Baby’s geboren in september

Ons meisje wil nu ineens regelmatig niet meer het tweede slaapje doen. Gaat dat omschakelen naar 1slaapje een halfjaar duren? ? Dat is toch pas met anderhalf jaar? Ongeveer natuurlijk. 
Zijn er nog meer kindjes die het middagdutje willen overslaan?

Mijn dochter volgende week 11 maand doet nog 3 dutjes. Tussen 16.30/17.30 nog een powernap. 
Wanneer gingen jullie kindjes over naar 2 slaapjes?

Minni: volgens mij is dat een fase ja! waar je even doorheen moet. Het is nog wel erg vroeg ja voor 1 slaapje haha. Heb wel vaker gelezen dat ze even tijdelijk tegen stribbelen. 

gebruiker 101: normaal gesproken is het rond 8 maanden, maar als jullie kindje dat slaapje gewoon wilt doen en dan alsnog de nacht goed slaapt en de ochtend niet vroeg wakker is prima toch? Hier doen we het wel is als het 2e dutje kort was want anders is dr wwkkertijd naar de avond te lang.

@minni hier ook steeds vaker lastiger 2de slaapje. Vooral als het eerste slaapje langer dan anderhalf uur is.
Gevolg, laat 2de slaapje en veel later slapen in de avond (as we speak net naar bed gebracht, half 9 ipv 7 uur). Morgen heeft ze dan wel weer 2 langere slaapjes nodig.
We zijn 't eerste slaapje als 't kan wat aan het rekken, naar half 11 /11 uur nu, en kijken per dag naar wat ze nodig heeft. Ik vond 't ook vroeg maar ze zat ook al wel snel op 2 slaapjes ipv 3

Hier is het tweede slaapje soms ook een probleem Minni, maar andere dagen slaapt hij gerust 2 X 2,5 uur dus ik denk er nog niet aan om naar 1 slaapje te gaan. Wij zitten hier wel al heel lang op 2 slaapjes gebruiker. Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren dat hij drie slaapjes deed. Volgens was dat nog in de tijd dat ik niet echt een schema had en hij nog in zijn box/in de kinderwagen/op het speelkleed/ op mij sliep ?.

Hier zitten we ook een beetje op de wip qua slaapjes. Ze sliep altijd heel veel, overdag ook. Maar ineens weer is ze haar eerste slaapje vooral aan het spelen met de knuffels en niet meer willen slapen. Dus ik probeerde 1 slaapje afgelopen zondag. Dat ging hartstikke goed! Van 7.00u tot 12.00u wakker en daarna van 13.30u tot 18.30u.
Maar na een paar dagen kinderdagverblijf was dat toch weer een beetje te veel van het goede. Toen duidelijk weer 2 slaapjes overdag nodig. Dus ik merk ook wel dat er verandering in komt, maar we zijn er nog niet.
En jaaa, bijna dreumes! Ongelofelijk. Als ik zie hoe m'n meisje tijdens het avondeten in haar stoel zit te dansen en zelf haar eten naar binnen zit te werken denk ik, when did this happen?? ?

Terug
Bovenaan