Baby’s geboren in september

Ah wat sneu dat hij er zo last van had @prilgelukseptember en voor jullie ook heftig zo'n dag. 
@zazou bij ons was het echt alleen een prikje en geen vragen over de ontwikkeling. Ook geen weegmoment, ze zijn bij ons heel voorzichtig geloof ik. Alles telefonisch behalve de prik.

Wat betreft motorische ontwikkeling heb ik een leuk wetenschappelijk onderbouwd schema. Ik vind deze persoonlijk prettiger dan Oei ik groei, omdat bij Oei ik groei staat vermeld bij bijv. 11 maanden wat het snelste kind doet. Dit is echt met de richtlijnen.
https://www.kennisbanksportenbewegen.nl/?file=9925&m=1584002161&action=file.download

Hoop dat die link werkt en anders kan het via deze https://www.kenniscentrumsportenbewegen.nl/kennisbank/publicaties/?motorische-ontwikkeling-van-0-6-jarigen&kb_id=25303&kb_q=

Qua testje was het op sociaal gebied, dus of ze brabbelt, de pincet greep, dus propje oppakken en de rest kon ze eigenlijk vorige keer al zei ze. Als je zoekt op Google naar van wiechenschema kun je het vinden. 
Ze kroop trouwens heel de kamer rond. Prikje bij ons was een dag verhoging inderdaad. 
Ze zei wel, nou de volgende keer komt ze denk ik lopend binnen haha

77 cm en 10.7 kilo! 
hier geen testjes. Wel of ze brabbelt maar ze heeft daar genoeg gekletst dus dat hadden ze snel door, maar geen vragen of ze bepaalde dingen kon. 

Onze dame is 79cm en 9650 kilo! Gewicht een beetje naar beneden afgebogen maar dat is te verklaren door al het klimmen en klauteren.
Wel met de opmerking dat we voldoende vast eten moeten geven. Tja, ze eet zoveel ze wil. Ik ga wel wat meer vette zaken voorschotelen. 
Bij ons moest ze ook een propje papier pakken. Voor de rest de vragen of ze kon klappen óf zwaaien en of ze kruipt met de buik los. Verder gaat het ook altijd heel veel over hoe het met ons als ouders gaat. Oh ja en inderdaad ook de vraag of ze klanken maakt tijdens het spelen.
Vooralsnog geen merkbare reactie op het vaccin, maar de vorige keer begon het bij haar ook pas 's avonds. Ben benieuwd ?
Prettige documenten Liesforum, is inderdaad wat minder dwingend dan oei ik groei.

Anemoontje hebben onze schatjes gewoon chronisch last van groeipijn en slapen ze daarom zo slecht. Beide van die lekkere bulletjes haha.
Minni een vergelijkbaar consult zo te horen. Hij moest ook een prulletje oppakken en er werd gevraagd of hij al kon klappen of zwaaien. Beide niet. Kruipen zag ze m doen met zn buik los van de grond. Hij geeft wel high fives dus ze was tevreden. Ook wordt er veel gesproken over hoe het met ons gaat, maar dat komt omdat de angst voor een post natale depressie er heel erg is geweest. Maar goed. Op dit moment gaat het redelijk goed met alle drie, we hebben het eerste jaar doorstaan ?. Whoop whoop

Mijn dametje heeft 2 weken geleden de 11 maanden prik/controle gehad: ze heeft er helemaal geen last van gehad en was helemaal haarzelf. Super fijn! Had bij de andere vaccinaties overigens ook amper klachten? Ze woog 8.9 kg en is 75 cm, alles rond het gemiddelde lijntje?
Hier wordt sinds dit weekend achter de 'babyrollator' gelopen, zo leuk! Ze gaat met de dag sneller/harder lopen. Maar als ze echt ergens snel wil zijn, laat ze zich gewoon weer zakken en kruipt ze verder whaha? 
Over 3 weken wordt ze 1! Wauw, zo'n mijlpaal! Wij gaan het bij het werk van mijn man (horeca gedeelte) vieren ivm de corona regels. 

Bedankt voor de linkjes Liesforum. Dit is inderdaad een fijn overzicht. Ik zie nu dat hij het heel netjes doet en met bepaalde dingen juist wat voor loopt. De dingen waarvan ik dacht dat hij wat langzamer was daarvan zie ik dat het binnen de marge valt. Fijn! Het gaat nu wel hard qua ontwikkeling vind ik, merken jullie dat ook? Ik ben benieuwd morgen,.. zowel in lengte/gewicht als reactie op de entingen weer veel verschillen als ik het zo lees!

Meisje had uiteindelijk alleen maar erg last van zere beentjes, heeft ook niet meer of minder slapen en was zichzelf. De reacties verschillen dus inderdaad weer enorm. Sneu voor de kindjes die er toch erg ziek van worden. ? Succes allemaal!

Terug
Bovenaan