Baby’s geboren in september

Hier as donderdag naar het cb. Een week later is hij 12 maanden dus hier bijna een 12 maanden prik ipv 11 maanden. Ben er voor het laatst met 7 maanden geweest en in de tussentijd niet meer gemeten of gewogen haha dus ik ben benieuwd.. hij was altijd te licht, ben benieuwd wat ze er nu weer van zeggen ;-) 

Wat een verschillen zeg, leuk om te zien. Wij hebben pas in oktober wanneer hij al een jaar is geweest de volgende afspraak bij cb+prik. Erg laat dus. We hebben hem toevallig vorige week zelf gemeten en gewogen. Toen kwamen we rond de 75cm en 10.1 kilo. En hij moet deze week nog 11 maanden worden.

Hoi allemaal!
Voordat jullie overstappen naar het dreumes forum wil ik van de gelegenheid gebruik maken om jullie te bedanken. Al vanaf mijn zwangerschap volg ik jullie verhalen met interesse. Mijn zoontje is van november 2019 dus ik loop iets achter jullie. Dat is heel handig gebleken want zo wist ik een beetje wat ik kon verwachten. Het was vaste prik om het forum eens in de zoveel dagen even door te lezen. Sommigen van jullie hebben het heel pittig gehad met de kleintjes, super veel respect hoe jullie daar mee om zijn gegaan. Ik blijf jullie verhalen met veel plezier volgen. 
Groetjes!

Hé AnoniemJP, leuk dat je van je laat horen. Ik heb hetzelfde gedaan bij een mei/juni 2019 draadje, haha, maar dan stilletjes. Erg handig inderdaad. Ik zou zeggen verhuis mee ;) 
Ik had al het vermoeden dat er nog niet zoveel gevaccineerd was hier omdat ik geen ervaringen tegen kwam. Vind het zelf toch wel weer spannend. Ons meisje is laatst voor het eerst pas een keer verkouden geweest en ik kan er nog niet goed mee omgaan als ze ergens last van heeft. Hopelijk gaat het net zoals bij jou Liesforum :)
Inderdaad echt heel verschillend onze baby's, leuk!

Wat een verschillen met tijdstip van prik ook. Ik liep steeds achter met prik, 5 maanden prik met 6 maand. En nu opeens de 11 maanden prik met 10.5 maand. Die van 14 maanden is al gepland voordat ze 14 maand is. Maar dan zijn we er wel gelijk vanaf! Daarna is pas weer als ze 4 jaar zijn. Ik vind het zo zielig die prikjes, maar het is voor een goed doel. Gelukkig gaat vriendlief mee, ik ga mee huilen namelijk?

Ons mannetje is net 11 maanden en we gaan overmorgen dus dat klopt qua planning eigenlijk wel goed. Ik vind de prikken ook altijd zielig, vooral als het er twee zijn zoals nu. De eerste keer vond ik het ook echt spannend hoe hij zou reageren. Nu ben ik eigenlijk meer benieuwd naar zijn gewicht en lengte. De eerste maanden zat hij op +2 qua gewicht, de laatste paar keer op +1. Ik ben wel benieuwd of dit verandert nu hij wat actiever wordt. En ik hoop stiekem dat hij wat meer in de lengte gegroeid is ;). Voor degenen die al geweest zijn: gingen ze verder nog 'testjes' doen ofzo? Wat vroegen ze uit over de ontwikkeling? 
Ons mannetje kan nu kruipen, optrekken tot staan en een paar stapjes opzij zetten maar nog niet lopen of zelf gaan staan zonder dat hij zich vast pakt aan de tafel/box/zijn ledikantje. 

Wij zijn gister naar t cb geweest. Prikjes waren heftig. Hele dag huilerig en we zijn van 18.30 tot 02.10 bezig geweest hem echt in slaap te krijgen. Hij kreeg hoge koorts en dreef zn bed uit. Nog een uurtje bij ons in bed geslapen maar ook daar steeds jammeren. Uiteindelijk om 01.20 weer in zn eigen bed gelegd. Toen duurde het dus nóg 50 minuten voor hij in slaap viel en bleef. En evengoed was het 06.30 vanmorgen en hij werd huilend wakker. Hij reageert er dus heftig op!
Op de prikjes die hij hiervoor kreeg heeft hij nooit echt gereageerd. Hooguit wat verhoging. Dit had ik dus niet aan zien komen. Maar goed, het is te verklaren dus we moeten er even doorheen. Als hij zich niet lekker voelt slaapt hij nóg slechter (kan dat ? haha) maar hij is dan wel heel knuffelig dus daar genieten we van.
Hij is 77,5 cm en 10,240 kg. Flinke kerel dus. Helemaal mooi op zn lijntje. 

Wij moeten ons om 08:30 melden bij het CB en ik hou m'n hart vast voor die prikken. Ik ga er vanuit dat ik de hele dag een jengelig meisje heb en de nacht niet slaapt. Net als bij prilgeluk betekent ziek zijn hier niet slapen! Pffff. Ben ook benieuwd of ze nog wat testjes toen qua ontwikkeling. Uiteraard ook benieuwd naar de kilo's. Met 8 maanden woog ze al 9.7 kilo. Dikzakje!

Terug
Bovenaan