Baby’s geboren in september

Typisch, wij hadden hier ook voor het eerst een ziek meisje. Ook 39,5 graden koorts. Ik heb zo vaak getwijfeld in het verleden of ze wellicht koorts had, maar nu het echt zo was, voelde ik het echt wel heel goed! Zo! Wat kan zo'n kindje gloeien...
Het begon woensdagavond en nu vandaag is ze voor het eerst weer een beetje actief. Ik had echt met haar te doen. Ze hing alleen maar op mij, weinig eten en drinken en veel slapen. Maar gelukkig is ze er weer!
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik vind dit dan zieliger dan de prikjes of de hielprik toen. Zou het graag van haar wegnemen, ze was zo'n slap popje. Mama heeft wel een paar traantjes gelaten hoor... ?

Zielig al die zieke kindjes! Die van ons is ook nog nooit ziek geweest... Onderhand denk ik mag het een keer gebeuren dan hebben we dat ook maar gehad! Nu blijf ik een beetje bang.. ;) 
Ons meisje heeft wijzen ontdekt en doet écht niets anders meer, haha. De hele dag naar alles wijzen en zeggen: dè (die), da (daar).  Wij proberen te gokken op wat ze bedoelt maar soms echt geen idee haha. Andersom werkt het wel, als je vraagt 'waar is papa/beer/de vogel?' dan wijst ze (meestal) de goede kant op ? Bij jullie ook al wijzers?

Mini wat schattig! Hier wel eentje die wijst, maar nooit de goede kant op ?. Hij begint wel steeds meer te kletsen en pabapaba en manamana, maar ook dit zelden richting de juiste persoon haha!
We zijn vandaag naar de huisarts gegaan omdat het dag 3 was van koorts + al 3 nachten amper geslapen. HA dacht aan oorontsteking toen ze zijn huil hoorde, maar zijn oren zagen er prima uit. Ze dacht wat opgezette klieren te voelen in zn nek maar hij brulde flink dus zeker weten wist ze t niet. We moeten nu urine opvangen om een blaasontsteking uit te sluiten en hebben ibuprofen gekregen omdat sommige kindjes daar beter op reageren dan op paracetamol zetpillen. 
JoyceJ sneu he, die zieke kleintjes. Je wilt zo graag iets voor ze doen maar je kunt t niet wegnemen. Hier zit hij zichzelf ook ontzettend in de weg. Helaas lukt het hem zelfs nu, met flinke koorts, nog steeds niet om te slapen. Het zou hem zo goed doen. Maar idd, niet eten en drinken, niet slapen, alleen maar hangen bij mij en gloeiend heet. Sneu.
Na 2 x ibulrofen te hebben gegeven had ik wel vanmiddag voor t eerst sinds dagen mn vrolijke ventje weer een beetje terug. Dus ik hoop dat hij vannacht weer kan slapen en zich morgen stukken beter voelt.

Beterschap allemaal!! Klinkt wel heel zielig prilgeluk. Gelukkig heb je iets gekregen en lijkt het aan te slaan.
hier zijn mijn zoontje en ik beide van het braken af. Och wat was dat zielig. Zo sneu hoe hij schrok van het moeten braken. Echt echt echt heel naar. 
nu wij beiden beter zijn is mijn man ziek geworden ? denk toch een buikgriepvirusje. We hebben alledrie vannacht amper geslapen. Duik er dus zo maar in ?. Hoop snel allemaal beter. 

wat knap minni dat wijzen! Dat doet hij hier niet. Wel inderdaad mama, baba (papa?) en toi toi toi roepen. Verder ging hij vandaag een aantal keer ineens "los" staan. Vond ik toch wel heel spannend ? gelukkig zachte landingen met de pamper..

Ah wat sneu het overgeven en de hoge koorts. Zo ziek hebben wij het ook nog niet meegemaakt, lijkt me heftig om je kleine zo te zien. Beterschap allebei ? 
@minni wat leuk dat wijzen en dat ze ook al wijst naar jullie. Bij ons toevallig sinds even het wijzen ook begonnen, maar nog niet dat ze ook wijst naar papa als ik zeg waar is papa ;) Inderdaad wel veel met Da en dan wijzen. 

Het trap spelletje laat bij ons wel weer blijken hoe duidelijke wil ze heeft. Op de tweede trap daar zitten gaten tussen de treden, en steeds ging ik, vriend of wie er bij ons was dan zijn gezicht laten zien door een trap eronder te staan. Vandaag was tante even naar de wc toen we bij trap 2 aanbeland waren. Begint mijn dochter toch dramatisch nep te huilen. Dus ik zeg tegen mijn zus 'kom is naar boven kijken of dit is om haar zin te laten merken'. En ja hoor weer kei hard lachen. Pfoeh dit wordt mij er eentje straks in de peuterpuberteit ? Ze gaat ook al voor de deur zitten huilen als ze de tuin in wil. Helpt wel dat we haar begrijpen op deze manier ? 

De heftige dagen lijken weer voorbij. Achteraf bleek hij de zesde ziekte te hebben. Komt vaker voor bij baby's, al krijgt niet elke baby het. Jeetje wat is hij er beroerd van geweest.
Op dit moment alleen nog ontzettend verkouden. Hij krijgt amper lucht door zn neus dus eten en drinken doet hij liever niet. Hij heeft ook nog uitslag over zn hele lijfje maar gelukkig betekent dat dat het einde in zicht is. Het begon met 39,5 graden koorts, toen stopte hij met eten en drinken, toen hoestbuien en opgezette klieren en de laatste fase is dus uitslag in de vorm van rode (niet jeukende ?) bulten over zn hele lijf. Echt heel sneu. Maar zoals ik al zei het gaat nu sinds gistermiddag al veel beter en heb mn vrolijke ventje weer even gezien. Want dat ook, wauw, hoe chagrijnig kan hij zijn ?. 
Hoe is het met de andere zieke mama' en baby's? En met de gezonde haha. Komen weer hoge temperaturen aan.

Prilgelukseptember Ah wat sneu de 6e ziekte! Hopelijk is het snel voorbij en heb je weer een vrolijk mannetje!
Indy is weer opgeknapt. Die had gisterochtend voor het eerst weer eens lekker 's ochtends een hele boterham weg zitten smikkelen. Dus het heeft wel eventjes geduurd voordat ze weer de oude was. Maar was het nou is geweest... ??‍♀️ 
Kruipen heeft mevrouw nu ook ineens helemaal door. Ze is ook al bijna 1, dus het mag onderhand wel. ? Ik was vanmorgen aan het stofzuigen en steeds als ik achterom keek, zat ze er weer. Heel creepy! ?
Maar meer ga ik vandaag niet doen. Lekker poedelen in Indy dr zwembadje vanmiddag. Rustig aan allemaal en fijn weekend!! ?

Terug
Bovenaan