Baby’s geboren in september

Op moeilijke baby momenten lees ik o.a. dit artikel: https://www.me-to-we.nl/10-dingen-wilt-horen-als-kraamtijd-best-aanpoten-vindt/
Misschien hebben jullie er ook wat aan. :)

Prilgelukseptember: wat is dat zwaar voor jou/jullie! Is dit al vanaf het begin zo dat hij slecht slaapt (kraamweek)? Als hij wakker is, is hij dan altijd huilerig of ook wel 'gewoon' wakker met om zich heen kijken? Hij lijkt niet te huilen vanwege krampen of iets anders? Hoe is de bevalling gegaan.. en zou hij pijn kunnen hebben van bijv. dat er iets niet lekker zit in zijn nekje? Kijkt er al iemand mee ter ondersteuning? Wat hoop ik dat jullie dit snel kunnen doorbreken.. je moet er niet zelf aan onderdoor gaan!
Hoe het bij ons gaat.. qua wakker zijn is het wisselend. Ze slaapt iig wel altijd tussen 2 voedingen. Soms drie kwartier, soms bijna de hele tijd. Soms valt ze gelijk in slaap na de voeding, soms juist een poos spelen en kletsen, vervolgens slapen en dan weer poosje wakker tot de volgende voeding. Ze geeft wel duidelijke slaapsignalen af. Maar ik leg haar dan nog niet standaard weg in haar wiegje. Als ik zie dat de luikjes dicht gaan in de box.. en ze valt daar in slaap dan leg ik een dekentje over haar heen. Andere momenten leg ik haar bewust wel even in de wieg boven wanneer ze moe wordt. Ik maak er in dat geval al wel een klein ritueeltje van en vertel dat ze nu lekker gaat slapen, dat ik in de buurt ben en doe het muziekdoosje aan. Als ik naar sport van de kinderen moet rijden (allemaal niet in de buurt dus ik moet daar blijven), 'moet' ze haar slaapje wel doen buitenshuis. Eenmaal in de maxi cosi in de auto slaapt ze dan wel en blijft dan vaak ook slapen. Dan staat ze bijv. de hele paardrijles in een hoekje naast de paarden. Ze wordt dan niet wakker van het stilstaan bijvoorbeeld.
Wens jullie heel veel sterkte en trek aan de bel voor hulp he!
Floraa: dank voor de tip! En ook veel respect voor jou in de situatie waarin je zit. 

We krijgen al hulp uit alle hoeken maar helaas niemand die het antwoord heeft. Het cb zit er bovenop, we hebben een beeldcoach thuis gehad die heeft meegekeken of wij iets anders zouden kunnen doen, maar 'helaas' doen we het helemaal goed dus ook daar konden we niets mee. We lopen bij het AMC en de huisarts voor zijn ademhalingsproblemen (Laryngomalacie) en afgelopen woensdag zijn we bij de osteopaat geweest. Niets lijkt tot nu toe te helpen.
Het is niet echt een huilbaby. Als hij wakker is, kijkt hij nieuwsgierig om zich heen, maar zonder slaapsignalen te laten zien (ook de beeldcoach kon ze niet ontdekken) zet hij het op een schreeuwen en lijkt ineens oververmoeid. Naar de klok kijken en hem op vaste tijden in bed leggen helpt niet. Dan schreeuwt hij het uit tot hij rood/paars aanloopt. 
We hadden gehoopt dat de osteopaat na 1 behandeling al wel iets van verbetering zou brengen, maar helaas. Dinsdag moeten we weer heen en woensdag weer naar het AMC. We houden hoop.
Wat betreft de nachtvoeding. mijn man geeft de eerste nachtvoeding om 01.30 uur. Maar kindjes met Laryngomalacie worden ook wel kakelkindjes genoemd. Als je het geluid hoort wat hij maakt tijdens ademhalen en vooral tijdens de voeding, begrijp je waarom ze zo genoemd worden. Hier is niet doorheen te slapen. We moeten wellicht wat vaker een nachtje op de bank doorbrengen, maar mijn man moet wel gewoon naar zijn werk de volgende ochtend dus ik wil ook niet dat hij er straks aan onderdoor gaat. Godzijdank komt mijn moeder vaak in de middag langs zodat ik kan rusten, maar slapen lukt dan vaak niet. Heel frustrerend.

