Baby’s geboren in september

Wat een verschillen allemaal. Hier is onze zoon over 1.5e week jarig. Nu dus 11,5e maand en hij doet nu denk ik ongeveer een maand 2 dutjes. Daarvoor altijd 3. Zo zie je maar dat de behoefte van ieder kind anders is. 

Wat een gek idee dat we inderdaad weer van groep gaan verhuizen. Ik vind het echt super dat we zo'n actief topic blijven houden! 
Wij tellen ook af naar zijn verjaardag, zondag over twee weken is het zo ver. Vorige week de uitnodigingen verzonden en gister alles weer moeten annuleren door de nieuwe regels. Heel erg jammer maar het is even niet anders dit jaar. We vieren het nu klein met alleen mijn ouders, zus en mijn neefje. Volgend jaar groot feest!
Hier ook nog twee dutjes (maar dat doet hij als sinds 5 maanden geloof ik..). Ik heb wel het idee dat hij 's ochtends steeds wat vroeger wakker wordt wat een teken kan zijn om naar één slaapje te gaan. Maar die overgang lijkt me pittig. Nog even uitstellen ;-). Hij is ook zo vreselijk actief de hele dag dat ik niet zou weten hoe hij het moet volhouden tot de middag om te slapen. Hij klimt nu op de bank (kan er uiteraard nog niet zelf af dus is lichtelijk problematisch haha) en loopt aan de hand door de kamer en buiten. Nog wel korte stukjes. Hij wordt enorm gefrustreerd als hij niet veel kan bewegen dus ik ben redelijk gebroken aan het einde van de dag, wat een energie heeft hij. We hebben nu een Smarttrike gekocht en zijn heel veel buiten. 
Zijn er hier al baby's die langzaam overgaan op normale melk? Ik zit er aan te denken om de ochtendfles 50/50 te gaan doen. Misschien zijn hier al ervaringsdeskundigen!?

Wij zitten ook pas een maand op 2 slaapjes. Daarvoor ook nog 3 nodig. Gewoon doen wat goed voelt.
Hier ook zo'n actief kind. Kan niet stilzitten. Knuffelen is er hier dan ook niet bij, dan wurmt hij zit al los om weer wat te doen. Hele dag door overal staan en stapjes langs zetten. 
Helse nacht gehad vannacht. Onrustig en zelfs met hem beneden gaan zitten. Ook al 7x gepoept sinds gisterochtend.... zijn 2 voortanden zijn tegelijkertijd door. Maar nu vermoed ik dat er misschien nog wel iets aan komt. We zullen zien. 
Jeetje de eerste zijn echt al bijna jarig wat leuk. Wij hebben al een loopwagen gekocht voor zn verjaardag, maar ben benieuwd of we daar nog 1,5 maand mee wachten aangezien hij nu al langs de bank stapt. Wat kopen jullie voor de eerste verjaardag?

Majom ik herken alles wat je zegt haha. Alleen nog tijdens z'n flesjes ligt hij lekker bij ons. Anders ook nooooit en altijd actief. Heftig zo'n nacht.
marieke wij zijn nog niet over op gewone melk, dus geen advies. 

Een loopwagen heeft hij hier inderdaad al gehad en wordt volop mee gespeeld. Wilde daarmee niet wachten tot z'n verjaardag omdat hij hier ook al veel aan de hand en langs de bank stapt. Hij speelt er graag mee.
we hebben besloten zelf nog even geen cadeau te geven. Hij heeft of krijgt echt alles al (loopfiets, schommel, watertafel enz...) . maar even afwachten wat hij over een tijdje echt leuk vindt. Vind het ook zonde om cadeaus te kopen waar hij niets mee doet... hij speelt nu het liefst met een lege fles en een garde ? 

