Baby’s geboren in september

Gefeliciteerd Juffelies, 1 jaar! Ook al hebben jullie het al gevierd toch een hele bijzondere dag gewenst. 
Hier is hij zondag jarig, ik vind het ook bijzonder al heb ik soms het idee dat hij al veel langer in ons leven is (is natuurlijk ook wel zo met die extra 9 maanden). Ik kan me ook nog goed herinneren vorig jaar, ik was nu zo'n beetje de wanhoop nabij met 41 weken zwangerschap haha. Iedere dag ananas en bitter lemon. 
@Mientjee: hij krijg hier stukken. Hij kauwt het er gewoon vanaf of wat kleinere stukjes (bijvoorbeeld bij druiven/aardbei). Maar hij heeft al veel tanden en dat helpt toch ook wel met afbijten. Hij krijgt bijvoorbeeld ook een stuk komkommer, daar weet hij wel raad mee ;-). Ook avondeten is al even echt met stukken en niet meer gepureerd. 
Wij moeten nog steeds voor de vaccinaties. Was eigenlijk gister de bedoeling maar hij had koorts. Wij zijn dus erg laat want kunnen pas 15 september weer terecht. Wel een mooie nieuwe mijlpaal hier sinds afgelopen maandag: meneer loopt los! Wiebelig en wankelig maar hij vindt het zo prachtig. Nog niet echt woorden behalve 'mema' en 'uit'.

Mientjee Hier ook alles gewoon in stukken. Fruit en avondeten. Ze pakt zelf stukjes en "hapt" er stukjes vanaf. Voorzover dat kan met die paar tandjes. Haha. Af en toe probeert ze met een vorkje maar meestal prikt ze mis. Wel daarna de vork naar de mond doen, dus het idee is goed. ? 

Marieksep wauuuw wat knap, los lopen!! Nu wordt het nog meer opletten geblazen voor jou dan haha. 
hier vandaag 1 jaar. Hij was een jaar geleden al bijna 2 uur oud. Een gekke gedachte, wat vliegt de tijd en wat is hij groooot geworden. Heb al wel wat traantjes gelaten vandaag haha. 
hier al wel mama papa en baba maar nog niet wijzen. Eten pureer ik hier nog. Meneer heeft 2 tanden en vind echt grof voedsel nog niet het einde. 

Wow Marieke, nu al lopen! Wat een vlotte jongen is het toch ? Die van mij vind het doodeng als ik haar stapjes laat zetten aan de hand bijvoorbeeld. Ze stapt al sinds 9 maanden langs de meubels maar is bang voor instabiliteit haha. Loopwagen vindt ze ook eng. 
Hoe gaat het met je zwangerschap? Heb je dezelfde klachten als vorige keer of niet?
  Mientjeee hier ook maar 1 tand maar ze krijgt alles in stukjes. Het moet wel relatief zacht zijn, rauwe groenten zoals komkommer gaat echt niet ? 
Bijzonder hoor om zo terug kijken op het eerste jaar.. die van mij kwam met 41 weken en daalde een jaar geleden pas in, kon ik eindelijk weer ademen haha. Ze is over 3 weken jarig, we krijgen twee shifts van mensen. Niet al te druk, opa en oma, ooms en wat vrienden van ons met kinderen.
Rupsje Nooitgenoeg is verreweg het favoriete boek dus ik ga een themafeestje doen, ik denk dat ze het prachtig gaat vinden.

Wat leuk, een themafeestje van Rupsje nooit genoeg! Wij gaan voor een Nijntje-feestje.
Ik vind het zo leuk om al die ontwikkelingen te lezen. De een krijgt zijn eerste tand terwijl de ander al aan de kiezen toe is. Ook leuk om te lezen welke woordjes jullie horen bij jullie kleintjes. 

O ja, over het fruit. Dat gaat hier in kleine stukjes, dus een grote aardbei in vieren, frambozen en bramen door de helft etc. Prakken doe ik niet meer maar echt grote stukken ook nog niet. Hij eet bij zijn groente vaak een paar losse boontjes of worteltjes bijv en de rest geef ik wat kleiner met de lepel. 

Wij doen een dino feestje! Zijn grote neef van 5 is gek op dino's dus dat is natuurlijk dan ook het einde (alles wat zijn grote neef doet, wil Siem ook). 
@Juffelies: ja ik heb iedere dag wel een mini workout met onze bulldozer. Ik vind het soms wel lastig want ben zo vaak aan het corrigeren (niet aan de tv, niet de kat opjagen, niet alles van de kast af trekken) en dat wil je eigenlijk niet maar goed, hopelijk leert hij één dezer dagen dat nee ook echt nee is ;-), nu is het echt een spelletje voor hem. 
@Minni: in het begin vond hij aan de hand lopen ook maar niets maar opeens wat het geweldig en toen opeens los (nadat hij flink had geoefend met los staan en opstaan vanuit zit zonder iets vast te pakken). Onze zoon is fysiek best sterk, hij lijkt op zijn vader haha. Ik was als baby niet zo snel volgens mij, ik was meer van het praten ;-).

Zwangerschap gaat goed. Wel weer bekkeninstabiliteit maar nu ik weet hoe dat is en de tips nog weet van de fysio vind ik het veel beter te doen. Vermoeidheid valt me alles mee maar we hebben dan ook een kind dat geniet van slapen 's nachts (en ik ook!). Verder klachtenvrij en vorige week een goede 20-weken echo achter de rug dus klaar voor de laatste helft! 

Jeetje Marieke, op de helft al!! Wat fijn dat jullie een gezond kindje zagen op de 20 weken echo. Wel fijn dat jullie oudste al goed loopt straks als jij met een dikke buik rondsjouwt!

Ik denk nu ook terug aan vorig. Met wat lichte weeën in het ziekenhuis. Als ik toen wist wat me nog te wachten stond. 
Hier is het huis nu versierd, der kado staat klaar en heb zo'n zin om morgen haar gezichtje te zien. Straks bij het naar bed brengen was het daag baby haha.
We gaan morgen met haar naar de dierentuin en zaterdag een feestje in 3 shifts inderdaad. 
Echt een feestweekend, zo'n zin in??

Terug
Bovenaan