Liv spuugde ook veel na de voeding vaak kleine beetje tot de volgende voeding het cb raade nutriton aan ( johannes brood pitmeel) omdat het in het maagje dan wat dikker word dus minder makkelijk weer omhoog kan komen en hier lijkt het wel te helpen

Tips/advies/herkenning gevraagd!
Even een situatieschets...
Vanaf het begin van de geboorte slaapt onze uk vrij lastig in(duurt vaak een uur tot 2 uur of tot de volgende voeding). We houden ons aan de wakkertijden, maar nu is hij inmiddels oververmoeid dat dat ook weinig meer zegt(nu 7 weken). 
Vanwege mogelijke kans(erfelijk) op koemelk zit hij al op Hypo Allergene voeding. Hij slaapt ook in een inbakerdoek, het bedje staat omhoog, white noise etc...toch wordt hij als hij snel inslaapt na paar minuten huilend weer wakker en dit gaat de hele dag zo door(slaap-huilen-troosten- slaap). Zodra je hem oppakt is het vaak goed. Zodra je neerlegt weer gehuil. In de draagzak slaapt hij goed.Behalve snachts dan slaapt hij redelijk goed?
Ik dacht misschien aan verborgen reflux, omdat hij verticaal wel goed slaapt(maar waarom snachts dan wel?) En omdat hij veel zijn tong uitsteekt en slikt en vies kijkt wanneer zijn mond wat betrekt...
Wie herkent dit? En wat zou ik nog kunnen doen? Ben een beetje moe en radeloos

floraa wat een heerlijk artikel om te lezen. Daar kan ik nou echt om lachen en van opknappen. Lekker nuchter en relativerend? respect idd voor jou!? En wat een gek joh die ex dat hij jou extra stress bezorgd en dat soort dingen vootstelt..? kan me voorstellen dat je dan de keuze maakt om die hele stressfactor even uit je leven te bannen. En wat fijn dat je ouders je zo helpen. Lekker je vader de was laten doen? alles verlichting wat betreft huishouden is mooi meegenomen. 
prilgelukseptember heftig hoor zo ontzettend intensief en dat bijna zonder slaap. Hoop dat jullie toch gauw andere tijden in gaan. Dit is killing natuurlijk... sterkte ?
Wij hebben er weer een gedeelde nacht van gemaakt waarvan je één beneden met baby en Netflix en de ander boven en echt kunnen slapen. Morgen moet mijn vriend ook naar werk dus hij gaat vanavond de eerste en beste uurtjes 'pakken' en als het nodig is dan neemt hij het eventueel rond middernacht over van me zodat ik ff bij kan slapen en vanaf daarna doe ik de nacht weer. Het is misschien wel ff pittig voor hem zo met werk. Maar we doen het naar ratio de verdeling ? op zijn vrije dagen neemt hij wat meer voor zijn rekening en ik op de dagen dat hij werkt. hij heeft er ook niets aan als hij uit werk komt morgen en een oververmoeide gebroken vriendin treft. Moet zeggen dat afgelopen nacht goed ging. Ben zelf een uurtje wakker en in de weer geweest? 
Vandaag flink wat afgereden naar familie toe. Ging erg relaxed. Ben benieuwd of we daar nog dan een rekening van krijgen in de zin van overprikkeling of dat het gewoon goed ging en ze er weinig lastl van heeft/ krijgt. We gaan het meemaken... 

Jeetje LadyJ wat heftig zeg! Maar wat goed dat jullie een soort weg hebben gevonden omzoomd allebei aan he slaap te komen (in hoeverre dat kan en lukt). 

wij hebben in de nacht echt niet te klagen qua slaap. Bij ons is overdag een grotere uitdaging. In de nacht komt ze 1x en zit er 6u tussen een voeding. Heel fijn. Maar overdag is het slapen bij ons een uitdaging. Ze wilt dan bijna niet slapen, tenzij ze bij ons ligt. Vorige week en de wegen ervoor ging het veel beter en hadden we alleen na het avondeten tot de laatste voeding dat ze huilerig was maar nu lijkt het wel de hele dag door. Ohja ze is overigens aankomende woensdag 4 weken. Herkent iemand dit gedrag? Of hebben jullie tips? Uiteraard slaapt ze wel in de kinderwagen als ik wandel Maargoed kan moeilijk de gehele dag wandelen?!

@gebruiker ik denk dat veel van ons dezelfde situatie schetst als dat jij doet. nachts wel redelijk slapen en overdag alleen maar bij iemand willen slapen...wij hebben gemerkt dat Olivier overdag bij ons op zijn buik in slaap valt. Als dat gebeurt leggen we m nu ook op zijn buik weg (niet het advies,.maar zo slaapt hij wel overdag en heb ik even mijn handen vrij) snachts slaapt hij wel gewoon op zijn rug, dan ligt hij ingebakent...

Terug
Bovenaan