Mariekesep Ik ben een tijdje geleden begonnen met een beetje gewone melk aan te bieden bij de middagboterham. Gewoon in haar rietjesbeker en zomaar net een bodempje. Om te wennen. En dat gaat best goed. De eerste keer zag je dr kijken van wat heb ik nou? Want ze is gewend dat er water uit de beker komt. ? Maar ze had het al gauw door. Probeer dus nu steeds een beetje meer te doen.
Voor Indy's verjaardag heb ik een online cadeaulijstje gemaakt met zo'n 7 cadeautjes erop. Dat leek me meer dan genoeg. Voor het overige een bijdrage voor de spaarrekening gevraagd. Wat dingen van V Tech zodat het zowel leuk áls leerzaam is. En een voorleesboekje. En alvast een potje! ? Kan er maar alvast zijn! ? Maar wat wij haar zelf gaan geven weet ik nog niet. Daarnaast is het even afwachten of we haar feestje wel gaan vieren...
Toen ik net zwanger was, is mijn schoonmoeder overleden aan die vreselijke ziekte en nu blijkt mijn schoonvader ook ziek te zijn. Vanmiddag weten we meer, maar waarschijnlijk is het een hele slechte vorm en is het niet goed. Als het echt slecht nieuws is weet ik niet of we over 3 weken een feest gaan geven. Heel zonde natuurlijk, maar gelukkig is Indy nog zo klein dat ze het hopelijk niet zo mee krijgt. We wachten af....
Nog 1 vraagje. Waarschijnlijk weet ik het antwoord al (het is een fase?) maar gooien jullie kindjes ook zo graag het eten over het randje van de kinderstoel om te kijken waar het dan terechtkomt? ? Avondeten is momenteel vooral veel spelen met dr eten ipv het opeten. Ook elke hap die ze krijgt pak ze weer uit haar mond om het óf opnieuw in dr mond te steken (zelluf doen) óf om het weg te gooien. Met een prakje andijvie zorgt dat natuurlijk voor lekker veel prut overal. Op de grond, in het haar, op de koelkast, overal! ? Het toetje daarentegen gaat er wel goed in. Alhoewel ze dan ook steeds probeert de yoghurt uit dr mond te "pakken". Nee lieve schat, dat gaat niet!
Tips iemand? Of herkenbaar??

Ah hij is dus niet de enige. Ja inderdaad dat soort nachten hakken er wel weer in. En ik vrees voor nog meer nachten. Overdag is slapen vandaag ook een ramp. Gelukkig heb ik al weekend. 
Stappen jullie kindjes ook al echt achter de loopkar? Of dat nog niet.
Helaas hier geen ervaring Marieke. Hier nog steeds Pepti voor koemelkallergie. Na onze vakantie hebben ze bij het kdv per ongeluk een gewone voeding gekregen. Hij zat helemaal onder de uitslag ? Geef wel steeds vaker een beetje yoghurt of kaas, maar gedoseerd. Hoe gaat dat nu bij jou Anemoontje? Jij was daar ook mee bezig toch?
(Nog) niet herkenbaar Joyce. Avondeten gaat hier gelukkig goed. Wel gooit hij bijvoorbeeld een speeltje expres van het dienblad van zijn kinderstoel.

Qua slaapjes zitten wij in principe nog op 2, maar hij weigert al 2 dagen zn eerste of tweede dutje en doet er dus maar 1. Helaas is dat ene dutje dan ook maar 50 minuten dus waren twee pittige dagen. Gelukkig in de nacht bijgetankt en niet gespookt. Schijnt met de 12 maanden slaapregressie te maken te hebben dat ze zelf denken dat ochtenddutje niet meer nodig te hebben. Maar gemiddeld ligt de overgang naar 1 dut rond de 15 maanden volgens mij.
Dat eten van de stoel naar beneden gooien haha! Hij doet het continu. Ik kan er wel om lachen, kleine onderzoeker. Mijn man vindt het minder grappig, die houdt niet van troep. 
Wij geven alleen nog voor bedtijd een fles. De rest van de dag water of halfvolle melk in zn beker. Gaat goed! En ook zeker 4 dagen per week yoghurt. Dat vindt hij echt heel lekker.
Hier wordt goed gelopen achter de wagen. Buiten ook leuk omdat hij dan hele stukken kan lopen. Los staan doet hij nog niet dus op het echte los lopen zullen we nog even moeten wachten maar dat vind ik stiekem niet zo erg ?

Joyce: hier hetzelfde eet idee. Alles weer uitspugen en in haar mond doen, er op slaan, het over de rand gooien, lepel uit hand slaan. Ze eet nu brood van de vork zelf en dat vind ze leuk dus dan blijft het brood zitten in de mond haha. Het zal wel een fase zijn zullen we maar zeggen..

majom: dat is heftig zeg zo'n reactie! Wel meteen een goede test zullen we maar zeggen... wij hadden neocate maar onder begeleiding van de diëtiste inmiddels helemaal over op gewone kunstvoeding en andere melk producten gaat ook goed. Bij onze dochter was het al een twijfel geval dus ik had ook geen grote problemen verwacht!

Terug
Bovenaan