Baby’s geboren in september

Nou het 1e verjaardagsfeestje zit er hier op. Woensdag officieel pas jarig maar hebben het vandaag met wat familie gevierd. Wat is hij verwend en wat straalde hij, de hele dag aandacht, dat vindt meneer wel fijn ;-) taart vond hij alleen leuk om in te slaan. Hij heeft liever gewoon een rijstwafel of maisvinget ipv slagroom haha.. 
heeeeel veel mooie cadeaus gehad maar ook zo fijn met een klein select clubje alle aandacht voor elkaar. Zo'n klein gezelschap heeft toch ook wel wat :)!
nu lekker met een frietje op de bank en onze "grote" jongen in dromenland. Fijn weekend allemaal! 

Klinkt goed juffielies. Lijkt me wel een dingetje hoor die eerste verjaardag? Had jij dat niet? Hier pas net 11 maanden maar toch,..
Wat voor leuke cadeautjes kreeg hij?
Hier nog steeds een beetje uit zijn ritme met slapen. Geen idee of het door de prikken is of iets anders. Wil en probeert van alles wat hij niet kan of mag. Dat resulteerde vandaag weer in een bloedend mondje. Ik weet dat dat er bij hoort maar ik ben hier nog niet zo goed in ;)

Haha zazou omdat hij "pas" woensdag jarig is was ik vandaag nog niet zo emotioneel. Ik denk woensdag wel.. Moet er niet te veel over na denken nu anders moet ik wel brullen Hihi. Een jaar geleden... bizar! 

hij heeft verschillende boekjes gehad (voelboekjes en een boek van vtech met 100 woorden), veel houten speelgoed van de Hema (vrachtwagen, treinset, gereedschapskist, tamboerijntje). Nieuwe blokkendoos, Een zand en water tafel, een verstopspelletje van woezel en pip, puzzel, grote Duplo en een heel mooi servies setje van liewood. Ik denk dat ik meer dan de helft in de kast zet ;-) veel te veel om nu allemaal mee te spelen.

och een bloedend mondje, sneu! Tand door de lip? 

Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die daar emotioneel van wordt ;). Wat een leuke cadeaus!

Tand door de lip klinkt misschien erger dan het is,.. ik zag niet echt een wondje ofzo maar er kwam aan de zijkant bloed uit zijn mond. Dan ziet het er al snel zielig uit. Hij kwam aardig hard op zijn kin terecht ?. Leuk dat hij nu motorisch wat meer kan maar daar horen van die brokkenpilootacties ook bij helaas. Vandaag zaten we samen op de grond en liet hij me los en stond ineens even los. Ik geniet zo van alle nieuwe dingen die hij kan! 

Hoe is het bij jullie kleintjes met kletsen? Zijn er buiten mama en papa al andere herkenbare woordjes? Hier denken we heel vaak dat hij iets zegt maar het blijft lastig of het dan ook echt zo is. Soms wil je het gewoon horen denk ik ? Een woordje waar geen twijfel over bestaat is 'eten'. En de hele dag maar wijzen met dat vingertje en 'die die die'. 

Hier ook al emotioneel hoor, laatste week als baby is inderdaad al ingegaan. Wij hadden een lijstje gemaakt en inderdaad zal er veel de kast ingaan ?
Hier duidelijk uit, die en bah 

Hier nog niet echt papa of mama hoor. Wel "mamamamama...". Ze heeft nu een obsessie met lampen. Ze wijst ze allemaal aan en zegt dan: "ba". Verder "ete" en "wata". Ook sist ze veel als ze geconcentreerd is en inderdaad alles aanwijzen en "die" roepen. 
Wauw eerste verjaardagsfeestje al geweest, bijzonder hoor. Ik ga deze week mensen uitnodigen ? 

Hier vandaag het bezoekje aan het cb en de prikjes. Dametje is inmiddels 76 lang en weegt 9,9 kg. Iets bovengemiddeld. Echt de bouw van papa.
Prikjes gingen eigenlijk wel goed. Alleen bij de tweede piepte ze even maar dat was gauw weer over. Vanavond wel een beetje onrustig met het in slaap komen, dus misschien toch een beetje last.
Echte woordjes hebben we hier nog niet. Wel mamamama, oh oh, en at. Wat dat ook moge betekenen.?
Ik heb vanavond de uitnodigingen verstuurd voor haar eerste verjaardag. Nog 2 weekjes. Mezelf kennende zal ik ook wel een traantje wegpinken, haha.

Hier wordt ook nog vooral de 'a-klank' gezegd: paapaa, maamaaa, baaah, jaaa etc. 
Over 2 weken wordt ook mijn kleine dametje 1! Vind het zo bijzonder. Denk nu regelmatig terug aan vorig jaar toen ik met die enorme buik liep. Zat vanochtend foto's terug te kijken van de 1e maanden en wat was ze toen een popje zeg (nu nog steeds natuurlijk maar wel een stukkie groter haha).
Hier is ein-de-lijk een tand door na 11.5 maand? 1e ondertandje. Ben benieuwd of er snel volgen. Ik hoop niet dat ze er veel lsst van krijgt, ze slaapt namelijk super afgelopen tijd (ff afkloppen!) Dus hopelijk verpesten die tanden het niet haha.
Hoe geven jullie tegenwoordig fruit? Nog steeds geprakt of echt stukjes al?

Terug
Bovenaan