Baby’s geboren in september

Zo floraa ik zit met een verbaasd gezicht jouw bericht te lezen. Dat je ex het lef heeft om zijn vriendin mee te willen nemen, poeh hé. Knap dat je een nette mail hebt gestuurd. 
wat fijn dat je ouders je ondersteunen. Daarnaast echt diep respect voor jou. Echt onwijs knap hoe je het doet! 

hier al 2 nachten van 23.00 tot 7.00 geslapen. Hoop dat dit zo door gaat, heerlijk! Voel me een ander mens als ik snachts goed slaap. 
Ga vanavond met mijn partner uiteten, heel veel zin in: quality time! 

Oh Flora heel veel respect voor jou, je mag echt trots op jezelf zijn en ook zo knap dat je door had dat de stress effect had op Fjor en je deze beslissing nam! ❤️
LadyJ wat heerlijk weer een goede nacht. Hoop ook voor je dat er snel een ritme komt.
Bij ons wordt ons meisje steeds huileriger en oververmoeider ondanks de regelmaat die we nu echt proberen te bieden. Gek genoeg valt ze dan tegen de avond (23 u) wel in slaap. Vannacht weer tot 5, helaas kwam ik niet in slaap haha. Ze spuugt ook weer meer en ruikt heel zuur daardoor. Ik denk dat ze ook last heeft van het spugen, zo zielig. Maarja hopelijk zijn dit allemaal fases en is het met een paar weken beter?

Heb even moeten bijlezen. Wat vervelend dat sommige het zo zwaar hebben, ik hoop heel erg dat de moeilijke tijden snel voorbij zijn! Het lijkt me echt pittig als de nachten lang zo gebroken blijven. Hier komt Siem tussen 21:00 en 07:00 nog 1x. Hopelijk kunnen we dit binnenkort afbouwen maar 1x vind ik zelf nog prima te doen.
Verder hebben we echt een tevreden baby die enorm snel groeit. Hij was bij zijn laatste check bij het CB flink aan de maat (5,6 kilo bij 7 weken en heeft nu maat 62...). Loopt lekker voor op de curve maar omdat ik afgekolfde borstvoeding geef maakt dat blijkbaar niet uit. Wel moesten we werken aan zijn voorkeurskant met slapen maar omdat hij inmiddels uit de Puckababy Piep is gebarsten en in de Puckababy Mini slaapt is die voorkeurshouding eigenlijk ook weg. Hebben anderen dat met de Puckababy Piep ook gemerkt dat ze van de sluiting afdraaien met hun hoofdje? Ook is hij uit de co-sleeper en in zijn eigen kamertje waardoor hij niet meer standaard naar mij hoeft toe te draaien.
We zitten inmiddels op 6 voedingen van 150ml (soms de laatste in de avond wat minder). Siem slaapt nog steeds nauwelijks overdag maar hij kan zich nu echt goed vermaken in de box. We hebben een babygym gekocht waar hij gerust een uur naar kan kijken. Soms hoor je hem een soort schaterlachen om een beestje wat er hangt. Heel aandoenlijk. 
@Eefje: Jeetje wat heerlijk zulke lange nachten! Dat redden we hier nog niet maar proberen wel iedere keer wat op te rekken. Wat fijn dat zo'n kleintje gewoon lekker meegaat in het ritme. Dat geeft hoop voor ooit een tweede hier ;-).
@Floraa: Enorm veel respect voor je en ook heel fijn dat je ouders wat kunnen helpen. Bij mij merk ik wel dat bepaalde voeding terugkomt in de borstvoeding. Bij mij was het voornamelijk uien / citrus. Inmiddels is onze zoon nu 7 weken en zijn de darmkrampjes zo goed als weg. We zijn nu aan het afbouwen met de darmkrampdruppels. 

Ik heb een vraagje, ik heb nogal moeite om de kleine man een boertje te laten laten. En lees ook verschillende adviezen hierover. Doen jullie dat consequent na elke voeding? Wat nou als er geen boertje komt?
Vaak is hij rustig na de voeding maar door gedoe met houdingen voor boertjes wordt hij juist weer onrustig en lukt het me minder goed om hem weer in slaap te krijgen.. daar lijkt hij meer last van te hebben daarom laat ik het vaak maar.. Helaas wel last van krampen, en tegenwoordig huilt hij ook hard en monotoon en loopt zijn gezichtje rood aan. Hij kalmeert wel op een gegeven moment maar zo zielig om te zien ? 

Iris K, ik heb precies hetzelfde. Zodra ik ons meisje over m’n schouder leg begint ze meestal te murmelen en wurmt zichzelf naar beneden. Tenzij ze wat vermoeider is dan valt ze vaak in slaap op m’n schouder. 
Ook laat ze niet altijd een boertje. Ik probeer haar wel minimaal 10 minuten zo op m’n schouder te houden zodat iik haar wel de kans geef om te boeren. Gebeurd het is get top, zo niet dan is het niet anders.

Idd, ik heb ook geleerd dat ze niet altijd een boertje hoeven te laten.. Olivier laat eigenlijk maar weinig een boertje, terwijl ik het wel de tijd geef...

Ha Marieke, wat fijn dat het zo goed gaat met Siem. Wat groeit hij hard!
Hier altijd nog wel een dikke boer na het drinken. Soms meteen, soms duurt het wat langer. Maar eigenlijk wel altijd. 
Wat me opvalt is dat ze de laatste 2 weken vaker melk teruggeeft. Soms pas na 2 uur. Of na het wakker worden. Dan heb ik haar na de voeding wel een half uur rechtop gehad, ze heeft dan zeker ook nog een uur of langer geslapen. Dan uit bed en verschonen.. en hops.. dan komt er weer een golfje en is de romper weer nat bij de nek en rug. Vraag me af wat dit is en of ze dan toch wat teveel drinkt. Maar het komt niet perse na de voeding, maar soms veel later.
Iemand nog een fijne slaapzaktip? Ze ligt nog onder dekentje en lakentje, naar kruipt wel wat omhoog door haar bewegelijkheid en het wordt nu ook kouder. Heb geen slaapzakjes van de oudsten voor nu in de goede maat en dikte.
Fijne avond! En wat lekker dat extra uurtje vannacht erbij.

Terug
Bovenaan