Baby’s geboren in september

Herkenbaar hoor Mientje, dat je soms wat meer kortaf reageert dan je zou willen. Ik had dat gisteren met dat maar niet willen gaan slapen. Werd ik ook geïrriteerd van. Hij kan zelf gaan staan en ook zelf weer gaan zitten maar blijft dat dus 100 keer doen en slapen ho maar. Het zal inderdaad wel beter gaan als de nieuwigheid eraf is. Ik heb hem vanmorgen maar bij mij in bed genomen, toen vond hij wel de rust om zich eraan over te geven om te gaan slapen. 

Hier ook nog borstvoeding: 2 per dag. Dit zijn de enige melkvoedingen die hij drinkt. Verder krijgt hij water (of thee). Ik snap dat je trots bent op 11 maanden borstvoeding. Heel fijn dat dat gelukt is. Ik zit nu op 10,5 maand en vind het nog heel fijn maar denk idd ook wel eens aan stoppen als hij 1 is. Misschien eerst nog afbouwen naar 1 voeding,... De laatste keer zal ik denk ik wel moeilijk vinden. En jij?

Fijn dat het soms herkenbaar is ZazouSept! Ga jij ook door tot 1 jaar sowieso? ? Bij mij krijgt ze nog wel 5x borstvoeding per dag?, vaste voedsel ging tot 10 maanden zeer matig. Men zei ja als je veel bv geeft, heeft ze ook geen trek in vv. Maar dat werkte bij mijn dochtertje absoluut niet; ook al was ze hongerig, dan ging ze absoluut niet meer vv eten en wachtte ze net zo lang tot ik haar bv gaf. Maar nu sinds een maand gaat het gelukkig steeds beter, alleen avondeten nog niet echt. Wat is jouw schema als ik vragen mag? Misschien kan ik nog wat inspiratie opdoen? Of de rest die dit leest, wat is het bij jullie? Ben ff benieuwd! Hier als volgt:
07.00u borstvoeding
08.30u fruit (soms met yoghurt) Brood wil ze in de ochtend (nog) niet, vaak zit ze ook nog aardig vol van de bv
09.00u slapen, vaak tot 11.00u
11.30u 1 boterham met pindakaas/ei/avocado/appelstroop (1 van deze beleg)
12.00u borstvoeding 
14.00u tussendoortje (bijv. Cracker/rauwkost/maïsfinger/nog wat fruit)
14.30u slapen, vaak tot 16.00u
16.00u borstvoeding 
17.30u avondeten (meestal maar een aantal happen, behalve als ze ineens een goede bui heeft). Vaak wat yoghurt na
18.45u borstvoeding en daarna naar bed
Dan vaak nog 1x 's nachts borstvoeding (vaak wordt ze nog 1x wakker, zo kom je dus op 5x)

Bij ons is het schema:
- borstvoeding en opstaan 
- ontbijt: fruit met kwark of bijv banaan-ei-pannenkoekjes
- ochtendslaapje
- lunch met twee boterhammen met boter/appelstroop/avocado/vis/beleg van de kleine keuken 
- middagslaapje 
- avondeten: groenten met (zoete/gewone)vaardappelen/pasta/couscous etc. Heel af en toe zit er vlees, vis of ei doorheen. 
- voor het slapen gaan nog een borstvoeding.
Zoals je ziet eet hij flinke porties maar geen tussendoortjes. Hij drinkt gedurende de dag water en heel soms thee. 

Hopelijk heb je er iets aan! 

Ha dames, welkom in de wereld van de ogen in de rug hebben.. hihi. Ik ook weer hoor, oh wat waren mijn oudsten al zelfstandig! Moet dus weer wennen. Moet er niet aan denken er nu 3 onder de 4 te hebben gehad! Laatst moest ik toch weer aan een 4e denken, omdat madammeke straks echt alleen opgroeit, maar nu denk ik: nee. Ben blij dat ze 1 wordt en straks gaat lopen, praten. Ook al heb ik erg genoten van dit jaar! En ik herken het helemaal.. als ze slaapt wil ik heel graag eerst even níets doen. En tip: probeer de box er zo lang mogelijk in te houden. Ik heb ze er tot 2,5 jaar in gehad. Nu ook wel eens protest, maar ze leren het ook hoor. Dat dat even het plekje is als mama naar boven moet. Je kunt ze idd niet zomaar meer alleen laten. En dan maar even protest. Maar je kunt anders helemaal niets meer zonder kind op je heup.
Zijn jullie kids weer beter? Vorige week naar het kdv geweest en volgende dag werd ze wakker met verhoging/koorts. Sinds donderdag wat op en af qua temperatuur, maar geen rode vlekjes en ze is vrolijk, slaapt, eet/drinkt.
Wij zijn nu even weekje weg.. heerlijk..
Marieke: wat leuk.. nog een jongetje+ Gaat alles goed??
En wat knap van de borstvoeding bv-ende dames!

Zeg dames, ik vroeg me ineens af: nu onze ukjes binnenkort een jaar worden,.. gaan we dan een nieuw topic starten in de dreumes-groep? Zo'n gek idee dat onze kleintjes binnenkort officieel geen baby's meer zijn!!! Ik merk dat ik het wel nog steeds leuk vind om jullie ervaringen te lezen dus wat mij betreft gaan we nog even verder ?

Hier ook nog eentje die nog 11 maanden moet worden. Hij is van 27 september. Maar ik verhuis ook mee. Toch fijn om tips en ervaringen te kunnen delen en vragen. En geen baby meer, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht. 
Wat een sprongen op dit moment. Stapjes langs de bank. En tussen de bank en salontafel heen en weer (mits die binnen handbereik is). Op zijn hurken zitten. Er gebeurd van alles. Echter klappen en zwaaien heeft hij nog steeds geen interesse in haha.
Ik weet niet meer wie het vroeg over de tussendoortjes. Druiven zijn hier favoriet. Ook heb ik koekjes die gezoet zijn met appel. En nog steeds vindt hij de maïsfingers heerlijk. Die geven nu ook minder rotzooi. Ik maak er stukjes van en die leg ik voor hem neer.

Terug
Bovenaan