima hoor, ben blij dat ze verstandig doen), maar genieten nu weer erg van hun kleindochter. Ben blij erom want wij deden die periode dus alle zorg zelf en ookal vind ik het genieten, is het ook erg fijn als iemand anders de zorg af en toe overneemt. En je werk lijdt eronder natuurlijk. Iedereen zit nu weer wat beter in z'n vel. Afgelopen week hebben wij onze eerste trouwdag gevierd, mijn man noemde mij weer eens bij mijn naam ipv 'mama zus, mama zo' toen merkte ik wel dat we iets te veel alleen in die ouder-rol zitten. Onderhand hebben we ook wel weer wat ruimte om aan de relatie te werken. Hoe gaat het met jullie partners?

Hier zit ze ook al achter op de fiets. Op mijn fiets mocht geen zitje op het stuur. Las bij Urban Iki dat ze vanaf 9kg zowel voor als achter mochten en gelukkig woog ze al zoveel. ?
Tuurlijk is het leuk als ze voor je zitten, maar achterop is net zo gezellig hoor. ? Ze kletst en zingt en lacht en heft haar handje op. Zo leuk!

Hebben jullie dat allemaal met die mamafietsen met te weinig opstapruimte? Ik dacht dat die juist extra ruimte hadden? Ik heb een gewone fiets (gazelle) met voor- en achterzitje. Altijd prima op gefietst met 2 kids tegelijk. Ook qua stabiliteit.
Vorige week even met de kids naar de middelbare school gefietst voor de route. Kleine voorop. Heen 50 minuten, terug 50 minuten. Op de terugweg dacht ik 'oeps.. dit is eigenlijk best wel lang zitten voor haar'.. ? Officieel toch veel te lang?? Maar het ging goed. We hadden ook een kussentje mee voor evt. in slaap vallen. Maar ze bleef wakker. Scheelt overigens wel dat ze motorisch verder is dan haar leeftijd en goede sterke spierspanning volgens kdv. Ze heeft daarna wel 2,5 uur geslapen.. ?
Ik kan niet wachten tot we even op vakantie gaan. Maar wij wonen en werken op 1 plek dus dan heb je afentoe echt even fysiek de afstand nodig.
Hier merken we trouwens op dat ze steeds meer begrijpt. Ze weet bijvoorbeeld koeien aan te wijzen op het yoghurtpak, zelfs die kleine symboolachtige (in logootje), als je vraagt 'waar is de koe'? Op plaatje met koe en hond onderscheidt ze ze van elkaar als je ernaar vraagt.
Ze onderscheidt ook alle gezinsleden als je vraagt 'waar is ..... (naam)'?

Leuk dat ze meer gaan begrijpen hè? Dat merken we hier ook.
Eindelijk, eindelijk kan hij zwaaien haha. Vandaag zwaaide hij fanatiek naar alle dieren in zijn boek. Toen hij opkeek omdat mijn man de trap opliep zei ik: papa is weg. En toen begon hij ook te zwaaien. Dus ik denk dat hij het ook echt 'snapt'. 
Iemand vroeg hierboven hoe het met met de partners gaat. Ik vind het eerlijk gezegd pittig voor je relatie zo'n kleintje. In een tijdschrift las ik laatst een kop als 'baby 1 jaar, ouders uit elkaar'. Ik merk dat we wel veel tijd doorbrengen maar weinig écht tijd voor elkaar hebben. Ik vind het ook lastig om de kleine weg te brengen en in deze Coronatijden ga/ging je ook niet zo snel uit eten ofzo. 

Naast tijd voor je partner is tijd voor jezelf natuurlijk ook belangrijk. Ik heb volgende maand een weekendje weg staan met een vriendin. We zouden eigenlijk gaan festivallen, maar dat gaat niet door. Het hotel kon niet meer geannuleerd worden dus we gaan gewoon lekker een avond bijkletsen. Super gezellig maar toch zie ik er een beetje tegenop om een nacht weg te zijn bij die kleine ?. Loslaten is echt zo niet mijn specialiteit. En dan moet ik daar kolven,.. bleh. ?

Wel heel leuk dat je gaat Zazou. Als je eenmaal weg bent is het vast heel fijn! Wat leuk dat je zoontje nu ook zwaait!
Mijn man en ik hardlopen/wandelen samen een paar keer in de week. En elke avond heerlijk met z'n tweeën op de bank een goede serie kijken. Als de kids op school zijn lunchen we ook afentoe buiten de deur. Dan is de kleine boef er wel bij, maar toch ervaren wij dat wel als echt tijd samen. We hebben dan ook goede gesprekken, kleine krijgt daar nog niets van mee. Voor nu is dit prima. Wat ik eerder merk is dat ik alleen-tijd nodig heb, dus even zonder iemand om me heen.

Wat goed zeg dat ze al zoveel begrijpt Eefje. Hier wel het gevoel dat ze meer begrijpt, maar dan vooral woorden als boterham, eten, fles. Als ik zeg waar is de beer gaat ze er ook heen. Maar veel ander speelgoed doet ze dat niet. Kom ik net achter, want eigenlijk ook niet geoefend haha. 
Ze geeft de beer kusjes als ik het vraag, maar ons eigenlijk nooit, twee keer ofzo gedaan. Eigen willetje, maar dat is ook goed natuurlijk ;) 
Bij ons wel herkenbaar dat we minder aandacht voor elkaar hebben als partners. Wij hebben onlangs date night geintroduceerd. Als kind op bed gaat, gaan wij lekker borrelen en een van de twee zorgt voor het eten. Of dat nou bezorgd wordt of je kookt. Binnenkort ook maar eens samen een nachtje weg. Door de corona is dat ook niet gebeurd. 

Ons meisje zwaait trouwens ook sporadisch. Weet niet of ze het niet begrijpt of geen zin in heeft. Ik vroeg het laatst aan cjg toen zeiden ze, is pas een motorische mijlpijl bij 12 maand. Volgens mij kunnen de meeste het wel eerder, maar ik laat het maar los. Uiteindelijk zal ze het ooit echt doen als ik het vraag?

Terug
Bovenaan