Baby’s geboren in september

Ik maak nu ook diepvries groente en fruitsmoothies met yoghurt en wat meer die groene bladgroenten. En toch voornamelijk veel zacht groente en fruit in lange stengels gesneden: mango, avocado, watermeloen, tomaten, ananas, vijgen, bieten, nectarines of pruimen. Blauwe bessen zijn ook een succes (in tweeën of vieren dus wel werk ?). Misschien staat er nog iets interessants tussen :p
Als je wat tijd over hebt (haha): vegetable flatbreads van green kitchen stories. In reepjes :)
Of (pannen)koekje van havermout, ei en banaan.

Ha Dames
Ik ben benieuwd of 1 van jullie tips heeft. Omdat jullie kindjes motorisch al wat verder zijn hebben jullie dit vast ook meegemaakt ;). Nu onze kleine vent kan staan wil hij dus niet slapen maar alleen maar staan. Ik leg hem weer op zijn buik maar binnen een minuut staat hij weer.  Hij gaat net zo lang door tot hij staat te wankelen van vermoeidheid, en dus ook omvalt en zijn hoofd stoot. Het heeft net meer dan twee uur geduurd voordat hij aan zijn middagslaapje begon ???.
Het is een fase zeker??

Zazousept je zegt het zelf al haha een fase was dat hier ook inderdaad. Nu ook nog wel staan hoor, maar aangezien hij nu zelf kan gaan zitten kiest hij na een tijdje jengelen eieren voor zijn geld en gaat hij lekker zitten om vervolgens te gaan liggen. 

Onze dame gaat snachts zitten. Ik heb nu een extra lange slaapzak die ik onder het bed doe. Kijken of dat helpt. Maar het is een fase dus zal vanzelf wel weer over gaan. Bij ons zat ze vanochtend in bed te slapen dus het is toch wel vermoeiend haha

@zazou misschien komt het dan nog, dat zitten en daarna lekker gaan liggen. Staan is natuurlijk ook veel leuker dan zitten haha ;-) 
fijn hè dat het weer wat afkoelt. Nog steeds wel warm maar gelukkig weer iets normaler. We hebben hier echt 3 weken gehad met iedere nacht minstens 1uur een spokend kind. Van 2.00 tot 3.00 of van 3.00 tot 4.00.. verschrikkelijk. Gelukkig heeft hij nu "al" 2 nachten doorgeslapen. Wel geregeld om half 6 wakker maar zooooooveel beter dan gebroken nachten. Hoop dat deze fase nu voorbij is ??

ZazouSept hier was dat toen ook zo toen ze het net kon. Ik liet het soms wel eens gaan en uiteindelijk was ze zo moe dat ze wel ging slapen. Nu gaat ze af en toe nog een keer staan maar nu ze het zo vaak/snel kan overdag en doet, doet ze in bed veel minder. Dus denk idd een fase, haha...
Mijn man is op moment énorm druk op zijn werk en maakt hele lange dagen. Ik sta er thuis dus 90% van de tijd alleen voor, ik merk dat ik het best vermoeiend vind. Ze staat/kruipt overal heen en klimt nu overal bovenop dus ik kan haar geen seconde meer uit het oog verliezen. In de box wil ze lang niet altijd meer spelen en in de kinderstoel kan ik haar inmiddels niet meer even rustig neerzetten want daar klimt ze ook uit? Soms voel ik me net zo'n politie-agent die continu moet zeggen wat niet kan/mag, echt vermoeiend. In huis kan je daardoor soms heel weinig doen en als ze dan slaapt (nog 2x per dag gelukkig wel ?), dan wil je ook wel eens 1 seconde niks doen... Pff, herkennen andere moeders dit? Ik vind het ook niet fijn dat ik soms dan even chagrijnig tegen haar doe maar soms raak je gewoon even geïrriteerd, helemaal als je moe bent?
Bedankt btw voor de tussendoortjes tips! Zijn hier nog moeders die borstvoeding geven? Hoe vaak nog en wanneer gaan jullie stoppen? Ik tik morgen de 11 maanden aan.. super blij mee en eerlijk gezegd ook wel beetje trots op? Maar langzamerhand merk ik dat ik straks met 1 jaar wel echt wil gaan afbouwen, denk alleen dat mijn dametje daar nog niet zo blij mee is, die vindt het nog veel te fijn ??

Zazou hebben wij ook gehad. Continu staan en niet zelf weer gaan zitten terwijl hij dat wel kon. Fase. Duurde denk ik een week of 3, misschien een maandje? En nu gaat hij wel zelf zitten en weer liggen.
Juffielies hier ook ontzettende rotnachten achter de rug. En dan niet een uurtje spoken, maar een 1 tot 1,5 uur slapen en dan weer een half uur huilen. Uur slapen, half uur huilen. Echt van 19.00 tot 07.00. 4 nachten lang. Vannacht zijn mijn ouders vanuit hun vakantiewoning naar huis gekomen om het 1 nacht van ons over te nemen zodat wij even konden slapen. Morgen begint het werk weer (hier ook een juffie ?) en moest op zn minst 1 nacht slapen sinds die 4 nachten van sprokkelminuten. Hij heeft ook weer koorts dus t helpt allemaal niet mee. 
Ik herken het wel hoor Mientjee, het niet hebben van tijd. Slaapt ie eindelijk, dan heb ik toch echt geen zin in die stapel was. De bank roept harder ?. Ik geef er aan toe. T komt allemaal wel weer haha.

Terug
Bovenaan