Baby’s geboren in september

Net bij het cb vandaan 74cm en 7,5 kilo. Toch wel echt weer ondergewicht. Z'n oortjes ook wat rood. Nu zoutoplossing gaan gebruiken de komende 3 weken om te kijken of dat wellicht wat uit maakt, de oren lijken wat geïrriteerd. Daarom misschien ondergewicht: veel energie naar de oortjes. Anders gaat er over 4 weken een diëtist mee kijken of we wat vettere voeding zouden kunnen geven. Meer eten hoeft en kan er niet bij... (2 flessen, fruit, avondeten en boterhammen, tussendoortjes genoeg geven ze aan) hebben ook gewoon een heel energiek mannetje.. hopelijk trekt z'n curve wat bij. 
Vaccinaties  vielen hier tot nu toe mee. Minder gehuil dan de 1e twee keren haha.. 

Wij zijn ook weer geweest. 75 cm en 10,5 kg. Hij zat tussen de 0 en +1 qua gewicht terwijl dat de eerste maanden +2 was dus ik ben hier eigenlijk wel blij mee. Hij was maar 300gr aangekomen tov de vorige keer maar dat zal komen door het actiever worden nu. De vorige keer deed hij behalve rollen en zitten nog niet zoveel ?. Ik vond de prikjes toch weer erg zielig hoor dames,.. echt even slikken. Gelukkig liet hij zich wel goed troosten en ging hij daarna thuis lekker slapen. 

Wat een verschil toch in hoe die kleintjes op een prikje reageren he. Sterkte voor iedereen bij wie het heftig is. Wij zijn pas over een dikke maand aan de beurt. 
Hier ook nog steeds een slechte slaper. Overdag gaat het goed, maar 's nachts vaak eruit. Soms maar een paar keer voor een speen. Soms echt overstuur. Die speen snapt hij 's nachts ook echt nog niet. Overdag krijgt hij ook geen speen meer alleen tijdens slapen. Hij lijkt in de nacht maar niet te snappen dat je die speen kan pakken en in je mond kan doen. Iemand nog tips daarvoor? We hebben al een nachtlampje en glow in the dark spenen.
Vanavond even lekker tijd voor mijzelf. 5 km hardgelopen en nu lekker in bad. Dat laad je weer een beetje op :)

Majom: doet hij het overdag wel als je de speen neer legt? En heb je er meerdere in bed? Wij hebben de regel dat we tot 100 tellen snachts eerder niet gaan.. en eigenlijk heeft ze hem voor die tijd altijd wel weer gevonden. Maar eerlijk. Als ze hem kwijt is raakt ze onrustig huilen en zoeken. Zonder speen is wellicht meer rust. Misschien geld dat voor jullie ook. 11-12 maanden schijnt wel een mooi moment te zijn om te stoppen. 
Heb ook iemand gehoord die een kort speelkoord aan de slaapzak heeft en het kindje zo altijd weet waar de speen is. 

Wij mogen maandag weer naar het cb. Ben ook heel benieuwd. En prikjes!
Hier geen tips voor de speen, Indy duimt. Nog lastiger om af te leren denk ik... ??‍♀️??

Majom is dit iets: https://www.gewoongroener.nl/product/minikoioi-sleep-buddy/ ?
Anders ken ik de tips van een stappenplan (niet uit ervaring, wij zijn met 6 maanden cold turkey gestopt met de speen)
Dag 1 en 2: leg het speentje telkens als je heen moet in de buurt van je kind en help zijn handje naar het speentje toe. Zeg daarbij 'pak het speentje maar'.
Dag 3 en 4: wijs het speentje aan zonder het te verplaatsen en zeg 'pak het speentje maar'.
Dag 5: zeg alleen nog maar 'pak het speentje maar'
Geen idee dus of dit werkt of dat het een utopie is ?. Wie weet.

Bedankt voor het meedenken. 
Overdag blijft zn speentje zitten of valt hij uit en wordt hij er niet wakker van. Van 19.00 tot 1:00 uur gaat het ook goed. Pas daarna begint hij. Er liggen er altijd een stuk of 3 a 4 in zn bed.
Hij heeft al een favoriet knuffeltje. Dat schema ga ik gewoon proberen. Misschien idd een utopie maar als het werkt is het super. 
Fijn weekend allemaal!

Majom, ik ben op een gegeven moment begonnen met de speen aangeven in het handje. Uiteindelijk toen dat goed ging, het speentje naast haar in bed leggen. Beetje helpen af en toe maar dit had ze vrij snel door.  Nu leg ik haar op bed en gaat ze zelf op zoek naar de speen. Ik heb geen glow in the dark of nachtlampje. Lekker bezig hoor, met hardlopen! Goed idee :)

Terug
Bovenaan