Baby’s geboren in september

Ooh nee ladyj dat klinkt echt kut? hopelijk snel verbetering!! Lijkt mij echt zwaar zo’n nacht als het huilen ook niet stopt. Vaak blijf ik die huil gewoon horen daarna? 
Ons meisje is pas 3,5 week, merk inderdaad wel dat het huilen toeneemt.. 

Daar ben ik ook weer. Ik lees vooral mee, amper tijd om te reageren. Wat fijn om zo veel herkenbaarheid te lezen! 

Mijn kindje heeft erg veel last van darmkrampjes sinds week 4. Hij is nu 5 week en 2 dagen oud. Ik lees dat de piek rond 6 weken ligt.. Hebben jullie het idee dat de krampjes afgenomen of toegenomen zijn (na week 6)? 
Ik had nog een vraag, maar ben die vergeten #postnataledementie :')

Ha! Ik weet hem weer!
Hebben jullie het idee dat je eigen voeding effect heeft op evt darmkrampjes bij de baby? Bij borstvoeding uiteraard. Ik hoor en lees hier zoveel verschillende berichten over. 

Ik hoor nu idd ook vaak baby gehuil terwijl het er niet is? och ja echt het idee dat we aan het klimmen zijn naar een piek ? snap nu ook een stuk beter waarom veel moeders om ons heen voorheen een dip hadden rond deze tijd. Ben zelf ook echt wappie nu van de vermoeidheid... Licht in me hoofd enz.. bah. Net laatste voeding en ze ligt nu op haar zij bij me te slapen en ineens vanuit slaap keihard huilen... ? 
Ik hoop dat er wat moeders positief gaan antwoorden op de vraag van floraaa over die  6 weken? dat biedt hoop haha.

Floraa onze jongen is maandag 8 weken en tot en met 7 weken echt veel last gehad, vorige week vond ik het echt extreem. De afgelopen dagen gaat het wat beter heb ik het idee (hoop dat dat zo blijft). Wel nog een keer krampjes maar niet meer na iedere voeding en vandaag nu ik er op terug kijk volgens mij helemaal niet.. Geef nog wel infacol. Ik geef flesvoeding dus kan je verder niet helpen :)

Hoi dames,
degenen die nu door een intensieve tijd gaan.. heel veel sterkte gewenst! Dat gebrek aan slaap hakt erin.. En zo lastig ook wanneer er bijv. ook nog sprake is van een allergie of iets anders.
Ons kleintje is nu 6 weken en ze heeft afentoe wel last van krampjes. Dit is altijd in de avond, altijd beetje rond dezelfde tijd. Niet zo erg als sommigen van jullie beschrijven of op andere momenten op de dag. We hebben er ook geen druppels oid voor. Ik moet zeggen dat het wel wat af lijkt te nemen. Soms een dag dat ze er helemaal geen last van heeft.
We geven nu bijna zo goed als volledig borstvoeding. Ik kan eigenlijk niet zeggen of ze reageert op wat ik eet.
Verder gaat het erg goed. Het is een heel tevreden baby die net als wijzelf en de oudsten erg goed slaapt en maakt eigenlijk niet uit waar. We kunnen haar dan ook goed overal mee naar toe nemen. Ze krijgt nog maar 5 voedingen en slaapt van 22:00/22:30u tot 07:30u. 
We zijn afgelopen (mid)week zelfs al naar een welbekend vakantiepark geweest waarbij ze ook mee naar het zwembad ging. Nog niet in het water, maar wel erbij. Ook mee uit eten. We zitten in een heel duidelijk ritme met elke dag rond dezelfde tijden een voeding. Met speling van een half uur. 

Hoi dames,
degenen die nu door een intensieve tijd gaan.. heel veel sterkte gewenst! Dat gebrek aan slaap hakt erin.. En zo lastig ook wanneer er bijv. ook nog sprake is van een allergie of iets anders.
Ons kleintje is nu 6 weken en ze heeft afentoe wel last van krampjes. Dit is altijd in de avond, altijd beetje rond dezelfde tijd. Echter niet zo erg als sommigen van jullie beschrijven of op andere momenten op de dag. We hebben er ook geen druppels oid voor. Ik moet zeggen dat het wel wat af lijkt te nemen. Soms een dag dat ze er helemaal geen last van heeft.
We geven nu bijna zo goed als volledig borstvoeding (via de fles door te kolven). Ik kan eigenlijk niet zeggen of ze reageert op wat ik eet.
Verder gaat het erg goed. Het is een heel tevreden baby die net als wijzelf en de oudsten erg goed slaapt en maakt eigenlijk niet uit waar. We kunnen haar dan ook goed overal mee naar toe nemen. Ze krijgt nog maar 5 voedingen en slaapt van 22:00/22:30u tot 07:30u.
We zijn afgelopen (mid)week zelfs al naar een welbekend vakantiepark geweest waarbij ze ook mee naar het zwembad ging. Nog niet in het water, maar wel erbij. Ook mee uit eten. We zitten in een heel duidelijk ritme met elke dag rond dezelfde tijden een voeding. Met speling van een half uur. Heel voorspelbaar op dit moment. Weet niet helemaal of we er goed aan doen de zesde voeding te hebben laten vallen. Want ze krijgt nu minder binnen dan het bekende rekensommetje. Maar ze begon uit zichzelf langer te slapen en die zesde voeding over te slaan (moesten haar wakker maken en dan dronk ze maar heel weinig). Plus ze is tussentijds tevreden en levendig. Dat zegt mij uiteindelijk meer dan 'de' boekjes en dergelijke. Dus doen we het nu zo. Ze lacht nu ook en heb dat vandaag vast kunnen leggen. Zo schattig! 

Floraa ik merk er degelijk verschil met hetgeen wat ik eet en de kleine. Als ik iets met veel uien of knoflook eet dan heeft ons meisje daar zeker last van. Dus ik probeer dat zoveel mogelijk te mijden. Niet dat ik het helemaal niet meer eet maar wel minder.
We hadden in de eerste week gehaktballetjes gekregen van m’n schoonzus en daar zat knoflook in. Ik had er zelf last van en de kleine had toen ook mega last van krampjes. En pas hadden we een keer tzatziki (Grieks besteld toen we te lui waren om te koken) en toen merkte ik het weer. En van de week met een stoofpotje van m’n moeder waar best veel uien in zaten, weer.
Heeft jouw kleintje er ook last van?

Terug
Bovenaan